mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 02:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rozvody
PříspěvekNapsal: 28 únor 2008 20:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2007 15:37
Příspěvky: 30
Automobil: Carisma 1,6 GLX 73kW
Typ motoru: 4G92
Rok výroby: 1998
Nevíte někdo, je potřeba při výměně rozvodů měnit taky vodní pumpu?
Carisma 73kW 1,6


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Rozvody
PříspěvekNapsal: 28 únor 2008 22:55 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 17:54
Příspěvky: 6
Zdravim,já mám 1,8,16V GDI a když jsem dělal rozvody tak komplet napinaci kladky hydraulicky napinak(ten byl nejdrazsi) a samozrejme i pumpu.To delam u kazdeho auta co koupim vzdy menim komplet rozvod i s pumpou.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Rozvody
PříspěvekNapsal: 29 únor 2008 01:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
U německých aut je to potřeba, ale u japonských rozhodně ne. Honda dokonce předepisuje výměnu kladek ob jednu výměnu rozvoďáku. A měnit hydraulický napínák u motorů GDI je rovněž zbytečné - klíčové je jeho správné ustavení při montáži a pokud je mechanik tupec, tak podělá jak starý, tak nový!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Rozvody
PříspěvekNapsal: 02 březen 2008 12:45 
to mitsi:tvrdíš, že vyměňovat hydraulický napínák je zbytečný. Zajímalo by mě jak bys postupoval je-li napínák zaseklý v jedný poloze a nelze sním hnout, takže neplní svoji funkci?


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Rozvody
PříspěvekNapsal: 02 březen 2008 15:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mne by zase zajímalo, jak je to možné? Byl vůbec správně namontovaný? Většina problémů s oním napínákem totiž nesouvisí s omezenou životností, ale právě s nesprávnou montáží. Dokonce jsem viděl případ, kdy se po výměně rozvoďáku kladka ovládaná právě tímhle napínákem zasekla a rozvoďák po ní klouzal - asi by neklouzal dlouho, kdyby nebyl nový a děsně to nepískalo, což donutilo majitele zajet do nejbližšího servisu Mitsubishi, naštěstí nikoli do toho, kde mu to způsobili, což byl mimochodem rovněž značkový servis Mitsubishi...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Rozvody
PříspěvekNapsal: 02 březen 2008 16:17 
Předpokládám, že byl správně namontovaný a ani mě nenapádá coby se na napínáků dalo zkazit (když nepočítám, že ho tam dá někdo obráceně atd.) ani nevím jak se jim povedlo jak uvádíš Ty, že se jim napínací kladka zasekla.
Tento napínák se předpokládám stlačí, potom se zaaretuje. Když je nový řemen nasazený, stačí napínák od aretovat a je předpoklad, že je řemen správně napnutý?


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Rozvody
PříspěvekNapsal: 02 březen 2008 22:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Správný postup je ten, že ještě před demontáží původního rozvoďáku zaaretuješ onen "tlumič" buď k tomu přímo určeným trnem, nebo si jej z něčeho vyrobíš/přizpůsobíš, a teprve potom uvolníš fixační šroub kladky. Při zpětné montáži se kladkou s novou rolnou našponuje rozvoďák na stanovené předpětí rozvoďáku a fixační šroub se dotáhne za stálého protitlaku - kladku je třeba držet dalším klíčem v patřičné poloze! Teprve poté se uvolní trn z "tlumiče".
V onom značkovém servisu však postupovali tak, že kladku došponovali s nezafixovaným tlumičem, v důsledku čehož došlo k takovému přepětí, že se rolna přestala točit! Kromě toho kladku při dotahování evidentně nedrželi protiklíčem.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Rozvody
PříspěvekNapsal: 03 březen 2008 16:58 
To MITSI:Děkuji Ti za informace. Mám zkušenosti jen se značkou Honda kde je to udělaný trochu jinak. Zkusím napíák stlačit a namontovat ho tam znova, těžko říct tda-li ho někdo měnil. Auto má najeto 200 tisíc tak doufám, že napínák vydrží dalších sto. U japonců mě fascinuje, jaký používají materiály, šrouby i po x letech jsou jako nový.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Rozvody
PříspěvekNapsal: 03 březen 2008 16:59 
Omlouvám se za chyby :(


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 96 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz