A možná o tom to je: Třeba tam v rámci úsporných opatření lejou nejlacinější polosyntetiku 10W-40! Ostatně i já jsem měl obvykle největší úspěchy s léčením nemocných (tj. klepajících) GDI s nejlacinějším Valvoline 10W-40 za nějakých 550 Kč/4 litry, přičemž aplikace "vyspělého" Castrolu za 500 Kč/litr měla silně přitěžující účinky...
P.S.: Ono to má ostatně svou logiku - MMC přece vyrábí "globální produkty" a ve světě (tím nemyslím "maličkatou" Evropu) je běžné používat "běžné oleje", ale zato měnit často.[/quote]
Mám pocit, že debata nic nového nepřináší...
Takže bych to shrnul v několika větách:
- u GDI se zanáší sání, což vede ke snížení výkonů a možným event. poruchovým stavům.
Moje zjištění: lze eliminovat občasným čištěním za pomocí dostupných přípravků
- u GDI klepou "hydroštely"
Moje zjištění - vlastnost snad všech GDI. Lze částečně eliminovat vhodným výběrem oleje a jeho včasnou výměnou.
Měním po 12 až 13 tisících a někde zde vidím tu hranici. Koneckonců MMC předepisuje při náročnějším provozu zkrátit interval na polovinu tj. 7500.
Filtr stojí jako 3 krabičky cigaret, olejová náplň do tisícovky- takže co vlastně pořád řešíme? Kupujete si snad auto "nadosmrti"?
Necpat tam exotické viskozní třídy a zůstat u běžné 10W40 maximálně 5W40, hledat "GDI oleje" je nesmysl. Když si přečtu debatu na
http://www.oleje.cz mám pocit, že se snad všichni zbláznili... Každý má pocit, že jeho motor nutně potřebuje na zimu 0W40 a na léto tutově 10W60