mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 02:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 00:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
paj píše:
Mitsi, diky....nezbyva nez do toho jit, je to 11et stary a hranici 100t km to uz taky pokorilo davno a olej bych rekl,ze tam bude puvodni.....jak jinak taky,ze? Kdyz sem vcera rekl kamosovii,ze chci jen svicky DENZO a nic jinyho,tak se na me dival,ze sem spadl asi z visne...ale bez problemu je nastesti sehnal,vytahl z toho stary BOSHeny a ted to lita,jakoby to melo o 10kw vic....dik


Ten konec platí všeobecně, nejen pro aplikaci ve vozech Mitsubishi.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 12 září 2008 22:07 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
ku tej zivotnosti prevodoveho oleja: co ja viem tak s vymenou spojkovej sady sa meni aj prevodovy olej :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 13 září 2008 14:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A proč by tomu tak mělo být? Vždyť to spolu nijak nesouvisí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 16 září 2008 16:55 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
a proč by tomu tak být NEmělo?
toto som si odvodil od fordu ten doporucuje v diferencialoch menit olej po 200 tisicoch
a BTW aby olej nedegradoval casom/uzivanim tak o tom ma iba tazko niekdo presvedci
a ze to nesuvisi tak to je uhol pohladu, ked menis brzdove oblozenie/kotuce a vsimnes si ze kvapalina ma inu farbu/konzistenciu tak ju vymenis aspon ja to tak robim


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 17 září 2008 02:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já tuhle logiku stále nějak nechápu: Náplně se přece mění podle nějakého předpisu výrobce vozu (můžeme se samozřejmě dohadovat, zda je "správný" nebo ne), nikoli podle toho, zda mám či nemám něco "jiného" právě rozdělané. A tak nevidím důvod, proč např. měnit náplň převodovky u příležitosti výměny spojky, když jsem tu převodovku nepůlil, nebo "si všimnout jiné konzistence/barvy brzdové kapaliny" u příležitosti výměny obložení, a to tím spíše, že náplň převodovky měním nejpozději po 70 tis. km (aniž bych kdy vůbec musel měnit spojku z důvodu jejího opotřebení) a brzdovou kapalinu (i v okruhu spojky) nejpozději po roce.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 17 září 2008 18:33 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
no asi sa ozaj nechapeme


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 17 září 2008 19:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Chtěl jsem tím říct jenom tolik, že kdybych měl měnit olej v převodovce u příležitosti výměny spojky, pak bych ho zřejmě nevyměnil nikdy, jelikož jsem zatím nikdy na žádném ze svých vozů nemusel spojku měnit (z důvodu jejího opotřebení).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 18 září 2008 16:24 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
no ja ja som zase zareagoval na Aliho pocutie o dozivotnych naplniach v prevodovkach a chcel som nenasilne napisat ze je to somarina ledaze by auto malo zivotnost cca 100 tisic.
a ked uz teda takto po kolkych km menis olej v prevodovke?
a kolko sa ti najviac dozila spojka?
otazka nielen na mitsiho...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 18 září 2008 20:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já jsem za sebe už odpověď napsal: olej v mechanické převodovce měním po cca 70 tis. km, v automatu od MMC po 100 tis. km, u ne-MMC pak po zhruba 30 tis. km.
Pokud jde o spojku, opravdu nevím, kolik by se dožila lamela, jako opotřebovávající se třecí element: sice jsem kdysi musel měnit přítlačák na F125p, ale pro poškození jedné ze tří vypínacích "pacek" (lamelu i ložiska jsem nechal původní), na mém současném Mitsubishi pak celou spojku (lamela, přítlačák, 2 ložiska, vypínací páka) 2x, ale 1x hned po "vyladění" motoru (ta původní jaksi nestíhala, nikoli však kvůli opotřebení...) a tu "jinou" prakticky do týdne poté znovu pro axiální házivost přítlačáku (bohužel i ta další vykazuje házivost, ale alespoň snesitelnou).

P.S.: Obdobné zkušenosti mám u Mitsubishi s brzdami - jedna sada předních desek mi vydržela dokonce 120 tis. km (a dalších 20 by možná ještě přežila), ale zkroucené kotouče řeším co 10 - 15 tis. km... :sad:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 19 září 2008 11:41 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Mitsi k tem kotoucum: vubec me to neprekvapuje, ja resim ovalizaci 3 az 7.000km, nevim cim to je, ale vzdycky mi to zacne hazet a to brzdim dost slusne. Na krizovatce na brzde nestojim. Delaji to i nove kotouce a samozrejme i nekolikrat prebrousene.

Delam to tak, ze mam dve sady (Bradi a Brembo) a vzdy na jedne jezdim a druhou mam na prebrouseni. Dela mi to jen vpredu, vzadu jsou v pohode, porad puvodni. Moje teorie je ta, ze kotouc drzi na te sve centrovaci dire a pri zahrati (a ze tam toho tepla je, kdyz pri brzdeni treba z 220km/h na 90km/h kdyz ti tam vjede treba kamion, ze?) ten material "tece" a na te stredove presne dire se "chyti" a vyosi (pak jde i obtizne sundat). Zkusim ted tu diru zvetsit tak o 1mm (tj.0.5mm na kazde "strane") a uvidim, jestli se to zlepsi, nebo ne. Jsem z toho ale spatny, nemuzu na to prijit a dela to odnova, ja jen porad resim nasledek a ne pricinu. Jinak jsem uz vyzkousel ruzne znacky brzdovych desticek, a dela to u vsech.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 19 září 2008 13:00 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
EvoMan píše:
... Na krizovatce na brzde nestojim. ...


Otázka trochu mimo téma, ale jak auto na přižovatce zajistíš proti pohybu, když ne stáním na brzdě?

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 19 září 2008 14:24 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
jednoduse, bud stoji samo v nejake jamce (je jich fsude hafo, ze?), anebo (kdyz prece jen popojizdi dopredu, nebo dozadu, tak mam taky treba rucni brzdu, staci jen lehce nadzvednout a slusne mi brzdi i na prvni zub... :clap:

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 19 září 2008 14:39 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Aha, já myslel že na to máš nějakej fígl.

No já si stojící auto, kterému běží motor, bez sešlápnuté brzdy nedovedu představit. Po silnicích jezděj hovada a nerad bych "poskočil" do křížovatky, nedejbože na přechod plný lidí poté, co to do mě nakouří hovado který si myslí, že když má ABS tak nemůže nedobrzdit.

Takhle si můj známí zachránil předek auta, když to nedobrzdila ženská v polskym fiatu (ale o to víc měl zmačkanej zadek) když stál v koloně a o pár let později, když v Praze na Letné pouštěl lidi na přechodu to do něj nahulil hňup v Pajeru. Kdyby tenkrát nestál na brzdě, tak to naládoval do 3 lidí.

(omlouvám se za mírné off topic, s olejem v převodovce to fakt nesouvisí... O:-) )

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 19 září 2008 18:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Taky bych rád věděl, v čem je u těch kotoučů problém. V mém případě se ovšem se "středem" nic neděje ("neutahuje" se na náboji).
Osobně mám podezření na disky: hliníkáče mám neoriginální a v mém dvorním pneuservisu teď mají novou mašinu, která vyhodnocuje axiální a radiální házivost jak celého kola, tak zvlášť disku a pneumatiky. A z měření vyplývá, že mám "křivé" oba disky na pravé straně vozu, přičemž při posledním "rovnání" kotoučů byl levý přední OK a pravý děsně zkoucený (nové Nipparts, najeto cca 6000 km). A když jsem od soustružníka/brusiče odjížděl (tentokrát jsem to musel rozebírat přímo u něho), zjistil jsem, že mám hozený s největší pravděpodobností ještě i pravý zadní kotouč.
Jinak jsem měl donedávna dokonce tři sady předních kotoučů a řešil jsem to stejně, tzn. jedny na voze, druhé připravené na rovnání a třetí, srovnané, připravené k montáži na vůz. Teď mi bohužel zbyly pouze dvě sady, přičemž tu rezervní jsem měl dost daleko od místa, kde jsem ji zrovna potřeboval mít...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej v prevodovce
PříspěvekNapsal: 22 září 2008 11:52 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Ted mi rekli lidi, kteri zavodi, ze to delaji prilis tvrde desky (o kterych vim, ze je momentalne mam). Zkusim je tedy vymenit za nejake mekci a uvidim.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz