mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Nová Carisma GDI klepe-neklepe ?
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=558
Stránka 1 z 6

Autor:  lagi [ 02 září 2007 18:35 ]
Předmět příspěvku:  Nová Carisma GDI klepe-neklepe ?

Zdravým, mám jen jednu otázku a to jestli je mezi náma někdo kdo vlastní Carismu GDI vyrobenou po 10/2000 aby mu klepala ?
Díky za odpověďi, jsem zvědav na výsledek můj tip je, že se nikdo takový nenajde.

Autor:  Mitsi [ 02 září 2007 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud se po 10/2000 změnilo hliníkové sací potrubí na plastové a zřejmě tomu přidali také natáčení vačkového hřídele sacích ventilů ovládané hydraulicky (při současném snížení deklarovaných výkonových parametrů!?), tak Tě zklamu: jednoho takového znám, a klepe mu...

Autor:  Mitsi [ 04 září 2007 14:17 ]
Předmět příspěvku: 

Nikdo nezareagoval, tak bych se lagiho rád zeptal na jeho hypotézu. Či přímo senzační odhalení?

Autor:  lagi [ 04 září 2007 18:17 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Nikdo nezareagoval, tak bych se lagiho rád zeptal na jeho hypotézu. Či přímo senzační odhalení?


Ne žádné odhalení není, pouze mě napadlo jestli jsou problémy s klepající GDI Carismou první řady tak zda konstruktéři odhalili problém a druhou řadu nějak inovovali, tam jsem čekal, že najdu odpověď.

Autor:  Mitsi [ 04 září 2007 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

Jenže když hlavní člověk odpovědný za techniku, reklamace a záruční opravy vozů značky Mitsubishi u firmy, která je svého času prodávala v celém středoevropském regionu (Denzel), o žádných takových problémech nic neví (a jelikož se s ním znám velmi dobře osobně už několik let, nemá žádný důvod si ve vztahu ke mně vymýšlet), pak o nich zřejmě nemají žádné tušení ani japonští konstruktéři, bohužel. Bohužel pro majitele klepajících GDI motorů...

Autor:  EvoMan [ 05 září 2007 08:49 ]
Předmět příspěvku:  klepani

a jak se to klepani projvuje? A kdy, pri urcitych otackach? Neco jako klepani (knock) ve spalovaci komore (nespravne ventily)? Me se to nejak nezda, podle me jsou GDI spickove motory.

Autor:  Mitsi [ 05 září 2007 18:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: klepani

EvoMan píše:
a jak se to klepani projvuje? A kdy, pri urcitych otackach? Neco jako klepani (knock) ve spalovaci komore (nespravne ventily)? Me se to nejak nezda, podle me jsou GDI spickove motory.


Je mi líto, ale bohužel musím přiznat, že GDI motory jsou či spíše již byly jeden velký prů.er, a to dokonce i když náhodou "neklepou". Aniž bych rozváděl detaily, uvedu obecně jen pár bodů:
- GDI motory byly stavěny na v zásadě bezsirnatý benzín (již dávno používaný v Japonsku), jenže ten, na který to donedávna jezdilo v Evropě, měl v sobě až 20x více síry, než co byla ochotna daná technologie strávit;
- žádná úspora paliva se (opět) v zásadě nekoná - pokud se s tím jezdí "normálně", bere to "normálně"; pokud se tím jezdí "na doraz", bere to o dost více, než srovnatelný MPI motor; a pouze při opravdu "piánko" jízdě se lze dočkat nějaké "lepší" spotřeby (opět oproti normálnímu MPI motoru srovnatelných výkonových parametrů);
- žádné "lepší" výkonové parametry se (znovu) v zásadě nekonají, jelikož řídící elektroniku zajímají především výfukové plyny a ne to, co zrovna řidič v dané chvíli potřebuje "na odebraném výkonu" - a tak se ke vší smůle regeneruje de-NOx katalyzátor podle zákona schválnosti obvykle tehdy, když je třeba prudce akcelerovat, což ovšem právě za dané situace dost dobře nelze...; průběh křivky točivého momentu je příliš "kostrbatý", na reakci motoru na akcelerátor se nelze 100%-ně spolehnout atd. atd.;
- a už vůbec se nekonají "lepší výfukové plyny", ba právě naopak - přímý vstřik v kombinaci s velkým podílem EGR a chudou směsí navrch má obrovské problémy splnit exhalační limity, zejména pokud jde o podíl NOx, a to i přes použití speciálního, ale jinak naprosto debilního de-NOx katalyzátoru (přes pravidlenou regeneraci se zanáší a degraduje, je mimořádně choulostivý na teplotu přiváděných plynů atd.).

MMC vývoj GDI a snaha o co nejširší praktické uplatnění této technologie v podstatě zlomily vaz (už proto, že po mnoho let stál vývoj čehokoli jiného úplně stranou) a částečně se zahojila (MMC) až na prodeji licencí na jednotlivé části GDI (především šlo o řídící a regulační systémy - vždyť jen na EGR ventil ke GDI má MMC 5 patentů!) koncernům PSA a hlavně VW (FSI).

To vše shora samozřejmě vůbec není o "klepání", kterým trpí naprostá většina motorů 1,8 GDI v Čechách. Jinde jsem s tím kupodivu nesetkal. Skončily snad všechny klepající Carismy a Volva S40/V40 právě v Čechách...? Dodnes se mi nepodařilo se 100%-ní jistotou zjistit, co přesně způsobuje ono "klepání", ale jedno vím jistě, a to z vlastní zkušenosti: Tyhle motory naprosto nesnášejí rádoby "nejlepší oleje" (zejména pak značky Castrol) API 0W-30 či 5W-30 v ACEA A1 nebo A5.

Více se rozepisovat asi teď nemá smysl, "postižení klepáním" možná přidají svůj komentář. Já bych si na závěr dovolil následovat lagi(-ho) a položit zde přítomným tento dotaz: "Víte někdo o Carismě 1,8 GDI s automatem, které by klepal motor"? Díky předem za reakce.

Autor:  lagi [ 06 září 2007 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: klepani

Tyhle motory naprosto nesnášejí rádoby "nejlepší oleje" (zejména pak značky Castrol) API 0W-30 či 5W-30 v ACEA A1 nebo A5.

Mitsi jeden dotaz na tebe, to co píšeš s těmi oleji 5w30 a 0w30 to je nějaká vlastní zkušenost ? V origo servisu v Klatovech mi řekli že ono klepání v jistých případech vyřeší právě tyto specialní oleje a to "Castrol 5W30 GDI"
Vzniká další otázka a prosím všechny co jezdí do Mits. servisů kde předpokládám lejou předepsaný olej KLEPETE NĚKDO ?

Autor:  Mitsi [ 06 září 2007 21:01 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, šlo o mou vlastní zkušenost: po několik desítek tisíc km úspěšně udržované, byť již "načaté" hydroštely u 1,8 GDI (první výměna oleje "od nova" totiž proběhla až po téměř dvou letech s 19,5 tis. km na tachometru :evil: ) se defintivně poroučely po ujetí nějakých 700 km ostrým tempem těsně po aplikaci nějakého Castrolu 0W-30 v ceně téměř 3 tis. Kč/4 litry.

A vím o dalším případu, kdy předtím zcela pohodový, byť již poměrně dost jetý motor 1,8 GDI, začal klepat na úrovni HLA a navíc i někde "vespod" právě (a rovněž velmi brzy) po výměně oleje, který se jinak leje do koncernových TDI PD motorů...

Kromě toho o žádném Castrolu 5W-30 GDI nic nevím! Speciální olej pro GDI motory podle mých informací od Denzela vyrábí pouze Shell, a je to "polosynt." 10W-30 v ACEA A3. Máte-li zájem, pohledejte na netu, je tam. V Čechách ovšem není k mání vůbec, v Rakousku jen v balení min. po 20 litrech. Žádnou osobní zkušenost s ním ovšem nemám, neboť ho nepoužívají ani značkové servisy Mitsubishi v Rakousku.

Autor:  lagi [ 06 září 2007 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

Castrol přímo s názvem GDI 5W30 existuje viděl jsem ho v obou "značkových servisech" 1 litr stojí tuším 550 Kč. Proto znovu prosím kdo jezdí na servisní prohlídky dejte vědět jak jste na tom s klepotem.

Autor:  toto [ 07 září 2007 04:25 ]
Předmět příspěvku:  nova carisma gdi klepe-neklepe

http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... 1_06_d.pdf

Autor:  Mitsi [ 07 září 2007 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

Zajímavé...

Autor:  lagi [ 07 září 2007 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: nova carisma gdi klepe-neklepe

Omlouvám se, spletl jsem si 5W30 za 10W30. Už je to nějakou dobu co jsem tam byl.
Jinak jsen zvědav jestli se někdo ozve.....

Autor:  kos [ 09 září 2007 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím, lagi. Je to trochu mimo klepoproblém, ale prosím Tě, kde je v Klatovech origo Mitsu???Nejblíž je snad před Sušicí pan Heberlein, o jiném nevím, leda v Plzni. Mám 7 km za Klatovama chatu, ale mám neklepavou 1.6 :D , tak jen dotaz, kdybych někdy přece jen potřeboval Mitsuservis a byl zrovna tam. Dík

Autor:  lagi [ 10 září 2007 17:01 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, myslel jsem ten servis před Sušicí tuším , že se to jmenuje Krašovice nebo tak nějak.

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/