mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Vůle řízení
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=680
Stránka 1 z 4

Autor:  h0 [ 24 únor 2008 16:44 ]
Předmět příspěvku:  Vůle řízení

Krasny den preju.
Chtel bych se dotazat, jestli nekdo nevite, co by obnaselo eliminovani vule v rizeni (1.8sohc rv.97). Projevuje se ve vyssich rychlostech (picit ze auto plave-potreba korekce volantem) a pri prejezdu nerovnosti (treba koleji nebo na kockach), se ozyva bouchani a do volantu s tim zvukem citim raz. Zkousel jsem si dat ruku na tycku rizeni pri cukevem pohybu volantem (motor nebezel) a je cejtit a slyset klepani. Myslel jsem ze to je cep, ale kdyz dam ruku na cep + jeho uchyceni, necitim nic. Mam podezreni na neco dal od kola, ale netusim co by to mohlo byt a na co se soustredit, popripade kolik by stala oprva. Predem dekuji za rady.

Autor:  Mitsi [ 24 únor 2008 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

Zjišťovat vůli bez běžícího motoru nemá smysl. Je tam, ale po nastartování by měla zmizet. Jinak pocit "plavání" při jízdě rovně z Carismy dobře znám. Začalo se to projevovat už od nějakých 60 tis. km a bylo to silně závislé i na použitých pneu: na některých to téměř nebylo znát, na jiných naopak silně, až to vadilo. Vůle na podvozku Carismy se všeobecně objevují nepoměrně dříve, než na podvozku "pravého Mitsubishi", ale na rozdíl od řady jiných aut naštěstí nemají tak silný/nepříjemný vliv na jízdní vlastnosti.

Autor:  h0 [ 24 únor 2008 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

To znamena ze to mam vyzkouset pri bezicim motoru, nebo to neresit?
Myslel jsem, ze to je vuli v rizeni diky tem zvukum pri prejezdu nerovnosti doplnenym drcnutim do volantu. Zkusim tam dat za 14 dnib letnaky co to bude delat na nich:)

Jo a kdyby to nahodou fakt delalo i na nich, nemohlo by se to zlepsit jen zvysenim pritlaku na hreben rizeni, teda pokud to vubec ma carisma stelovatelne, nebo je to uplna kravina?

Autor:  Mitsi [ 24 únor 2008 23:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

Nevím, jestli má Carisma štelovatelný přítlak hřebenu, ale starší Mitsubishi původem z Japonska ho štelovatelný měly. Vůli je třeba v každém případě hodnotit za běžícího motoru, tedy s natlakovaným posilovačem řízení. Vůle však samozřejmě nemusí být v samotné skříni řízení, ale kdekoli jinde.

Autor:  h0 [ 25 únor 2008 01:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

Oka dekuji!
Na vikend jsem dohodnul mechanika, tak to prolezem a uvidime pri prilezitosti vymeny ticek stabilaku, vrze to v tom jak sfina. Popripade napisu na co jsme prisli, pokud teda na neco prijdem:)

Autor:  Mitsi [ 25 únor 2008 09:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

Vadné "kosti" stabilizátoru nevržou, ale klepou...

Autor:  h0 [ 25 únor 2008 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

Mitsi píše:
Vadné "kosti" stabilizátoru nevržou, ale klepou...


Me to vrze jak das :shock: Pri vytocenem kole doleva a zacloumani s tou "kosti" :) to v tom vrzalo (bylo i citit). Kdyz jsem zkousel zabejcit za stabilizator, blize k jeho uchyceni, tak nic (ani se to nehlo a bezezvuku). Na te "kosti" je preskla prachovka, tak mam pocit ze to je ten duvod. :oops:

Autor:  xor [ 25 únor 2008 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

h0 píše:
Mitsi píše:
Vadné "kosti" stabilizátoru nevržou, ale klepou...


Me to vrze jak das :shock: Pri vytocenem kole doleva a zacloumani s tou "kosti" :) to v tom vrzalo (bylo i citit). Kdyz jsem zkousel zabejcit za stabilizator, blize k jeho uchyceni, tak nic (ani se to nehlo a bezezvuku). Na te "kosti" je preskla prachovka, tak mam pocit ze to je ten duvod. :oops:

taky jsem na galantovi hledal vule na rizeni, ale byly to cepy. jestli mas nekde prasklou prachovku, tak zacni tam.

Autor:  Mitsi [ 25 únor 2008 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

Přesně tak!

Autor:  h0 [ 26 únor 2008 00:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

juju prolezem to a uvidime. dik.
jo a jeste jenom info pls, cepy na ramenech se daji menis samostatne nebo je treba cele rameno?

Autor:  Mitsi [ 26 únor 2008 14:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

Pokud jde o svislé čepy, mění se s celým ramenem. Ale v nich povětšinou problém nebývá.

Autor:  h0 [ 26 únor 2008 23:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

oka diky

Autor:  h0 [ 16 březen 2008 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

Tak problem s rizenim pokracuje :(
Po prezuti na leta auto plave jeste vice. Cekal jsem ze nastane rozdil ale necekal jsem ze takovy. ocekaval jsem spise zlepseni.(leta tam jsou 205/55 R16)
Problem je nasledujici, rapidnim zpusobem to taha na kolejich i uplne malych, ale jinaknez jsem kdy zazil. Pri jizde spise u pulky ma auto tendenci tahnout silne do protismeru (u jinych aut jsem zazil opak - kopecek to hodil smerem v pravo) a pri jizde u krajnice zase tahne naopak (jakoby do skrapy).
Muze bejt problem v geometrii nebo v tech pneu, ze to je na to auto moc siroke(cos se mi nezda)

predem moc dekuji

Autor:  Mitsi [ 16 březen 2008 15:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

Typický projev širokých nízkoprofilových pneu na podvozku, který jim není přizpůsoben. A čím je podvozek jetější, tím jsou problémy tohoto druhu větší! Navíc ani ten rozměr pneu neodpovídá - není ekvivalentem žádného, který se tam kdy montoval!!! A kdo ví, jaké jsou tam disky (z hlediska parametrů, zejména hodnoty ET)...

Montáž rádoby "tunerských" kol v naprosté většině případů vede ke zhoršení jízdních vlastností a snížení životnosti zavěšení!!!

Autor:  h0 [ 16 březen 2008 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vůle řízení

Mitsi píše:
Typický projev širokých nízkoprofilových pneu na podvozku, který jim není přizpůsoben. A čím je podvozek jetější, tím jsou problémy tohoto druhu větší! Navíc ani ten rozměr pneu neodpovídá - není ekvivalentem žádného, který se tam kdy montoval!!! A kdo ví, jaké jsou tam disky (z hlediska parametrů, zejména hodnoty ET)...

Montáž rádoby "tunerských" kol v naprosté většině případů vede ke zhoršení jízdních vlastností a snížení životnosti zavěšení!!!



Tak je to dobry.. ja jen ze sem to takhle rapidne nikdy nezazil.. dekuji.. ted jsem jel do Plzne a na rovnejsi silnici je to uplne vpoho ne jak na tom tankodromu co jsem se tak vydesil.
Rozmery gum jsou tam uplne na ho..o to mas pravdu :(.. chci tam dat 195/55 nebo 195/50 sice to ani tak nebude idealni, ale aspon se zahova obvod. tehdle je mi lito zatim vyhodit.. max nekomu na oktavu;)

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/