mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Pískajúce brzdy https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=567 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Hodza [ 14 září 2007 12:19 ] |
Předmět příspěvku: | Pískajúce brzdy |
Zdravím Carisma fans! Dost ma otravujú pískajúce brzdy. Po výmene platničiek sa nič nezmenilo. Prišiel som teda k záveru, že na kotúčoch sa zrejme vytvorila sklovina, ktorá to spôsobuje. Dal som ich na sústruhu jemne "líznuť". Šmirglom som potom pre istotu prebehol platničky. Nejakú chvílu bolo ticho, ale zrejme len kým sa nevyhladila vysústružená vrstva na kotúčoch. Potom sa piskot objavil znovu. Nie až taký hlasný ako predtým, ale predsa... Pískajú pri slabšom brzdení, pri silnejšom už nie. Vie mi niekto poradiť čo tam ešte môže byť za problém? Diky moc! PS: pred kúpou Carismy som niekde čítal, že je to ich klasická choroba. Na tomto fóre o tom zatial nikdo nepísal. |
Autor: | carisma [ 14 září 2007 13:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
S Carismou rv. 1999 jezdim uz 4 roky a ze by to byla jeji klasicka choroba by me vubec nenapadlo. Samozrejme je obcas potreba brzdy vycistit (to asi na kazdem aute), ale zadne chronicke piskani se nekona. Spis se koukni jestli nemas desticky nejak uvolnene, nebo nakrivo, nebo tak neco. |
Autor: | Mitsi [ 14 září 2007 13:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
A nechybí Ti (případně není poškozená) některá z ocelových vložek/perek dělicích destičky od držáků třmenů? Ono pískání totiž způsobuje chvění desek, což se projevuje právě při mírném brždění. Kromě pravidelného (min. 1x ročně) čištění je třeba brzdy také "mazat": měděnou pastou všechny plošky, kde dochází k vzájemnému pohybu (samozřejmě ne aktivní třecí plochy brzd!), např. právě mezi deskami o oněmi perky shora. |
Autor: | Hodza [ 14 září 2007 17:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dakujem za radu, pozrem sa na tie veci a dam potom vediet. S autom jazdim od aprila a brzdy som urcite este necistil. |
Autor: | Hodza [ 07 listopad 2007 17:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Slubil som vysledok, takze k spat k brzdam: kedze uz je o dost chladnejsie, piskaju menej. Znamy, ktory robi servisaka sa mi na to pozeral a vravel, ze zrejme spolu "nehraju" kotuc a brzdova platnicka, teda bud je nevhodne zvolene jedno alebo druhe, kedze ziadnu volu v uchyteni nenasiel. Navrhol, ze by som to mohol na jar vymenit a kupit napr. Brembo platnicky + kotuce, navyse su lacnejsie ako orig. Mitsubishi. Vdaka za predch. reakcie. PS: co mi vadi a trochu ma sklamalo, ze aj k motorom 1.8 davali dozadu bubny ![]() Navyse aj ta velkost predneho kotuca... no neviem, mohol byt hadam vacsi, taku velkost ma snad fabia! |
Autor: | Laďa007 [ 08 listopad 2007 00:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
PS: co mi vadi a trochu ma sklamalo, ze aj k motorom 1.8 davali dozadu bubny ![]() Navyse aj ta velkost predneho kotuca... no neviem, mohol byt hadam vacsi, taku velkost ma snad fabia![/quote] Buben vzadu bohatě stačí, ale to je na dlouhé povídání (klopný moment při brzdění atd.atd.) Carisma 1,8 brzdí doslova "jako kráva" - měření decelerometrem MAHA mám ještě někde zaarchivované, střední brzdné zpomalení na suchým asfaltu až k 9 metrsekundakvadrát. Tož tak. ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |