mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 02 květen 2024 22:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 20 únor 2008 23:52 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Na tachometru je 150, ale nedelam si iluze ze to tak opravdu je.

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 19 červen 2008 12:51 
No ludia tak ja mam carismu 1.6 16V 76KW rok vyroby 2002 ale modelovy rok 2003 uz to ma chromove znaky a podobne...... 8) 8) Mne z klimy tiez smrdelo ale uz viem ako to vyriest..... Ako vsetci hovorite ziadny pelovy filter tam neni.... ale pozor! da sa tam namontovat... a velmi velmi jednoducho... po odklopeni skinky pred spolujazdcom a po jej naslednom odmontovani a odmontovani kusu plechu na ktorom je upevnena mate pred ocami cele zariadenie klimatizacie..... aspon v mojom aute je to tak ze je tam vidno taky akoze otvor kde by teoreticky mohol byt filter( je to taky obdlznik s ovalnymi hranami asi 21 cm vysoky) ale ten otvor je zaliaty plastom... proste filter tam mal byt ale nie je (japonci ma tym nastvali ale neviem ze ci je to ich vyroba lebo na motorceku ventilatora je znacka bosch takze neviem ci niesu vyrobcom aj celej klimy). :x :x .... tak hned som siel do jednej predajne kde vedia objednat skoro vsetko na kazde auto... a nadiktoval som mu vsetky udaje o mojom aute a on mi nasiel dvojdielny pelovy filter... stal 630 Sk.... no a ako sa montuje??? ten akoze otvor treba vyrezat nejakym ostrym nozom ale musi to byt presne lebo inac vam bude vzduch unikat vonku..... a ked tam vyrezete dieru tak zistite ze vo vnutri su aj drazky do ktorych sa filter zaklada.... a staci ho len zasunut do vnutra :D :D ale potom pride narad este jeden maly problem...... treba ten filter uchytit aby sa tam drzal.... ale to uz je len malickost na ktoru kazdy z vas urcite pride... staci tam vsunut ohnuty pliesok aby to bolo napasovane....... Som velmi rad ze som nato sam prisiel a dufam ze som tym pomohol aj viacerim z vas.... ale podotykam..... nemyslite si ze filter vam odstrani zapach... klima musi byt najprv poriadne vydezinfikovana..... ja som si ju vyumyval hned potom co som tam vyrezal otvor.... je tam dobry pristup k radiatoru... v ktorom sa drzi vsetka spina... a plesne... a aj vsade okolo neho.... umyl som ho normalne cistou vodou vyssim tlakom... tak ze som si z velkej hadice zrobil prevod na mensiu... a viac vody mensim otvorom znamena vacsi tlak...... voda vam nenatecie do interieru ked nastavite prud vody tak aby stihal odtekat hadickou ktorou odkvapkava roztopeny lad (voda) z chladiaceho radiatora(vyparnika)... potom ho uz len staci postriekat cely tym antibakterialnym sprayom z oboch stran ak sa da.. mne sa to podarilo .... ( ja som tam nastriekal len polovicu nechal som to nejaky ten cas pôsobit potom som to zasa zmyl vodou a potom som tam nastriekal este druhu polovicu... ale az ked bolo vsetko suche).....potom len vlozit filter poskladat skrinku a malo by byt po probleme.... kto ma iny typ klimatizacie tak tomu asi nepomozem... Som rad ze je ten odporny zapach uz minulostou... teraz uz staci pravidelne menit filter a zapach by uz nikdy nemal vzniknut... lebo ked sa k radiatoru nedostava prach ani spina tak tam nemaju z coho vzniknut plesne... ale aj napriek tomu vypinam klimu skor aby sa to tam vsetko poriadne vysusilo.... ako to tu uz bolo viac krat odporucane.... :-) :-) :-) dufam ze sa vam to podari tak ako mne... 8) 8) 8)


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 19 červen 2008 13:13 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Dik za info. Foto toho obdelnika, co se musi vyriznout by nebylo? Ja mam rv 1999, tak abych to mohl porovnat, jestli se do toho mam poustet. Klimu sice nemam, ale irituje me bordel, prach a listi v kabine. Ze ktere casti SR jses?

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 19 červen 2008 16:34 
Nooo ked budem mat cas tak ti to sfotim.... do konca buduceho tyzdna to tu urcite bude... mozno aj skor... lebo teraz som dost zaneprazdneny... a spravim viac fotiek aby bolo vidno ako som to tam daval a tak.... a ja som az celkom z vychodu... 20 km od ukrainskej hranice....


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 19 červen 2008 23:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mne spíš silně překvapuje, že tam vzhledem k tomu, že se jedná o Carismu po faceliftu, ten filtr nebyl už z výroby. Faceliftovaná Carisma totiž používá japonskou konstrukci (tím nehovořím o tom, kde se to vyrábí) topení/klimy/ventilace, která filtr má. Naprosto stejný systém je použit u Space Wagonu N50, kde filtr je, přičemž jeho výměna představuje max. 10 min.

Jinak se nenech mýlit tím, že by přítomnost filtru řešila problém plísní, hub, bakterií a dalších choroboplodných zárodků. To totiž s filtrem téměř nijak nesouvisí! Hlavním problémem je samozřejmě zbytková vlhkost při nesprávném používání klimy, což mohou potvrdit především všichni ti, kteří mají autoklimu s filtrem...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2008 18:35 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
tie foty prosiiiiiiiim, ja som tiez uz na kolenach z toho listia a prachu a ked niekoho veziem a prvu minutu lieta iba listie je to celkom schopne"fó pá"


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2008 23:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud máš Carismu před faceliftem, tak můžeš na dodatečnou montáž filtru klidně zapomenout.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 15 červenec 2008 09:31 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
hmm tak to si ma vobecne potesil nuz ale ...kazdopadne tam volaco dam lebo to listie do kabiny musi prestat


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 15 červenec 2008 11:18 
jj, dava se na to damska puncocha... :D


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 15 červenec 2008 11:58 
Offline

Registrován: 14 září 2007 12:10
Příspěvky: 24
Bydliště: Slovensko
Ked uz sa tu hovori o pelovych filtroch a klimatizaciach, prispejem aj ja, lebo.... nikto nespomenul ionizator!

Totiz, ked som si minuly rok doviezol auto, samozrejme som chcel povymienat vsetky filtre a tak... a kedze moje auto ma digitalnu, resp. automaticku klimu, tak som sa mojho servisaka pytal na pelovy filter (predtym som v aute klimu nemal). A on mi povedal, ze carismy s klimatizaciou mavali bud pelovy filter alebo ionizator - a prave ten mam vraj aj ja, takze netreba nic vymienat.

Mimochodom, z klimatizacie mi ziadny smrad nejde a to som si naposledy daval vystriekat tym cistiacim sprejom vyduchy ventilacie pred rokom. Podla precitanych prispevkov je to tym, ze kompresor klimy vypinam nejaky cas pred tym, nez z auta vystupim. Nevedel som vsak, ze sa to tak ma robit kvoli tomu aby vyschlo potrubie kade ide klima zmes... robil som to kvoli tomu, aby organizmus nedostal facku, ked vystupim z auta (aj tak si vsak nepustam klimu prilis silno). Ale dobre vediet, ze som celu letnu sezonu pouzival klimu spravne a preto mi nesmrdi :D

_________________
1.8 GDI EXE 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 15 červenec 2008 12:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To zase někdo hlásal ale pěkný nesmysly! :lol:

Klima buď filtr nemá vůbec, nebo má jeden ze tří druhů: papírový, z netkané textilie (nejčastější případ) či tzv. uhlíkový (s vrstvou aktivního uhlí). Pokud tam už nějaký filtr je, vždy se musí čas od času vyměnit, jelikož jinak dochází až k extrémnímu omezení průchodnosti (a tím i výkonu) celé ventilační soustavy.

Ionizátor je v zásadě vždy (nikdy jsem se zatím nesetkal s jeho sériovou aplikací) přídavné zařízení, které obstarává "zvýšení kvality" (z hlediska potřeb lidského organismu) vzduchu tzv. "výměnou/přeměnou iontů", což ovšem samo o sobě nijak nesouvisí s čistotou (z hlediska podílu prachových částic a aerosolů) ve vzduchu - tedy s "čistotou" vzduchu jako takovou - a tím méně pak s funkcí klimatizace.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 15 červenec 2008 23:37 
Offline

Registrován: 11 květen 2007 16:21
Příspěvky: 20
Dobrá tedy i Já přispěji svou troškou do mlýna .
Myšáka mám přes rok a výše popsané problémy jsem zatím nepocítil .
Přikládám soubor , který snad hodně vysvětlí .
Jelikož s vkládáním příloh na toto fórum nemám zkušenosti , tak v případě že nepůjde otevřít jsem ochoten jej na vyžádání zaslat do mailu.
Příloha:
FILTR.pdf [246.49 KiB]
921 krát


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 16 červenec 2008 03:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud tam něco dle popisu na obrázcích skutečně je, pak se jedná o "elektrostatický filtr", nikoli o "ionizátor". Mně to však přímo vyráží dech, neboť údržba elektrostatického filtru je poměrně náročná záležitost: Čistili jste někdy útroby klasického televizoru, jehož vysokonapěťová část a zejména obrazovka se chovají jako elektrostat? Daný typ filtru navíc působí pouze na částice jen do určité "dostatečně malé" velikosti, jinými slovy - použít elektrostat a nedat tam současně klasický "mechanický" filtr je dost od věci... K tomu přistupuje ještě jeden problém: S přihlédnutím k obrovskému množství vzduchu, které musí ventilační systém kabinou prohnat (jedná se řádově o desítky až stovky m3 za hodinu), by ten elektrostat - aby byl alespoň trochu účinný (samozřemě ani tak vůči listí :mrgreen: ) - také musel mít odpovídající rozměry a výkon, o čemž se dá v případě vyobrazného malého bazmeku s úspěchem pochybovat.
Je tu však ještě jedna možnost, totiž že se jedná o vysokonapěťové zařízení, jehož hlavním účelem je výroba ozónu, které může pracovat na principu elektrického výboje či ultrafialové zářivky. A O3 má, jak známo, dezinfekční účinky, tedy by mohl úspěšně likvidovat choroboplodné zárodky žijicí na výparníku klimy vlastně "přímo u zdroje". Ano, svým způsobem se rovněž jedná o ionizátor, ovšem silně jednoúčelový: skrz klasické ionizátory nemusí vzduch "nuceně" protékat vůbec či jen v minimálním množství a cílem konstruktéra je navíc v co největší míře omezit/kontrolovat produkci O3, protože ten je od určité koncentrace jednak jedovatý, jednak má i v minimálních množstvích silně alergické účinky na sliznice, včetně očních spojivek, tj. způsobuje slzení očí, což pro řidiče vozu nebývá to pravé ořechové :roll: .
Tedy těch "háčků", resp. "jenže", je tam více než dost! Očekávám vaše reakce.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 17 červenec 2008 14:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak jak, pánové, skutečně k tomu už nic dalšího nemáte? A nikdo z vás, vlastníků starší Carismy, nemá odvahu to trochu porozebírat a podívat se, co se tam vlastně nachází za "zázračné" zařízení. Mě by totiž docela zajímal např. ten "vyndavací" (snad dokonce pucovatelný :oops: ) tranzistor! Nebo se jedná prostě jen o nesmyslný překlad popisků z původního dílenského manuálu v nějakém jazyce (nejspíše v holandštině) do češtiny...?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pylový filtr?!?
PříspěvekNapsal: 17 červenec 2008 15:20 
Offline

Registrován: 11 květen 2007 16:21
Příspěvky: 20
Ten obrázek je sjetina , dílenského programu AuDaCon.
Jak to vypadá budu to muset vykuchat a přesvědčit se na vlastní oči.
Jinak , ztoho AuDaConu mám i jiné věci . Dám je tedy sem i když se to netýká daného tématu.
Příloha:
AuDaCon.pdf [501.03 KiB]
1348 krát
Příloha:
55.pdf [6.78 MiB]
820 krát


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz