mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Rozvody
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=684
Stránka 1 z 1

Autor:  boss1 [ 28 únor 2008 20:27 ]
Předmět příspěvku:  Rozvody

Nevíte někdo, je potřeba při výměně rozvodů měnit taky vodní pumpu?
Carisma 73kW 1,6

Autor:  Mopachi [ 28 únor 2008 22:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozvody

Zdravim,já mám 1,8,16V GDI a když jsem dělal rozvody tak komplet napinaci kladky hydraulicky napinak(ten byl nejdrazsi) a samozrejme i pumpu.To delam u kazdeho auta co koupim vzdy menim komplet rozvod i s pumpou.

Autor:  Mitsi [ 29 únor 2008 01:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozvody

U německých aut je to potřeba, ale u japonských rozhodně ne. Honda dokonce předepisuje výměnu kladek ob jednu výměnu rozvoďáku. A měnit hydraulický napínák u motorů GDI je rovněž zbytečné - klíčové je jeho správné ustavení při montáži a pokud je mechanik tupec, tak podělá jak starý, tak nový!

Autor:  džany [ 02 březen 2008 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozvody

to mitsi:tvrdíš, že vyměňovat hydraulický napínák je zbytečný. Zajímalo by mě jak bys postupoval je-li napínák zaseklý v jedný poloze a nelze sním hnout, takže neplní svoji funkci?

Autor:  Mitsi [ 02 březen 2008 15:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozvody

Mne by zase zajímalo, jak je to možné? Byl vůbec správně namontovaný? Většina problémů s oním napínákem totiž nesouvisí s omezenou životností, ale právě s nesprávnou montáží. Dokonce jsem viděl případ, kdy se po výměně rozvoďáku kladka ovládaná právě tímhle napínákem zasekla a rozvoďák po ní klouzal - asi by neklouzal dlouho, kdyby nebyl nový a děsně to nepískalo, což donutilo majitele zajet do nejbližšího servisu Mitsubishi, naštěstí nikoli do toho, kde mu to způsobili, což byl mimochodem rovněž značkový servis Mitsubishi...

Autor:  džany [ 02 březen 2008 16:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozvody

Předpokládám, že byl správně namontovaný a ani mě nenapádá coby se na napínáků dalo zkazit (když nepočítám, že ho tam dá někdo obráceně atd.) ani nevím jak se jim povedlo jak uvádíš Ty, že se jim napínací kladka zasekla.
Tento napínák se předpokládám stlačí, potom se zaaretuje. Když je nový řemen nasazený, stačí napínák od aretovat a je předpoklad, že je řemen správně napnutý?

Autor:  Mitsi [ 02 březen 2008 22:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozvody

Správný postup je ten, že ještě před demontáží původního rozvoďáku zaaretuješ onen "tlumič" buď k tomu přímo určeným trnem, nebo si jej z něčeho vyrobíš/přizpůsobíš, a teprve potom uvolníš fixační šroub kladky. Při zpětné montáži se kladkou s novou rolnou našponuje rozvoďák na stanovené předpětí rozvoďáku a fixační šroub se dotáhne za stálého protitlaku - kladku je třeba držet dalším klíčem v patřičné poloze! Teprve poté se uvolní trn z "tlumiče".
V onom značkovém servisu však postupovali tak, že kladku došponovali s nezafixovaným tlumičem, v důsledku čehož došlo k takovému přepětí, že se rolna přestala točit! Kromě toho kladku při dotahování evidentně nedrželi protiklíčem.

Autor:  dzany [ 03 březen 2008 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozvody

To MITSI:Děkuji Ti za informace. Mám zkušenosti jen se značkou Honda kde je to udělaný trochu jinak. Zkusím napíák stlačit a namontovat ho tam znova, těžko říct tda-li ho někdo měnil. Auto má najeto 200 tisíc tak doufám, že napínák vydrží dalších sto. U japonců mě fascinuje, jaký používají materiály, šrouby i po x letech jsou jako nový.

Autor:  dzany [ 03 březen 2008 16:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozvody

Omlouvám se za chyby :(

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/