mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 07:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 16 březen 2008 22:47 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Mitsi prosim a jaky teda ekvivalenty se na carismu daji napasovat v 16"?? ze by se provedla vymena.. tyhle byly k autu pri koupi. Ja mam pocit ze tam jdou max 15" 185/neco, ale vedsi rafek jsem nikdy nevidel.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 16 březen 2008 22:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To, že při jízdě po rovné silnici to jakž takž jde, ještě neznamená, že je to OK. Auta se přece nestaví jen na ideální silnice - byť mám silný pocit, že se nám to některé značky snaží namluvit! Skutečně dobré auto se totiž pozná mj. podle toho, že je mu vcelko jedno, po čem a jak rychle jede, a to i pokud jde o rozdílnost povětrnostních podmínek. A moje zkušenost s Carismou 1,8 GDI byla taková, že náhrada původních 185/65x14 za alternativní rozměr 195/60x14 byla z hlediska držení stopy v přímém směru jen k horšímu...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 16 březen 2008 22:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
h0 píše:
Mitsi prosim a jaky teda ekvivalenty se na carismu daji napasovat v 16"?? ze by se provedla vymena.. tyhle byly k autu pri koupi. Ja mam pocit ze tam jdou max 15" 185/neco, ale vedsi rafek jsem nikdy nevidel.


To opravdu netuším.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 16 březen 2008 23:01 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
to uz jsem taky spozoroval :(
zase me uklidnuje chovani v zatackech, je to o moc lepsi nez na tech 185 (zkouseno v provozu, chovani v extremu zatim nemohu posoudit). Takze babo rad.. asi budu raci honit auto po rovince nez v zatacce.
Nevim kde sehnat ten dokument s doporucenym rozmerem.. ale rozhodne chci 16" :oops:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 16 březen 2008 23:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nenech se zmást placebo efektem: někdy se to s časomírou v ruce na stejné (samozřejmě zatáčkovité) trati jeví jinak. Právě na tuhle strunu někteří výrobci hrají, a to nejen s "držením v zatáčkách"... Jenže co se zdá, je pouhý sen!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 11:43 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Rozhodne to neni fikce! :)
Je mozny ze to je na jinych horsi nez by bylo na kvalitne stejnych s rozmerem 185/65/14, ale v mem pripade se prilnavoost opravdu zvedla. Raci bych to uz neresil;)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 14:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Škoda Octavia druhé generace se standardně dodává na 15-i palcových discích, na přání může mít člověk 16-ky, některé modely sériově vyjíždějí na 17-kách. Jízdní vlastnosti na 15-kách jsou OK, na 17-kách rovněž, na 16-kách bídné. Proč? Protože podvozek pro 17-ky má měkčí pružiny a tvrdší tlumiče, zatímco pro 16-ky je v původní verzi odladěné na 15-ky. A o tom to celé je!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 17:00 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
h0 píše:
Mitsi prosim a jaky teda ekvivalenty se na carismu daji napasovat v 16"?? ze by se provedla vymena.. tyhle byly k autu pri koupi. Ja mam pocit ze tam jdou max 15" 185/neco, ale vedsi rafek jsem nikdy nevidel.


Výpis z techničáku Pro GDI 185/65 R14 86H pro ráfek 5.5 J x 14 ET 44
Alternativa
195/60 R 14 86H pro ráfek 5.5 J x 14 ET 44 nebo 46
205/50 R15 86H pro ráfek 6 J x 15 ET 44
Zimní gumy
175/70 R 14 84Q pro ráfek 5.5 J x 14 ET 44 nebo 5.5 JJ x 14 ET 46


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 17:44 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Mirek píše:
Výpis z techničáku Pro GDI 185/65 R14 86H pro ráfek 5.5 J x 14 ET 44
Alternativa
195/60 R 14 86H pro ráfek 5.5 J x 14 ET 44 nebo 46
205/50 R15 86H pro ráfek 6 J x 15 ET 44
Zimní gumy
175/70 R 14 84Q pro ráfek 5.5 J x 14 ET 44 nebo 5.5 JJ x 14 ET 46


Dekuji.. neco obdobneho mam psano i ja, ale ty 16" nic. :((

To Mitsi: Octaviu II na 15" jsem nezkousel, ale na 16" 4x4 v kombu jo a nemam sebemensi vyhrady :-O (oproti podvozku octavi I kterej byl na 15 a 16" absolutne k ho..u). Nemam asi tolik najezdeno abych mohl delat obektivni zavery :-(. Jak se to jako projevuje to zhorseni?? nebo v cem se to zlepsi kdyz se misto tech 205/55/16 prezuje na zakladnich 195/60/15 ?? Dik


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 20:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Základní jsou 195/65x15, nikoli 195/60x15. A zhoršení se projevuje v tom, že na standardní české okresce, tedy dostatečně hrbolaté a zčásti rozbité/s výtluky, se na 205/55x16 vůbec nedá jet rychle (ve smyslu: ani zdaleka tak rychle, jako na 195/65x15), jelikož podvozek prostě nestíhá: kola od určitého tempa intenzivně odskakují, auto vůbec nedrží stopu, a to nemluvím o výrazně zhoršeném brzdění (prakticky okamžitě dochází k aktivaci ABS). Pro pořádek podotýkám, že jsem jel stejný úsek různými Oct.02 v rozmezí cca 1/2 hodiny, což poskytuje dostatečně ilustrativní obrázek.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 20:56 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Mitsi píše:
Základní jsou 195/65x15, nikoli 195/60x15. A zhoršení se projevuje v tom, že na standardní české okresce, tedy dostatečně hrbolaté a zčásti rozbité/s výtluky, se na 205/55x16 vůbec nedá jet rychle (ve smyslu: ani zdaleka tak rychle, jako na 195/65x15), jelikož podvozek prostě nestíhá: kola od určitého tempa intenzivně odskakují, auto vůbec nedrží stopu, a to nemluvím o výrazně zhoršeném brzdění (prakticky okamžitě dochází k aktivaci ABS). Pro pořádek podotýkám, že jsem jel stejný úsek různými Oct.02 v rozmezí cca 1/2 hodiny, což poskytuje dostatečně ilustrativní obrázek.


Jo tak to jo!, na tokovedle silnici je samozrejme lepsi mit vedsi profil lepe kopirujici tankodrom. Na ruhou stranu bych rek, ze 70% jizdy (v CR) se odehrava na povrchu, ktery ten podvozek s jistotou zvladne i s temi 205 (pokud samozrejme nepojedu 200) a tam uz preci musi byt ty 205 lepsi ne? Bze jinak mi rozboris veskere moje teorie o pneu.;)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 21:15 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Nechci tvrdit, ze spatnou volbou rozmeru pneu se nedaji jizdni vlastnosti zlepsit nebo zhorsit, ale zase se me nechce verit, ze dalm-li na auto, ktere ma standartne psane pneu 205/50/15 a 195/60/14 treba 205/45/16 nebo 195/50/16, ze se jizdni vlastnosi ve vsech pripadech zhorsi. (neberu v potaz moje obuti.. to je fakt na prd)

Zatim jsem to snad nezazil ze bych jel tak rychle na rozbite silnici, aby se auto chovalo jak si popisoval. (na to nemam zaloudek :oops: )


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 21:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tvoje teorie jsou zřejmě jenom mixem mýtů a pověr: pneumatiku nutno vnímat především jako integrální součást (jednu z mnoha) v dynamické interakci s ostatními díly a jejich parametry: ráfek, zavěšení v části "neodpružené hmoty", kinematika a "vlastní" elasticita zavěšení, geometrie podvozku + postavení kol vůči vozovce, poloměr rejdu, tuhost pružin a charakteristika tlumičů atd. atd.). Takže pokud se opravdu domníváš, že čím větší ráfek a čím širší/nízkoprofilovější pneu, tím lépe, tak jsi ale naprosto vedle!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 21:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
h0 píše:
Nechci tvrdit, ze spatnou volbou rozmeru pneu se nedaji jizdni vlastnosti zlepsit nebo zhorsit, ale zase se me nechce verit, ze dalm-li na auto, ktere ma standartne psane pneu 205/50/15 a 195/60/14 treba 205/45/16 nebo 195/50/16, ze se jizdni vlastnosi ve vsech pripadech zhorsi. (neberu v potaz moje obuti.. to je fakt na prd)

Zatim jsem to snad nezazil ze bych jel tak rychle na rozbite silnici, aby se auto chovalo jak si popisoval. (na to nemam zaloudek :oops: )


Potíž je v tom, že v některých autech příliš necítíš (tedy při jízdě rovně), že kola Tvého vozu už vlastně jen "letí" nad vozovkou (např. BMW1 na Hlávkově mostě přes Vltavu - známé to "kočičáky"), tedy pokud zrovna nepotřebuješ zatočit nebo dokonce intenzivně brzdit. To se pak nestačíš divit!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 21:29 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Jasny v techto pripadech to znat bude a bude to jak si rikal!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz