mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 17:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 23 březen 2008 12:11 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
to ja taky su zastance hlavne funkcnich uprav chcu aby moje charysma vypadala lip a hlavne lepe drzela v krizovych situacich kdyz se s nekym zacnu nahanet

do ted sem mel stodvacu byla v perfektnim stavu co se tyce podvozku a brzd sice trochu kvetla ale to je jedno kdyz si na me zacal nejaky uchal vyskakovt s fildu nebo fabku tak stacily vetsinou tri nebo ctyri zatacky a uz sem ho nevidel jasne ze na max speed me udelal ale to je zas o necem jinem


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 23 březen 2008 14:40 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Sice se napl tematu posunula maloko jinam, ale kdyz uz se to tu resi tak to nebudem menit:)

Konecne jsem zjistil jaky rafek tam mam :oops: . Jedna se o 7Jx16 ET40, ted jde o to jestli je to aspon trochu dobre. Oproti serii 5.5Jx14 ET46 je to asi "vyosene", ale v technicaku mam psano i 6Jx15 ET44, ktere maji taky jine ET. Takze ted dylema. Hlavne mem pocit, ze kdyby se tam daly ty 7Jx16 s vedsim ET nez 40 tak uz asi nedam plnej rejd a bude to drhnout o blatnik. Jedine reseni na 16" me napada 6.5Jx16 et44 a obout to na 205/45 nebo 195/50.
Mitsi prosim o tvuj nazor, zdali muzu nechat ty rafky co mam a dat tam jen jine pneu (195/50) nebo sehnat mnou naposledy zminovane 6.5Jx16 et44 (pokud to bude mit kladny vliv na jizdni vlastnisti, bohuzel 16 tam asi fakt chci -komu neni rady tomu neni pomoci :oops: ) Predem dekuj.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 23 březen 2008 15:20 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Svůj názor jsem zde už dostatečně prezentoval. Je k němu snad třeba něco dodávat? Nad naivitou některých přispěvatelů prostě žasnu!

Jen tak pro zajímavost: měl jsem svého času ze servisu půjčené náhradní vozidlo Volvo S40 (stejný podvozek jako Carisma) a byla na něm kola 18 palců s pneu nějakých (už si to nepamatuji přesně) 235/30 nebo 35. Vzhledově nádhera, ale jezdit se s tím absolutně nedalo, hlavně ne rychle v zatáčkách, jelikož jsem mj. dřel límci ráfků o vozovku. A to nemluvím o bídné dynamice: ta kola je totiž také třeba roztáčet, brzdit a udržet v lajně.

Aby nedošlo ke špatnému pochopení terminologie: "poloměr rejdu" (negativní nebo pozitivní) nemá vůbec nic společného s poloměrem zatáčení/rejdem, ale to je vám asi úplně jedno...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 23 březen 2008 15:44 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Tvuj nazor jsem z predchozich prispevku pochpil dostatecne, ale cekal jsem neco ve smyslu pokud uz 16", tak uz je to jedno zda li 7J ci 6.5J nebo rozhodne jen 6.5J et44, kde je cca zachovan stejny stred kola oproti serii atd, jen abych mel klid na dusi.Ale to je burt, nejak se s tim poperu!
Stejne si mysim, ze to je jen o subektivnim pocitu a me ze skusenosti prote vyhovuji vice ty 16" nez 14" i kdyz je to teoreticky a prakticky volovina! (proste asi spatne zimaky) Ale i tak za zkusenosti a rady diky


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 23 březen 2008 16:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, subjektivní pocity strašně klamou! Když jsem jel poprvé s Fabkou 1,2 ve slabší variantě, také jsem měl pocit, jak dobře to jede. Nesmíš se ovšem dívat na tachometr (třebaže silně kecá) a už vůbec ne mít možnost srovnání s provozem kolem sebe. Naopak ze svezení s 21 let starým Renaultem 2,2 MPI v automatu má člověk pocit úplně jalový. Ale jen do doby, kdy prakticky každému autu nadělíš na akceleraci od semaforu min. 10 délek, a to bez jakéhokoli závodění!

Širší posez mého Mitsubishi na "letních discích" sice lépe vypadá, ale vede k přecitlivělosti na boční vítr, vyjeté koleje, hrboly na vozovce atd. Auto je prostě nutno "neustále řídit", zatímco na "zimních kolech" je to úplně v pohodě. A při ostré jízdě je na letňácích silně nedotáčivé, přičemž přední pneu doslova zouvá - gumy jsou z boku odřené do poloviny výšky profilu! Navís se silně ojíždějí tzv. "do kužele" (kupodivu z vnitřní strany!). Na zimním obutí k ničemu podobnému nedochází a když se už moc tlačí na pilu, vůz při vhodném zacházení s pedálem plynu a volantem zcela plynule přechází do přetáčivého smyku.

V životě jsem se už mnohokrát předvědčil, že požadované/očekávané "zlepšení jízdních vlastností" vůbec nepřichází s roztoucí šířkou, resp. nízkoprofilovostí pneu, ale mnohem více závisí na vlastnostech/kvalitě pneu. A opravdu se musím smát, když vidím "tunera", jemuž kvůli ceně těch krásných (a hlavně obrovských) litých kol nezbylo na slušné obutí... Tak např. stejnou zatáčku jsem byl schopen na dobrých pneu projet rychlostí 130, ale na "lepších" 170 km/h, samozřejmě při zachování stejných parametrů (rozměry, rychl. kategorie, LI) pneu!

Ostatně, tušíte vůbec, proč výrobci montují stále větší ráfky a tím i nízkoprofilovější pneu?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 23 březen 2008 17:29 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Ono sjizdeni boku se me deje prave u zimnich pokud mam zachovany predepsane tlaky :(
Jinak s tim rizenim pretacivosti a nedotacivosti plynem mate vskutku pravdu!! (je to zazitek, vyzkouseno na mokru na origo pneu, kdy nedochazi k jejich jakoby zouvani jak jste popisoval) Proto jsem psal ze na letnich jsem tohle jeste nezkousel (pro me jizda v extremu), protoze je potrebna rychlost pro smyk na cestach kde jezdim vejs, nez predtim.

Ze by ta zvetsujici se velikost rafku v serii byla ovlivnena snahou lidi si auto vylepsit (tunit) a tim (jak uz jsem byl poucen :) ) zhorsit vlastnosti. - na to podle me reaguji vyrobci a ridicum to udelaji jiz od seriie aby tuto touhu z casti eliminovali. Pokud je to jinak rad si to poslechnu! :))


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 23 březen 2008 17:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nehovořil jsem o sjíždění "v rameni", ale o sjíždění pouze vnitřní strany, což je dost podstatný rozdíl!

A pokud jde o výrobce, logika je taková:
- rostoucí nároky na pasivní bezpečnost znamenají stále rostoucí hmotnost vozů;
- jelikož rostoucí hmotnost klade vyšší nároky na brzdy, je nutno zvětšit kotouče, event. i třmeny;
- aby se větší brzdy tzv. "vešly", je nutno použít větší ráfky;
- jelikož velikost podběhů a zavěšení kol je u vozu určité třídy stavěná na kola určité max. velikosti, nelze použít celkově větších kol (tzn. zvětšit jejich obvod), ale je nutno jít do nižšího profilového čísla při zachování stejného obvodu;
- poněvadž nižší profilové číslo vždy znamená i nižší zátěžový index (LI), je nutno použít širší gumu s obdobných LI, aby unesla těžší auto;
- protože přitom neúměrně vzrostly neodpružené hmoty (větší hmotnost výkonnějších brzd, větší hmotnost ráfků většího průměru i nízkoprofilovějších pneu), je nutno posílit zavěšení kol, včetně úpravy charakteristiky odpružení a tlumení;
- protože "plochost" nízkoprofilových gum vyžaduje jiné postavení kol vůči vozovce, je nutno upravit kinematiku zavěšení a geometrii podvozku;
- atd. atd.

Prostě je to začarovaný kruh, kde vždy platí "něco za něco", a rozhodně nelze říct, že větší ráfky/širší a nízkoprofilovější gumy = lepší jízdní vlastnosti!!!

A to už raději ani nezmiňuji problematiku "optimálního plošného zatížení" pneu, což je kapitola sama o sobě...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 23 březen 2008 18:35 
Zcela souhlasim s Mitsim, i ja si myslim, ze cim dal vetsi rafky nejsou zadna prednost (uz jsme myslim na 24 nebo 26' u osobaku!!!) To je vic nez kamiony , ty maji 22.5'). Staci pozorovat automobilovy sport, v rally davaji u WRC max. 17', na zimu i uzsi a vyssi 15'!!! a to jsou nejrychlejsi automobily sveta!

Ja mam svoje sedumnactky se slusnyma gumama Dunlop SP Sport (235/45 R17 93W) a na normalni jezdeni to moc neni, rizeni je neklidne, auto poskakuje ve vyjetych kolejich, o nejakem komfortu se u Eva neda vubec mluvit, osmicka je tvrda jako beton (vubec nejtvrdsi, i devitka je mekci), ale zase v zatackach to fakt jede jako po kolejich a to mam rad, proto jsem si to koupil. Ale aby to dobre drzelo smer na spatnych cestach (vetsina), musim jet prilis rychle (180 a vic) a jizda predepsanymi rychlostmi je bohuzel utrpeni.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 23 březen 2008 19:47 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě jsem zapomněl na zvýšený valivý odpor nízkoprofilových a širších pneu a tím i zýšenou spotřebu paliva. Kromě toho je empiricky ověřeno, že spotřeba je závislá nejen na valivém odporu, ale i - a to dokonce především - na hmotnosti pneu, která se šířkou rovněž roste.

Kromě toho roste i hlučnost a míra opotřebení. Mokrá vozovka, neřku-li zasněžená, je samozřejmě úplný průšvih. Atd. atd.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 08 duben 2008 22:32 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Tady se clovek dozvi takovych veci to je bajo;)
Tato me nenapadlo. Ale dava to smysl:), tezsi auto, vedsi brzdy, vedsi kola => nizzi pneu. :)

Vratim se jeste prosim zpatky k tomu sjizdeni boku pneu. :oops:
Cim teda muze byt ze mam u predni pneu jakoby "ojete" kraje z venku do cca pulky. Deje se to teda jen kdyz clovek dela hovadiny v male rychlosti na suchu, ale i tak. To taky asi neni dobre ne? Diky ( jo tlak v nich cca 2.2)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 09 duben 2008 08:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Máš blbě nastavenou sbíhavost: ostatně Mitsubishi používá spíše rozbíhavost (+1 až -3).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 09 duben 2008 10:36 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
tak to je dobros.. na zbihavosti to je ted. tak se to snad zlepsi
dik


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 14 duben 2008 11:38 
Offline

Registrován: 14 duben 2008 11:27
Příspěvky: 3
Bydliště: Slovensko, Košice
Automobil: Carisma Comfort
Typ motoru: benzín 1,6
Rok výroby: 2000
Môže to robiť uchytenie stabilizačnej tyče o podvozok, sú tam dve gumenené púzdra, cena jedného je cca 120.-Sk. Tieto vedia narobiť skuočne nepríjemné zvuky a aj iné nepríjemnosti.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 92 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz