mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Svíčky zn. BERU UltraX Platin
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=521
Stránka 3 z 3

Autor:  Storm [ 12 červenec 2007 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

Teď taková ,možná pro někoho blbá otázka. Jak se to projevuje, že jsou nesrovnatelně lepší než NGK IZFR6B? (nemyslím to ironicky) Vyplatí se připlatit? Ta cena je pro mne docela dost vysoká, litr za jednu svíčku.... :?

Autor:  Mitsi [ 13 červenec 2007 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

Projev a charakter motoru, výkon a spotřeba. Někoho to možná nezajímá (tupé řidiče tupých aut s tupými motory), mne však ano, pročež jsem vždy ochoten si v zájmu omezení tuposti připlatit! A navíc je máš už nafurt!!!

Ono totiž stačí odpovědět si na vcelku jednoduchou otázku (a to do té míry jednoduchou, že vlastně málokoho napadne): Kde se vlastně bere energie v motoru s vnitřním spalováním a co bezprostředně ovlivňuje ono spalování?

Autor:  Storm [ 13 červenec 2007 17:12 ]
Předmět příspěvku: 

OK, principy fungování zážehového motoru mi jsou jasné. Pokládám si ale otázku nakolik se projeví použití o dost lepších svíček, než jsou ty předepsané výrobce, v normálním sériovém motoru, který je bez dalších úprav (např. soft. v řídící jednotce, ostré vačky atd.). Ty Mitsi máš motor upravený, takže použití těch nejlepších svíček je logické a žádoucí. Za "tupého" řidiče se nepovažuji, to bych tady nic neřešil a jezdil bych s autem dokud to alespoň nějak pojede, ale můj motor do jisté míry tupý je, a tak doufám, že nové svíčky trochu pomůžou. Otázka je, jestli ten rozdíl v ceně pak bude stát za to. Jo a vzhledem k předpokládanému počtu najetých km. nepředpokládám, že bych někdy měnil i ty NGK.

Autor:  Storm [ 23 červenec 2007 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

Nakonec jsou koupil nové IZFR6B. Vnitřní elektroda je iridiová a na vnější je kousek platiny, podle toho, co je namalované na krabičce. Když jsem je tam montoval, tak jsem na nich nastavil odtrh 0,9 mm. Auto jsem nastartoval, jelo normálně, ale nikam jsem s ním nejel. Pak jsem si sedl k PC a začal jsem studovat elektronickou servisní příručku. Našel jsem tam nějaké povídání ke svíčkám PZFR6B a tam byl stanovený odtrh 0,5 - 0,6 mm. Tak jsem druhý den svíčky vymontoval a nastavil jsem odtrh na 0,6. Motor jsem nastartoval a ten byl z nich byl trochu v "šoku". Na volnoběh si skokově zvyšoval a snižoval otáčky, pak jsem ho trochu protočil a volnoběh se ustálil na normálních hodnotách. Spotřeba je stejná jako se starými svíčkami a nějaký rozdíl v projevu motoru nepozoruji. Nevíte někdo jaký má být správný odtrh na těchto svíčkách? Mám po výměně svíček resetovat ECU?

Autor:  Mitsi [ 23 červenec 2007 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

Předepsaný odtrh je 0,56-0,65 mm. Po výměně svíček není třeba resetovat ŘJ.

Autor:  Storm [ 25 červenec 2007 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem nastavil odtrh něco mezi 0.6 a 0.65 mm a vypadá to dobře. Motor jede pravidelně a slušně táhne. Jen když zapnu klimu, tak je to trochu slabší, ale to je normální. Díky za rady.

Autor:  Mitsi [ 26 červenec 2007 12:10 ]
Předmět příspěvku: 

Není zač!

Autor:  lordis [ 13 srpen 2007 23:38 ]
Předmět příspěvku:  HALFORDS PRAHA

Doporučuji HALFORDS PRAHA, ke to vedle elctroworldu v průhonicích, mají tam dobrý výběr, svíčky myslím i NGK. Ale řeknu vám, mají dobrý ceny ale i tak je to ranec. Mám v 1.8 nějaký Bosch super - vobyč, a nemůžu si stěžovat, spotřeba do 7,5l s Prahou, startování v pohodě, takže tam strkat nic nebudu. škoda peněz. navíc bez důvodu...

Autor:  Mitsi [ 14 srpen 2007 15:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: HALFORDS PRAHA

lordis píše:
Doporučuji HALFORDS PRAHA, ke to vedle elctroworldu v průhonicích, mají tam dobrý výběr, svíčky myslím i NGK. Ale řeknu vám, mají dobrý ceny ale i tak je to ranec. Mám v 1.8 nějaký Bosch super - vobyč, a nemůžu si stěžovat, spotřeba do 7,5l s Prahou, startování v pohodě, takže tam strkat nic nebudu. škoda peněz. navíc bez důvodu...


Jasně, asi proto se výrobci svíček snaží přicházet stále s něčím novým (ve smyslu opravdu lepším) a asi proto výrobci motorů ve stále větší míře tyto speciální svíčky používají pro prvomontáž, a to bez ohledu na potřebu úspor nákladů, kterážto je pro ně prvořadá! Ale jak vidět, někomu úplně stačí, když se motor vůbec točí...

P.S.: Opětovně připomínám, že zvláště motory Mitsubishi chodí dobře výhradně na svíčky od firem Denso a NGK. A svíčky NGK dnes montuje do svých motorů i německý koncern VW/Audi/Škoda/Seat, což nepochybně svědčí o vysoké kvalitě německé produkce zn. Bosch...

Autor:  Čičo [ 07 únor 2009 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svíčky zn. BERU UltraX Platin

Ja som kúpil NGK za 48 libier (čo je momentálne menej ako 400,- Kč/kus) tu:

http://cgi.ebay.co.uk/SPARK-PLUGS-X4-MITSUBISHI-CARISMA-1-8-4G93-GDI-IZFR6B_W0QQitemZ120365842276QQihZ002QQcategoryZ10400QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713.m153.l1262#ShippingPayment

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/