mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 20:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 21:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Znám jediný případ, kdy tomu tak není (i když ani to není úplně pravda): závodní silniční okruh!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 21:39 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Jeste jen dotazik Mitsi:)), to znamena, ze ten kdo si namontuje na auto "sportovni podvozek" bez regulace tuhosti (aby to mohl sladilt s pneu) si vlastne udela neovladatelnou skakajdu? :))


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 21:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Přesně tak! Ale seriózní dodavatelé tuningových podvozkových dílů současně uvádějí, pro jaká kola (z hlediska parametrů) jsou určeny.

P.S.1: Mám v zadních pružinách pneumatické členy umožňující plynule měnit tuhost odpružení a částečně i světlou výšku a neumíš si představit, jak obrovský rozdíl v jízdních vlastnostech v závislosti na zatížení nastává. Zrovna tak mám letní gumy na širších hliníkáčích, navíc s poněkud odlišným ET (jsou "vysunutější"), čímž jsem porušil originální nastavení poloměru rejdu od výrobce, a výsledek je k pláči - ve srovnání s originálními plecháči patřičných parametrů se zimními gumami stejného rozměru.

P.S.2: Ty hliníkové ráfky, byť neoriginální, jsem koupil hned při pořízení nového vozu (dodal mi je prodejce vozu), a vůbec jsem netušil, jak se s tím budu už furt jenom peklovat...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 17 březen 2008 22:15 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
OKa diky za rady a info! :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 19 březen 2008 18:18 
Offline

Registrován: 14 září 2007 12:10
Příspěvky: 24
Bydliště: Slovensko
Rad pridam aj moju skusenost, ked ste tu uz zacali diskusiu pre ine nez predpisane kolesa. Zimaky mam na origo elektronoch Mitsubishi (ET44 - uplne schovane vo vnutri, ale co uz s vyrobcom) a predpisane pneu 185/65 R14. Na leto som sa vsak minuly rok rozhodol dat nieco "hustejsie" :evil: Na 16" elektrony (Rial) s ET38 som obul 205/50 R16. Rozmer na 50 som kupil omylom, aby bol dodrzany rovnaky obvod, mali tam ist na 45. Takze teraz su celkovo trosku vacsie.

Vacsie vysunutie von pri ET38 sposobilo, ze sa pri prepruzeni guma suchala o vnutorny lem blatnika. Ten som si dal v tuningovej dielni zahnut nahor (blatniky sa netahali von). Novsie auta uz nemaju vnutornu hranu blatnika "nasmerovanu" ku kolesu. Pocet suchani sa znizil (len pri silnejsom prepruzeni), ale nezmizol. Tak som zistil, ze tomu vadi este uchytenie naraznika. Kamaratovi sa to vsak podarilo spravit. Uchyt posunul a ciastocne zbrusil tak, ze je takmer uplne schovany dovnutra. Nasledna testovacia jazda so silnym prepruzenim ukazala, ze je to OK.
Tolko info pre zaujemcov pre vacsie elektrony s inym ET.

PS: ten kamarat ma carismu tiez a nacpal tam toto: 215/45 R17, ET myslim ze 36. Tu uz ale bolo nutne male povytiahnutie blatnikov, resp. vyrovnanie (Carisma ako urcite viete, ma spodnu stranu blatnika trochu zahnutu dovnutra-ku kolesu).

Inak co sa tyka jazdnych vlastnosti, mam opacnu skusenost ako pise Mitsi a myslim, ze to neni len psychologicky efekt. Oproti zimakom sa ovela zlepsili. Auto tak neplava (origo rozmer je dost vysoka guma), lepsie sedi v zakrutach a vo vyssej rychlosti citit, ze je stabilnejsie. Auto ma celkovo sirsi "posed" :D
Je pravda, ze na nizsom profile viac trpi naprava a teda capy a tyc stabilizatora... A hlavne na tych nasich cestach. Nuz to je dan.

Co mi ale vadi, je pruzenie auta, mohlo by byt tvrdsie. Kamarat ma tvrdsi predok aj zadok a vraj si ich nemenil, ci to urobil predchadzajuci majitel, to uz tazko zistit...
V tejto suvislosti by som mal otazku - stacilo by vymenit pruziny za tvrdsie? Je mozne ze casom zmaknu? Neviem totiz, keby som si tam dal nove - origo na carismu, ci by neboli rovnako makke...
Mimochodom, ten kamos ma klasicku 1,8 MPI a ja 1,8 GDI. Nevie mi niekto povedat, ci mali roznu tvrdost pruzenia? Trochu odveci by vsak bolo davat na (o nieco malo) vykonnejsie auto maksie pruziny-tlmice :o

_________________
1.8 GDI EXE 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 19 březen 2008 21:40 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Na nízkoprofilovější gumy musíš dát ne tvrdší, ale naopak měkčí pružiny, jelikož někde to pružit musí - když už ne v bočnici pneumatiky! A současně tam musejí přijít tvrdší, resp. účinnější tlumiče, aby dokázaly zachytit podstatně větší neodpružené hmoty, největšího to nepřítele dobrých jízdních vlastností.

Jinak všechno, co píšeš, je úplně od věci: porušil jsi prakticky všechna pravidla pro "řádnou stavbu podvozku", např. že musíš zachovat poloměr rejdu, jemuž je přizpůsobena kinematika a geometrie zavěšení, že osa podélného řezu kolem by měla být pokud možno shodná s osou ložiska/ložisek kola, o "volnosti" prostoru kolem pneu v rámci její dynamické deformace při jízdě ani nemluvě! "Širší posaz" je Ti potom úplně k ničemu.

A jen tak mimochodem: Carisma nemá kola "zastrčená" do podběhů kvůli nějaké "blbosti výrobce", ale jedná se o výsledek velmi počlivě odladěné aerodynamiky, v níž kola hrají extrémně důležitou roli.

Nějak mi není jasné, proč se každý rádoby tuner považuje za chytřejšího, než týmy konstruktérů a techniků...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 21 březen 2008 19:29 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
kdyz tu mluvyte o podvozku chtel bych do sve 1,9TD davat ladeny podvozek a nemuzu se rozhodnout mezi celym setem (stejne pruziny a stejne tlumice) a anebo tim ze bych dopredu dal mekci pruziny a do zadu tvrdsi za pouziti stejnych tlumicu
zatim co sem se dival tak bych sel do celkoveho snizeni asi 30mm protze podle me vic na nasich silnicich nema cenu

ke kolum mam letnaky 195/60 R14 na rafku 5,5J x 14 ET44 presne podle technycaku ale chtel bych davat vetsi bud 15 nebo 16 tak me prosimvas porate v jakem by to melo byt rozmeru podle toho co sem tu vycetl tak bych asi nejspis mel zachovat ET44 a rozmer 195/50 u 16 ze


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 21 březen 2008 20:36 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Na internetových stránkách je hodně pojednání o značení ráfku a pneumatik. Mrkni např. tady, neměl by být problém si v tom udělat jasno. http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php?P ... l5WaDGV013


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 21 březen 2008 20:47 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Mirek píše:
Na internetových stránkách je hodně pojednání o značení ráfku a pneumatik. Mrkni např. tady, neměl by být problém si v tom udělat jasno. http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php?P ... l5WaDGV013



dik prehledne a vystizne


takze podle toho vypoctu me vyslo jako idealni pro 16 kola 205/45 a u 15 195/55 je to spravne ne bral sem original 195/60 14


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 21 březen 2008 21:49 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Pokud jsi při výpočtu zhruba dodržel venkovní obvod kola, tak je to dobře. Ještě tam máš údaj ET, ten je důležitý pro správné usazení pneumatiky do blatniku, aby ti někde pn. nedrhla. To je dobře vidět z obrázku. Pokud použiješ pneumatiky jiných rozměru, než máš v techničáku, tak můžeš mít problém při technické prohlídce. Jak se to dá řešit najdeš taky na internetu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 22 březen 2008 19:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mirek píše:
Pokud jsi při výpočtu zhruba dodržel venkovní obvod kola, tak je to dobře. Ještě tam máš údaj ET, ten je důležitý pro správné usazení pneumatiky do blatniku, aby ti někde pn. nedrhla. To je dobře vidět z obrázku. Pokud použiješ pneumatiky jiných rozměru, než máš v techničáku, tak můžeš mít problém při technické prohlídce. Jak se to dá řešit najdeš taky na internetu.



Hodnota ET je důležitá především kvůli dodržení parametru pod názvem "poloměr rejdu". Jinak užití pleu/ráfků nepředepsaného rozměru/neuvedeného v těchničáku je důvodem k zamítnutí plnění ze strany pojišťovny. A to si pište, že pojišťovna hledá důvody, proč škodu nehradit!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 22 březen 2008 19:21 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
Mirek píše:
Pokud jsi při výpočtu zhruba dodržel venkovní obvod kola, tak je to dobře. Ještě tam máš údaj ET, ten je důležitý pro správné usazení pneumatiky do blatniku, aby ti někde pn. nedrhla. To je dobře vidět z obrázku. Pokud použiješ pneumatiky jiných rozměru, než máš v techničáku, tak můžeš mít problém při technické prohlídce. Jak se to dá řešit najdeš taky na internetu.



Hodnota ET je důležitá především kvůli dodržení parametru pod názvem "poloměr rejdu". Jinak užití pleu/ráfků nepředepsaného rozměru/neuvedeného v těchničáku je důvodem k zamítnutí plnění ze strany pojišťovny. A to si pište, že pojišťovna hledá důvody, proč škodu nehradit!


nastesti mam znameho prez ktreho dokazu si ty svoje kola zapsat do velkeho TP


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 22 březen 2008 19:55 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Na těchto stránkách by jsi mohl použít některé informace. http://www.e-pneumatiky.cz/menu/typovy- ... kol-do-tp/


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 22 březen 2008 20:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mirek píše:
Na těchto stránkách by jsi mohl použít některé informace. http://www.e-pneumatiky.cz/menu/typovy- ... kol-do-tp/


Z prostého proklikání se uvedenými odkazy přímo čpí levárna ve formě "prodat za každou cenu" bez ohledu na praktickou použitelnost kol a legálnost postupu. Silně totiž pochybuji, že Carisma někdy někde v EU prošla typovou homologací se sedmnáctipalcovými ráfky a gumami o šířce 225 mm. Jak pak potom může někdo vystavovat "prohlášení o shodě"...?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vůle řízení
PříspěvekNapsal: 22 březen 2008 20:52 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Taky nejsem zastáncem takového laborování a různými úpravami auta, hlavně těmi, které mi nepřinesou úžitek, ale spíše jenom problémy. Ovšem, kdo už nějakou změnu na svém autě chce udělat, tak je dobré si vyhledat informace, jestli vůbec jsou nějaké možnosti to rozumně realizovat.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz