mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 06 květen 2024 06:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říjen 2007 11:36 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
V březnu jsem tady psal o demontáži hydroštelu na mém klepajícím GDI motoru. Podezřelé hydr. jsem jen důkladně vyprázdnil a vyčistil v toulenu. Pohyb pístku byl naprosto hladký, takže jsem je namontoval nazpět.( pouze jsem je zaměnil mezi sebou) Jistě je to jen náhoda, že po zpětné montáži přestaly klepat, ale od té doby neklepou ani při studeném motoru. Najezdil jsem od té doby něco pod deset tisic km.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říjen 2007 19:20 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Měl si hodně štěstí, když pomohlo pouze rozebrání a následná montáž. Mě nepomohla ani výměna za nové. Však víš také si byl mým rádcem.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říjen 2007 19:44 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Ano je to hodně o štěstí. Představa, že bych měl znovu demontovat skoro půlku motoru, aby si člověk jen tak něco na hydroštelech ověřil je v domácích podmínkách dobrý stres. Je pravda, že jsem po demontáži hydroštelu důkladně proměřil jak pouzdra hydroštelu tak i průměry tělísek hydroštelu. Rozdíly v náměrech byly minimálni. Ani přívodní kanálky pro olej nejevily nejmenší stopy po nečistotě. Myslím, že jsem měl asi jeden hydroštel mírně přidřený a podařilo se mi ho náhodou rozhýbat-těžko říct.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2007 19:17 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Stejně by mě zajímala příčina, těm samotným zdyhátkům to nedávám za vinu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2007 19:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
lagi píše:
Stejně by mě zajímala příčina, těm samotným zdyhátkům to nedávám za vinu.


Mne rovněž! A to tím spíše, že právě minulý týden jsem zaslechl klepající 2,4 GDI u kolemjedoucího SW, navíc v cizině...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Klepání
PříspěvekNapsal: 03 listopad 2007 19:22 
Offline

Registrován: 22 srpen 2004 09:03
Příspěvky: 20
petous píše:
lagi píše:
Tak podle všeho nikomu po roce výroby 2000 neklepe ?

asi ne, kolega má 2001 a je tichá. Já mám 98' a klepe po startu, ale jen někdy a max cca 5km. Už mám nalítáno 216000km a stále bez problémů, výkon OK, spotřeba slušná, tak ať si klepe třeba do půl milionu. Však je výše psáno, že na motoru není žádná chyba vidět. Podle mne nemá cenu léčit něco co nebolí.


Ahoj zase po dlouhé době. Pozorně jsem pročetl přidané příspěvky...
Momentálně mám nalito 10W 40, značka Q 8, Apíčko to má tušímže SL. Předtím tam byla Q 8 5 W40 a klepala zastudena tak 4-5 km, poté se rozklepala na volnoběh (nepravidelně, chvíli to přestalo, pak zase...)

10W 40 to nedělá a přestává klepat poměrně rychle. Mám najeto skoro 170 000 a klepu od začátku, co auto mám. (tacho 15 tisíc, stočeno o 15 000 - jedna prohlídka, sráči v Auto HB Brno tehdy zapomněli seškrábnout nálepku o výměně oleje)
Na zimu teď dám 5W40, jezdím teď víc a vychází mi teď výměna 2 x do roka.
Kombinovaná spotřeba momentálně 6,9 PP, propočtená na tankování "do plna" 6,6. Dosažení lepší spotřeby pomáhá mj. občasná kontrola a seřízení geometrie, zejména sbíhavosti, tlak v pneu

Spím naprosto klidně a jsem si jistý, že tu stovku bych ještě najel, k odstřelení Miciny a pořízení něčeho zánovního mě bohužel povedou daňové důvody (nebudu všechno rvát do chřtánu státu na nepřizpůsobivé etnikum a nemakačenka )
Jediný problém - CO KOUPIT? Můj výběr je profesní deformací zúžený natolik, že nemám v podstatě co koupit. Předem vylučuji auta s logem dámského přirození a obecně vše z Francie a Itálie :cry:

Hodně velký cenový rozptyl jsem zaznamenal u výměny rozvodového řemene, kladek a napínáku... Jen tak pro zajímavost, jsem si tuto operaci sjel dle normativů při ceně za hodinu práce 650 bez DPH a "pultové ceně" originálních dílů aktualizovaných v 8/2007 - takže bez napínáku to momentálně dělá cca 8 tisíc s DPH, s napínákem asi 12 tisíc.
Všechno, co je nad 110-115 % těchto částek je podle mýho zlodějna...

Jen tak pro legraci aktuální "pultové" ceny: řemen aktuálně 1900 bez DPH, kladka 1000 a 1300 bez DPH, napínák 3600 bez DPH vše zaokr...Normativ práce je tam 2,5 hodiny včetně přípravných časů - zcela reálně to za 3 hodiny mechanik umí (viděl jsem na vlastní oči- v 7,30 jsem auto odstavil k výměně a na zvedáku bylo ještě auto jiný, v 10, 50 se přišrouboval kryt řemene)
Podotýkám ještě, že žádný "druhý řemen" (jak tu kdosi pravidelně tvrdí) u Carismy GDI opravdu není! -ten je ale např. u motoru 2,4 GDI (Galant a spol.)

Tak zase za půl roku ahoj! :D :D :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 listopad 2007 21:41 
Offline

Registrován: 24 listopad 2007 09:29
Příspěvky: 18
Bydliště: Frýdek-Místek
Mirek píše:
V březnu jsem tady psal o demontáži hydroštelu na mém klepajícím GDI motoru. Podezřelé hydr. jsem jen důkladně vyprázdnil a vyčistil v toulenu. Pohyb pístku byl naprosto hladký, takže jsem je namontoval nazpět.( pouze jsem je zaměnil mezi sebou) Jistě je to jen náhoda, že po zpětné montáži přestaly klepat, ale od té doby neklepou ani při studeném motoru. Najezdil jsem od té doby něco pod deset tisic km.


Mirku ,kdybys mi tu hodil mobil,docela rád bych se s Tebou spojil. Jsem majitel vozu Mitsubishi space wagon 2,4 gti 4x4....jsem z Frýdku-Místku.. a nebo sms na tel.603 863363....dika Bubacca

_________________
japonia motors


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 listopad 2007 21:59 
Offline

Registrován: 24 listopad 2007 09:29
Příspěvky: 18
Bydliště: Frýdek-Místek
lagi píše:
Castrol přímo s názvem GDI 5W30 existuje viděl jsem ho v obou "značkových servisech" 1 litr stojí tuším 550 Kč. Proto znovu prosím kdo jezdí na servisní prohlídky dejte vědět jak jste na tom s klepotem.


To není 5w30,ale perf...castrol 10w30 gdi a je to plná syntetika.....

_________________
japonia motors


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 listopad 2007 09:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud speciálně Castrol napíše na obal, že je něco plná syntetika, tak tomu já (a už dávno nejsem sám) nevěřím ani trochu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2007 21:23 
Offline

Registrován: 04 leden 2007 18:25
Příspěvky: 12
no víme jak to u nás chodí někde v JZD zlevní benzín a hned sou fronty a nikoho nezajímá co tankuje ,výměny olejů probíhají stylem Hypernova a jiné obchodní domy jen aby se ušetřilo pár korun za olej, při zjištění kolik stojí svíčky se mávne rukou s tím že to ještě vydrží že tam je i palivový a vzduchový filtr který by se měl taky občas vyměnit někteří ani neví pak si takový auto koupíte na inzerát nebo v bazaru a je vymalováno.....po přečtení příspěvků věřím že mezi takové řidiče nepatříte ale mohli mezi ně patřit minulý majitelé.Švagrovi sem sehnal v německu Carismu GDI r.v.98 má jí pět let a nic nikde neklepe je fakt že mimo rozvodů a svíček které sme mu dělali jezdí na kontrolní prohlídky do servisu v Liberci.Já sem tak dvakrát týdně v německu v servisu kde beru díly ale chytit tam GDičko na dílně se mě ještě nepodařilo,podle mechanika se v 90% o hydroštely ani nejedná ale o zanešený ventily ale to se jedná o německý Carismy které jezdí na kvalitnější benzin.U nás je právě problém benzin vysoké procento síry která způsobuje problémy se zanášením a karbonováním motoru.Takže bych radil tankovat kvalitnější benzin minim.98 okt. používat pokud možno jednu značku oleje při pravidelných výměnách radši dřív než později ,dbát na čistotu klapky sání a pokud budete mít možnost nechte si vyčistit motor zevnitř protože budou zanesený kanálky. Kamarád si to nechal dělat u této firmy http://www.iob.cz a byl velmi spokojenej


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2007 21:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V zásadě souhlasím. Až na to, že 98-ička benzín ještě zdaleka automaticky neznamená, že je v něm méně síry (a o tu jde v případě GDI a vlastně jakýchkoli přímovstřikových motorů pracujících s chudou směsí především), a že zanášení sacích kanálů nemá vůbec nic společného s oním zpropadeným klepáním!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2007 22:10 
Offline

Registrován: 04 leden 2007 18:25
Příspěvky: 12
pořád lepší 98 než 95 psal sem minim.! a co se týká bordelu z tý proklatý síry kterej koluje po celým motoru se buď usazuje nebo vlítne tam kam nemá ventily sou zasraný jak jetel nepracujou a nedolíhaj jak mají odnesou to vodítka ventilů a nikdo tady neřekl že ví na 100% čím to je tak jak ty víš že to tím není :D vše souvisí se vším pokud se hledá chyba musíš brát v potaz vše co je špatné


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2007 22:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
mychak píše:
pořád lepší 98 než 95 psal sem minim.! a co se týká bordelu z tý proklatý síry kterej koluje po celým motoru se buď usazuje nebo vlítne tam kam nemá ventily sou zasraný jak jetel nepracujou a nedolíhaj jak mají odnesou to vodítka ventilů a nikdo tady neřekl že ví na 100% čím to je tak jak ty víš že to tím není :D vše souvisí se vším pokud se hledá chyba musíš brát v potaz vše co je špatné


Psal jsi, že kdesi bereš díly, ale žádnou Carismu jsi tam ještě nezastihl rozdělanou. OK, takže jsi ten motor zřejmě ani nikdy neviděl rozhozený. Tak věz, že já jsem ho vlastnoručně demontoval (tedy jeho "vršek", o kterém je tu řeč), a to dokonce 2x. Takže Tě mohu se 100% jistotou ujistit, že ona síra v palivu rozhodně žádné klepání nezpůsobuje! A pokud jde o ventily, tak ty se při své práci samovolně pootáčejí, čímž přirozeně čistí dosedací plochy talířků vůči sedlům. Kromě toho platí, že sloučeniny síry vytvářejí mazadlo/mají mazací schopnosti, čemuž důkazem budiž problémy s mazáním vysokotlakých čerpadel u CR turbodieselových motorů poté, co byl legislativou výrazně omezenen obsah síry v motorové naftě. Navíc je krajně zvláštní, že konkrétní motor GDI, který byl celých 90 tis. km v úplné pohodě, začne najednou klepat krátce poté, kdy byl do něj aplikován superdrahý Castrol 0W-30...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2007 23:10 
Offline

Registrován: 04 leden 2007 18:25
Příspěvky: 12
tak přemýšlejte dál a hodně štěstí :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 prosinec 2007 10:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Domnívám se, že bez důkladné mechanické analýzy postiženého motoru nějakým expertem už nic víc sami nevymyslíme...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz