mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 06 květen 2024 01:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 září 2007 19:26 
Offline

Registrován: 13 září 2007 19:19
Příspěvky: 3
Bydliště: Č. Krumlov
Zdravím vespolek. Tak nějak jsem nepochopil, co je vlastně příčinou toho klepání. Na mém motoru (78000 km) to klepe jedna radost. Nastartuju studený motor - klepe. Zhasnu, nastartuju a klepání není. Když ho nechám na volnoběh, pomalu začne klepat a za chvíli třeba sám ztichne. Když je motor zahřátý po cca 10 km jízdy, tak klepání skoro není. Mám tam Mobil 10W40. Poraďte, jak se toho zbavit, please.
Omluva. Přečetl jsem si starší topiky a jsem o malinko moudřejší. Mechanik mi doporučuje při výměně oleje Mobil 1 5W40 ( a dneska mi nabídnul dokonce 5W30 ).

_________________
GDI - 92 KW (1999)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 září 2007 10:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Podle mého názoru je ono klepání povětšinou způsobeno několika málo nefunkčními hydroštely, přičemž problém není v nich samotných, ale ve vydřených dírách jejich uložení (pouští to olej), což se jejich výměnou nevyřeší. K každém případě Ti doporučuji setrvat u Mobilu 10W-40 a v žádném případě tam nedávat cokoli v 5W-30.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 září 2007 14:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě pro lagiho: Uvědomil jsem si (byť jsem o tom tady už kdysi psal), že "něco" se skutečně změnilo, a to dokonce dříve, než s příchodem faceliftu: změnila se konstrukce vahadel (namísto svařence je tam teď "zohýbanec") a na tělíčkách hydroštelů je větší plocha určená ke styku s vnitřní plochou díry, v níž je každý hydroštel uložen. Zatímco tu první změnu přičítám zlevnění výrobních postupů, ta druhá byla nejpíše motivována zjištěním, že kolem malé styčné plochy olej příliš proniká, tedy klesá tlak v kanálech krmících hydroštely. Údajně se s těmito změnami pojí i zlepšení náběhu tlaku vahadel na hydroštely, které tak jsou méně vystaveny bočním tlakům v kritické fázi pohybu vůči vnitřní ploše děr.
Nová vahadla i hydroštely jsem dostal u příležitosti výměny hlavy motoru na svém 2,4 GDI, tak jsem viděl ty rozdíly, ale bohužel je tehdy nenafotil.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 září 2007 23:14 
Offline

Registrován: 13 září 2007 19:19
Příspěvky: 3
Bydliště: Č. Krumlov
Mitsi, díky. Nepotěšil jsi mne, ale aspoň vím, co to dělá a že výměna hydroštelů to nevyřeší. Co dát aditivum do oleje? Vymezení vydřených děr se provede vyvložkováním?

_________________
GDI - 92 KW (1999)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 září 2007 08:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Žádné aditivum nepomáhá (v praxi vyzkoušeno) a vyvložkování by bylo OK, jenže neznám nikoho, kdo by to za přijatelnou cenu dokázal udělat.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 září 2007 20:54 
Offline

Registrován: 13 září 2007 19:19
Příspěvky: 3
Bydliště: Č. Krumlov
Smutná vize. Budu klepat....a klepat....a klepat..... :cry:
Mitsi díky, pomohl jsi, i když se to nezdá. :wink:

_________________
GDI - 92 KW (1999)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 září 2007 22:16 
Offline

Registrován: 04 květen 2007 15:47
Příspěvky: 5
vcar: prodat, dokud to neni tak slyšet :lol: padesátka čeká :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 září 2007 22:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
vcar píše:
Smutná vize. Budu klepat....a klepat....a klepat..... :cry:
Mitsi díky, pomohl jsi, i když se to nezdá. :wink:


Není zač! Je mi líto...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 září 2007 19:41 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Díky Mitsi, už neklepu koupil jsem jiný motor. Tak snad to vydrží. Ten původní rozprodám po dílech. Je mi ho líto hlavně těch peněz co jsem do něj narval, ale nervy mám jen jedny.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 září 2007 23:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak až to budeš rozprodávat po dílech, zkus alespoň dodatečně zjistit, čím přesně je to klepání způsobeno - tedy pokud na tom vůbec bude něco vidět.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 září 2007 19:17 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Obávám se, že tam nic neuvidím, protože rozebrané už jsem to viděl díl po díle a nic není poznat vše se zdá být v pořádku.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: klepani
PříspěvekNapsal: 29 září 2007 18:59 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Mitsi píše:
"Víte někdo o Carismě 1,8 GDI s automatem, které by klepal motor"? Díky předem za reakce.


Ja viem o niekom, ja som ten s takym problemom
Carisma dec1998 (model. rok 99), DA2A, 4G93 GDi, automat, RHD, UK spec.
Pri skusobnej jazde som si myslel, ze to prejde, tak ako na vacsine studenych OHC motoroch. Chvilu som si myslel, ze je to preto lebo je to GDi (prudky vyvin tepla, strmy narast tlaku).
Klepe a klepe. Za studena najviac, po ohriati podstatne menej, ale staci ubrat plyn a klepanie je tu.
Vymenil som olej, povodny bol neviemaky, dal som Castrol Magnatec 10W-40 SL A3/B3 polosyn., ziadna zmena (aj ked som od vymeny vela nenajazdil).
Tak zhanam po webe, ze ci este niekto ma taky problem. Zjavne ano.
Myslim, ze klepanie budem ignorovbat, tak ako ignorujem neskutocne oblaky pary z vyfuku ked je chladno a vlhko.

Mimochodom, spotrebu bez problemov dosahujem 7l/100km, pri pianko jazde aj 5.5 co je na 1.8 motor celkom slusne (si myslim).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 září 2007 19:19 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Tak podle všeho nikomu po roce výroby 2000 neklepe ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2007 21:47 
Offline

Registrován: 16 červen 2005 13:57
Příspěvky: 48
Bydliště: Osek
Automobil: Carisma sedan
Typ motoru: 1.8 GDI 92kW
Rok výroby: 1998
lagi píše:
Tak podle všeho nikomu po roce výroby 2000 neklepe ?

asi ne, kolega má 2001 a je tichá. Já mám 98' a klepe po startu, ale jen někdy a max cca 5km. Už mám nalítáno 216000km a stále bez problémů, výkon OK, spotřeba slušná, tak ať si klepe třeba do půl milionu. Však je výše psáno, že na motoru není žádná chyba vidět. Podle mne nemá cenu léčit něco co nebolí.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říjen 2007 08:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Sice nebolí, ale pěkně s.re! Já mám třeba problém s drobnou rezonancí v přístrojovém štítu při dlouhé jízdě ustálenou rychlostí, když neběží klima. Sice vím, co to způsobuje, ale nevím, co s tím udělat. A jelikož to slyším jenom já, všechni ostatní mne považují za blázna, který si vymýšlí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz