mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Rozdily v motorech carisma 1.8 85kw a galant 1.8 85/93kw
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=644
Stránka 1 z 3

Autor:  h0 [ 31 prosinec 2007 17:16 ]
Předmět příspěvku:  Rozdily v motorech carisma 1.8 85kw a galant 1.8 85/93kw

Ahojte vsichni, nevite nekdo v cem se ty motory lisily, popripade dalo by se nejak teoreticky vydolovat z te carismy onech 93Kw? Ono na tom netu o misacich skoro nic neni, vse se toci okolo eva nebo gdi.

Jinak vse nej vsem do noveho roku a at to jezdi:)

Autor:  EvoMan [ 31 prosinec 2007 19:57 ]
Předmět příspěvku:  ECU

myslim, ze tam je jina jednotka z jinou kartografii, je to neco jako u skodaren 40kW a 50kW. Podle me by se zamenou jednotky (ECU) z toho tech 93kW dalo vydolovat...

Autor:  Mitsi [ 01 leden 2008 16:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU

EvoMan píše:
myslim, ze tam je jina jednotka z jinou kartografii, je to neco jako u skodaren 40kW a 50kW. Podle me by se zamenou jednotky (ECU) z toho tech 93kW dalo vydolovat...


Sice nevím, jaký je přesně rozdíl mezi oběma výkonovými verzemi onoho motoru od MMC, ale v případě zmíněných škodovek se rozhodně nejednalo pouze o jinou ŘJ: v každém případě tam byly jiné vačky a tuším že i poněkud rozdílný kompresní poměr (byť obě jezdily na BA95), tedy zřejmě i jiná hlava motoru. Jinými slovy: prostou záměnou ŘJ se určitě nedala ze 40kW verze udělat verze 50kW, byť vám třeba někteří "tuneři" budou tvrdit opak!

Autor:  Mitsi [ 01 leden 2008 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozdily v motorech carisma 1.8 85kw a galant 1.8 85/93kw

h0 píše:
Ahojte vsichni, nevite nekdo v cem se ty motory lisily, popripade dalo by se nejak teoreticky vydolovat z te carismy onech 93Kw? Ono na tom netu o misacich skoro nic neni, vse se toci okolo eva nebo gdi.

Jinak vse nej vsem do noveho roku a at to jezdi:)


O co Ti jde? V pohodě jezdit (když už jsi měl to štěstí a natrefil na pohodové MPI, nikoli na problematické GDI), nebo se v tom šťourat, což rozhodně nebude "zadarmo"? Kromě toho bych já osobně začal odměřením výkonu na brzdě: deklarované výkony se totiž třeba v SRN mnohem častěji řídí daňovými motivy a snahou marketingově od sebe odlišit různé verze téhož vozu (k čemu by pak byla verze GDI s 92kW, když by verze MPI měla v reálu stejně...?), než reálnými parametry, resp. tím, jak to ve skutečnosti jezdí.

A pokud už má 1,8 MPI v Carismě opravdu snížený výkon oproti témuž motoru v Galantu, pak se domnívám (vycházeje s mého chápání filosofie MMC opírajícího se o vlastní bohaté zkušenosti a dosavadní problémy s výrobky MMC), že ten rozdíl rozhodně nebude spočívat pouze v jiné kartografii ŘJ.

Autor:  h0 [ 01 leden 2008 18:01 ]
Předmět příspěvku: 

Zatim mi nejde o nic, jen me to napadlo popripade do budoucna. Kdyby ty motory "stejne" byly a zakrok by byl za rozumne penize, tak proc toho potencialu nevyuzit. ;)
Co jsem koukal na autokelly tak dily na motor se v necem lisi (rozvody napr), ale myslel jsem, ze to muze bejt jen estetika, aby se ty dily nedali prohazovaj sem a tam, ale blok a hlava budou stejny.
Zjistovat a ladit to na brzde by nebyla zrovna levna zalezitost, proto sem se zeptal jestli nekdo nevite, kde je zakopan ten pes.

Autor:  Mitsi [ 01 leden 2008 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

h0 píše:
Zatim mi nejde o nic, jen me to napadlo popripade do budoucna. Kdyby ty motory "stejne" byly a zakrok by byl za rozumne penize, tak proc toho potencialu nevyuzit. ;)
Co jsem koukal na autokelly tak dily na motor se v necem lisi (rozvody napr), ale myslel jsem, ze to muze bejt jen estetika, aby se ty dily nedali prohazovaj sem a tam, ale blok a hlava budou stejny.
Zjistovat a ladit to na brzde by nebyla zrovna levna zalezitost, proto sem se zeptal jestli nekdo nevite, kde je zakopan ten pes.


Pokud chceš hlavně ušetřit, tak se raději do ničeho nepouštěj! Pokud to ovšem chceš vzít za ten správný konec a seriózně se něčeho (tedy onoho dle mého názoru zcela pofidérního "potenciálu" pár kW, jak to Ty nazýváš - možná by Tě mohlo zajímat, že potenciál onoho motoru je mnohem mnohem výš, než těch 93 kW...) dobrat, tak nemůžeš začít jinak, než na brzdě! A samozřejmě nemůžeš skončit jinak, než opět na brzdě...

Autor:  h0 [ 01 leden 2008 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jo to mas pravdu, bez brzdy a penez seriozni hledani koni jaxi nejde. Kdyby nekdo na 100% vedel, ze by to bylo jen v kartografii jak rikal EvoMan, tak ziskat 8kw vymenou jednotky bez jineho zasahu do motoru by bylo proste fajn. A protoze to ani znalec techto aut jako jsi ty Mitsi na jisto nevi, tak na tuhle myslenku do budoucna zatim prdim.
Kdyz uz by me zvysovani koni nekdy napadalo, resil bych to asi spis koupi silnejsiho auta a ne upravami. Kazdopadne dik za info.

A jen pro zajimavost kolik si z toho vydel vydolovanych koni + cca cena ( jestli odhadnes) at se zasmeju. diky;)

Autor:  Mitsi [ 01 leden 2008 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

Jsem rád, že to tak bereš: veškeré úpravy jsou k ničemu, když si můžeš koupit prakticky stejný, ale už z výroby mnohem výkonnější auťák. Jinak ten motor měl ve dvouvačkové verzi sériově něco málo přes 140 PS (snad 143?) a p. Tallian ve Vídni z něj dokázal vymáčknout přes 200 "odbržděných" PS! Ale to se bavíme o "hard" tuningu, kde se náklady vůbec nepočítají a daný vůz neslouží k běžnému používání, ale výhradně k jednorázovému závodění.

P.S.: On má svou vlastní garáž/zastoupení Mitsubishi, takže samozřejmě disponuje trochu jinou základnou a navíc si všechno umí udělat sám... Jinak jde o největšího machra přes Mitsubishi, s jakým jsem kdy měl tu čest!

Autor:  h0 [ 01 leden 2008 22:52 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm to uz je pekne stadecko z 1.8 atmosfery:) docela i chapu ze s tim nejezdi na nakupy;)) skoda jen ze honda doluje snad 170hp z 1.8 v serii:) ale to je zase jina pohadka.
Budu jeste nekde patrat jestli se ty motory neshoduji a popripade sem hodim nejake poznatky ale asi pochybuji ;)

Autor:  Mitsi [ 02 leden 2008 09:44 ]
Předmět příspěvku: 

h0 píše:
Hmm to uz je pekne stadecko z 1.8 atmosfery:) docela i chapu ze s tim nejezdi na nakupy;)) skoda jen ze honda doluje snad 170hp z 1.8 v serii:) ale to je zase jina pohadka.
Budu jeste nekde patrat jestli se ty motory neshoduji a popripade sem hodim nejake poznatky ale asi pochybuji ;)


Jenom jeden tip: Hondy Civic měly svého času pro různé trhy různé výkonové naladění (opět výhradně z daňových důvodů), přičemž jediný rozdíl byl v průměru difuzoru škrtící klapky, takže stačilo vyměnit "kostku"...

Autor:  h0 [ 02 leden 2008 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem nenasel nic jen chip na 97kw a k tomu v nemecku a za 500Ecek :((( no nic prdim na to jezdi i tak hezky :)

Autor:  Mitsi [ 03 leden 2008 10:16 ]
Předmět příspěvku: 

h0 píše:
Tak jsem nenasel nic jen chip na 97kw a k tomu v nemecku a za 500Ecek :((( no nic prdim na to jezdi i tak hezky :)


Kdo tvrdí, že prostým čipováním bez dalších úprav vydoluje z atmosférické osmnáctistovky 12 kW navrch, ten je buď snílek, blázen nebo podvodník. A kdo to tvrdí ve vztahu k vozu Mitsubishi a ještě za to chce 500 EUR, ten je jasný zloděj!

Pokud chceš svému vozu prospět, kup mu svíčky Denso Iridium. Bude Tě to stát méně a efekt bude citelnější, než pofidérní čipování.

P.S.: Mnou vzpomínaný p. Tallian jen záměnou závodních NGK za speciály od Denso (ale raději se neptej na jejich cenu...) získal u předmětného motoru dalších 6 PS. A to je v ladičském limitu, kde už se doslova bojuje o každého koníka, naprosto nepředstavitelný efekt!!!

Autor:  h0 [ 03 leden 2008 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Kdo tvrdí, že prostým čipováním bez dalších úprav vydoluje z atmosférické osmnáctistovky 12 kW navrch, ten je buď snílek, blázen nebo podvodník. A kdo to tvrdí ve vztahu k vozu Mitsubishi a ještě za to chce 500 EUR, ten je jasný zloděj!

Pokud chceš svému vozu prospět, kup mu svíčky Denso Iridium. Bude Tě to stát méně a efekt bude citelnější, než pofidérní čipování.

P.S.: Mnou vzpomínaný p. Tallian jen záměnou závodních NGK za speciály od Denso (ale raději se neptej na jejich cenu...) získal u předmětného motoru dalších 6 PS. A to je v ladičském limitu, kde už se doslova bojuje o každého koníka, naprosto nepředstavitelný efekt!!!


To je dost hezky 6koni jen na svicich :), ale pocitam ze to bude jak s filtrem, atd.. samotne to neda skoro nic ale az v kompletu uprav=nema cenu svice za 3 a vice tis. muj nazor tedy. (max ty iridia jak doporucujes)
Jinak 15% u atmosfery se i me zdalo taky hafo moc, ale pokud je ten motor podobny s tim galantem, tak by byl rozdil 4kw cos uz me prijde v celku realne..i kdyz:?: ,ale zase kdo vi kolik mely ty mpi jinde?

Spekulace ale nacham na jindy.;) U toho chip mi stacili zkusenosti lidi co to "delaji" nebo co jim to po... a jsem vuci tomu dosti neduverivi, tedy u atmosfery(to uz by chtelo pak tu brzdu jak si rikal Mitsi). S motorem 1.8T od VW na chipu to byla jina basen, docela letadlo se spotrebou 9l/100;)

Autor:  Mitsi [ 03 leden 2008 11:39 ]
Předmět příspěvku: 

Těch 6 PS byl rozdíl u laděného motoru na brzdě bez dalších zásahů jen po výměně svíček (na motoru v té chvíli už bylo málo co sériového). Pro pořádek připomínám, že ony NGK byly "závodní", tedy nesrovnávám sériovku s prémiovým produktem, ale dva prémiové produkty. Tím více pak ovšem vynikne rozdíl, když sériové "něco" nahradíš opravdu fajnovým produktem.

Jinak Tě mohu ujistit, že vliv svíček na chod motoru a jeho projev (a to vždy není jen o nárůstu výkonu) je zcela zásadní. A svíčky Denso (byť pochopitelně ne vždy ve verzi Iridium Power) mám už dávno ve všech motorech, včetně zahradní techniky.

Autor:  xor [ 03 leden 2008 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

Kdysi se to resilo na mitsubishiclub.cz, pak jsem se na to ptal u Mitsubishi a pry jsou to "hardwarove" identicky motory, ale ridici jednotky maji jiny tovarni cisla. Duvod pro 85kW verzi byly danovy duvody v Nemecku. Jak se lisi software tech ridicich jednotkek ale nikdo nevi. Nikdo s tim nebyl na brzde, takze ani neni znamo, jestli tam nejaky rozdil opravdu je.

Uprava tovarni RJ chiptuningem je nemozna z jednoducheho duvodu - nema EPROM, software je primo v procesoru MH6211, ktery je programovatelny pouze jednou...
Reseni jsou 3, prvni nebetycne pracny a druhy dve vzhledem k prinosu docela drahy:
1.Odletovani procesoru, umisteni na daughter board a vyvedeni EPROM. Na to samozrejne neexistuje zadny navod, ale amici uz to delali pro predesly verze procesoru, takze to jde zvladnout http://autos.groups.yahoo.com/group/dsm ... ssage/6684
2. Koupit RJ pro 93kW verzi nebo jeste lepe s EPROM, kterou jde odlatit podle sveho. Jenomze jenom cena za RJ z vrakace bude minimalne 5000Kc. Pokud si s tim budes chtit hrat, tak te nemine sirokopasmova lambda, to je taky par tisic...
3. Standalone RJ, proste nahradis stavajici za MeqaSquirt nebo VEMS Genboard. Cena zhruba dvojnasobna (a to jsou ty nejlevnejsi open-source ECU) oproti 2., ale zase nabizi obrovske moznosti.

Vidis, ze jsem se tim taky zabyval (mam 85kW Galanta), ale u tak staryho auta a jeste k tomu s atmosferickym motorem to nema smysl resit. Kazdopadne jestli pojedes na brzdu, tak urcite posli grafy!

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/