mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

kvedlačka aneb řadicí páka
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=654
Stránka 1 z 2

Autor:  Cubique [ 22 leden 2008 23:55 ]
Předmět příspěvku:  kvedlačka aneb řadicí páka

Mám radost, že se můžu přidat k vám- včera jsem si dovezl domů stříbrnou Micinu a je to fakt mazel. Postupně bych ji rád ještě poladil k mému obrazu.
Jedna z mála věcí, co bych rád změnil je řadicí páka. Její dráhy jsou precizní, ale ta koncovka moc estetiky nepobrala. Nevíte, jak jí sundat a nahradit jinou? Rval jsem ji jako řepu, ale nešla... Díky

Autor:  Mitsi [ 23 leden 2008 09:40 ]
Předmět příspěvku: 

Tvoje starosti na mou hlavu... 8)

Máš tam převodovku Renault, tj. řazení přes kroužek. Jinými slovy: ona koncovka má uvnitř jistý mechanismus (převodník), takže se raději vůbec nepokoušej cokoli s ní dělat. Ostatně čím bys ji vůbec chtěl nahradit?

Autor:  Cubique [ 23 leden 2008 11:11 ]
Předmět příspěvku: 

ten kroužek bych tam i nechal, ale ta hlavice má takový hloupý šišoidní tvar... Myslel jsem něco kulatého, kombinace černé kůže a hliníku. Aby to ladilo k rádiu. Mimochodem, o nových Carismách je na netu velmi málo info.

Nemáš i náhodou zkušenosti s nějakým sportovním filtrem pro Micinu?

Díky

Autor:  Mitsi [ 23 leden 2008 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

Na 2,4 GDI používám už přes 90 tis. km bavlněný filtr do boxu od K/N a mohu jen doporučit. Naopak nedoporučuji systém "hříbek" - kromě kraválu a zhoršeného průběhu točáku nic nepřináší!

Autor:  Cubique [ 24 leden 2008 00:28 ]
Předmět příspěvku: 

opravdu do boxu je to lepší? Mám nasávání lehce vpravo od středu přední kapoty a je široké cca 20cm a vysoké 2cm- zdá se mi to celkem málo... Ale zkusím filtr vyndat a uvidíme, jak to pojede bez něj- když tak zainvestuji do nového K&N

Mimochodem, jak s tou řadičkou? Máš nápad?

Autor:  Mitsi [ 24 leden 2008 09:41 ]
Předmět příspěvku: 

Cubique píše:
opravdu do boxu je to lepší? Mám nasávání lehce vpravo od středu přední kapoty a je široké cca 20cm a vysoké 2cm- zdá se mi to celkem málo... Ale zkusím filtr vyndat a uvidíme, jak to pojede bez něj- když tak zainvestuji do nového K&N



Mimochodem, jak s tou řadičkou? Máš nápad?



Ty dokážeš prostým pohledem posoudit "naladění" sacího traktu? Nebo se snad domníváš, že jde o to mít tam rouru co největšího průřezu a s "jakoby" co nejmenším odporem? Pak si laskavě všimni těch rádoby zbytečných rezonančních komor v traktu sání a popřemýšlej, k čemu mohou být dobré.


Svůj názor na věc jsem už sdělil. Máš-li opravdu tak nutkavou potřebu s tím něco udělat (poněvadž se na ni nemůžeš dívat a už vůbec ne ji držet v ruce), tak ji jednoduše uřízni...

Autor:  xor [ 24 leden 2008 10:04 ]
Předmět příspěvku:  sani

Me fascinuje, jak nadsenci bastli na pomerne slozite sani hribky od KN aniz by kdokoliv z nich byl pred tim na brzde nebo alespon delal datalog. Je to stejny princip jako treba s hifisty - koupi kabely k reprobednam prurezu ne nepodobnemu startovacim kabelum se sofistikovane propletanymi dratky za nezanedbatelnou cenu, ale nikdo z nich neudela poradny blind test (srovnavaci test, pri kterem nevite, jakou poslouchate aparaturu). Ve vysledku to neni nic jineho nez psychika (takovy psycho tuning) - mozek veri - kdyz jsem tomu venoval tolik casu a penez, tak to musi jezdit/hrat lip (a kdyz ne, tak nastupuje kognitivni disonance). Overeni na brzde se ale nekona, temer s jistotou by se ukazalo, ze zmena vykonu je v ramci odchylky mereni.. Pritom cena filtru je +/- stovka stejna jako dyno nebo diag. kabel.

Autor:  Cubique [ 24 leden 2008 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi: Jelikoš nejsem mechanik, tak nesoudím, ale usuzuji- proto si nechám rád poradit. Nejsem člověk, který si potřebuje něco dokazovat a przní si auto. Pouze mám radost z nového kousku a dle mé zkušenosti, drtivá věvšina výrobců své zboží poddimenzovávají. A tak usuzuji, že je tomu tak i u mé Carismy. Jinak, by asi každý výrobce dával do auta propustnější filtry nebo výfukové potrubí s menším odporem. A tak se pouze ptám, která cesta je ta nejlepší. Eventuelně, jestli neexistuje nějaká neinvazivní možnost jak zlepšit chování nebo projevy auta. Naneštěstí nových Carisem je na našem trhu jako šafránu, lidí, kteří se jimi více zabývají ještě méně a těch, kteří se podělí o své zkušenosti- zatím o žádném nevím - a tak se ptám tady :-)

Xor mluví o psychotuningu, čímž mu dávám za pravdu.

Otázka je, jestli i změna filtru v airboxu bude mít pouze psychologický efekt nebo i nějaký reálný a měřitelný dopad.

Díky pánové

Autor:  Mitsi [ 24 leden 2008 14:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak věnuj trochu času čtení starších příspěvků na tomto fóru. Dozvíš se v podstatě vše, co potřebuješ vědět.

Jinak s těmi "propustnějšími filtry nebo výfukovým potrubím s menším odporem" jsi úplně vedle! Zde bych tě odkázal na nějaké učebnice v oboru, kde se dozvíš např. to, že hlavním úkolem výfukového traktu u nepřeplňovaného motoru je (samozřejmě kromě tlumení hluku) vytváření efektivního protitlaku podporujícího lepší výplach plynů ve válcích...

Jesliže výrobce Carismy na něčem šetřil, tak z toho, o čem hovoříš, jde vlastně jen o použití papíirové vložky filtru sání namísto vložky z netkané textilie, kterou používají "originály", tj. vozy Mitsubishi vyrobené v Japonsku. To ostatní je v zásadě OK.

A pokud se domníváš, že jsi chytřejší a šikovnější, než banda konstruktérů a technologů vozu, a že dokážeš s vynaložením minima finančních prostředků a navíc v amatérských podmínkách "zlepšit chování nebo projevy auta", tak asi žiješ na jiné planetě...

Autor:  Cubique [ 25 leden 2008 00:14 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi, ty musíš být dobrý úderník :-)

Forum jsem prošmátral křížem krážem a o filtrech jsou tady 2 diskuze. V té první je informace, že je prima ho vyměnit a stojí jako 3 krabičky cigaret a v té druhé diskuzi, čekám na upřesnění tvé fundované odpovědi formované životními zkušenostmi a vlastnictvím mnoha vozů Mitsubishi ať už jako osobní vůz nebo firemní.
Tedy otázka do placu ještě raz: Je rozdíl použití filtru K&N nebo podobného za cca 1600,- do airboxu viditelný, nebo budu mít jen dobrý pocit, že Micině se lépe dýchá?

Díky moc a usměj se :-)

Autor:  h0 [ 25 leden 2008 02:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, kamarad si take poridil vlozku do boxu K&N na 1.6 Colt a dle jeho slov: auto jde lepe odspodu, nahore stejny. U te Carismi to bude mozna i o trochu znatelnejsi vzhledem k papirove origo vlozce oproti jiz zminovane textylii, ale to uz je pouze muj odhad.
Asi bych raci vyuzil penize treba na svicky denso nez filtr, to je taky 2tis jen to fikne:), -Pokud je tedy nemas nove nebo zatim v dobrem stavu.

Autor:  h0 [ 25 leden 2008 02:13 ]
Předmět příspěvku: 

A pak jeste dalsi vec, ktera by me trapila se sport filtrem a to je jeho nemoznost profesionalni impregnace po vycisteni. Dle slov jednoho mechanika a nazoru lidi na netu muzou vyvstat 2 extremni moznosti:
1. znehodnoceni si vahy vzduchu impregnacnim olejem, ktereho bylo dano prilis mnoho
2. lehkeho vybrusu bze filtr nebral co mal kvuli male davce impregnacniho oleje.

Jak to teda je?:))

Autor:  Mitsi [ 25 leden 2008 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

Cubique píše:
Mitsi, ty musíš být dobrý úderník :-)

Forum jsem prošmátral křížem krážem a o filtrech jsou tady 2 diskuze. V té první je informace, že je prima ho vyměnit a stojí jako 3 krabičky cigaret a v té druhé diskuzi, čekám na upřesnění tvé fundované odpovědi formované životními zkušenostmi a vlastnictvím mnoha vozů Mitsubishi ať už jako osobní vůz nebo firemní.
Tedy otázka do placu ještě raz: Je rozdíl použití filtru K&N nebo podobného za cca 1600,- do airboxu viditelný, nebo budu mít jen dobrý pocit, že Micině se lépe dýchá?

Díky moc a usměj se :-)


Dobrý filtr of K/N stojí od cca 2300,- Kč výše, o ceně 1600,- silně pochybuji.

Jinak ten rozdíl tam je, ale je tomu právě naopak: poněkud horší průběh točivého momentu vespod, nad 4500 tis. ot./min. citelně lepší chuť jít za plynem. Rovněž trochu větší hlučnost, a to v celém pásmu.

Autor:  Mitsi [ 25 leden 2008 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

h0 píše:
A pak jeste dalsi vec, ktera by me trapila se sport filtrem a to je jeho nemoznost profesionalni impregnace po vycisteni. Dle slov jednoho mechanika a nazoru lidi na netu muzou vyvstat 2 extremni moznosti:
1. znehodnoceni si vahy vzduchu impregnacnim olejem, ktereho bylo dano prilis mnoho
2. lehkeho vybrusu bze filtr nebral co mal kvuli male davce impregnacniho oleje.

Jak to teda je?:))


Přeolejování filtru může teoreticky vadit tak akorát váhám vzduchu od Bosche, které jsou postavené na principiálně pofidérním fyzikálním principu, špatně zkostruované a ještě hůře vyrobené. To se vah od MMC rozhodně netýká!

Nedoolejování je problém barvy bavlněné vrstvy (např. filtry of fy Green ji mají barvenou a používají olej zelené barvy. takže se jen velmi obtížně odhaduje "dávkování") a kvality onoho oleje. Naopak práce s K/N je o něčem jiném: bílá bavlna, červený olej.

Autor:  h0 [ 25 leden 2008 12:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je fajn.
Ja ti myslel ze to je barevna bavlna bily olej a ono jehle..to by se mozna i dalo odhadnout kolik tam toho nastrikat a s tou vahou to je take dobra zprava, nechapu proc to teda vsici na forech resi!!. janci ;))

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/