mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Lambda sonda https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=687 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Hodza [ 03 březen 2008 18:23 ] |
Předmět příspěvku: | Lambda sonda |
Zdravim vospolok! Po navsteve stanice EK som sa dozvedel, ze mam chybnu lambda sondu. Z toho, co mi vravel technik som pochopil, ze zle dava informacie riadiacej jednotke a zrejme ani nedostava (?) plne bohatu zmes ked treba. Summa summarum, by som mal mat za sucasneho stavu lepsiu spotrebu (ako by normalne bola), ale motor by mal ist slabsie (ako by normalne isiel). Co sa tyka spotreby, mavam od 6,8 do max 7,4 a to mu aj "prevetram ventily". Podla mna ide motor slusne, ale na druhej strane neviem to porovnat, na inom GDI som sa neviezol. To, ze je vraj chybna lambda, by som sam nezistil, lebo auto sa nechova nijak divne, necuka alebo tak... S vynimkou toho, ze obcas citim, ze RJ prepla na inu zmes, ale ci je to fakt bohata, to neviem zistit... Ma s tym niekto skusenosti? Oplati sa vymenit tu sondu? Vdaka za reakcie. |
Autor: | Mitsi [ 03 březen 2008 19:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
Pokud jsi emisemi prošel a s motorem jsi jinak spokojený, nic s tím nedělej. Ta spotřeba je naprosto OK, resp. žádný problém nenaznačuje. Rovněž "přepínání mezi režimy" stechiometrické a chudé směsi je v naprostém pořádku. Pokud jde o to, co Ti bylo řečeno při měření emisí, musíš mít na paměti, že motor s přímým vstřikem pracující s chudou směsí je podstatně složitější mašinka, než s jakými se tam běžně setkávají. Mimochodem, jaká hodnota lambdy byla vlastně naměřena? Měl jsi před cestou na měření důkladně vypálený katalyzátor? |
Autor: | Hodza [ 04 březen 2008 18:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
Bohuzial, hodnotu lambda sondy neviem. Pravdupovediac, emisnu som mal vybavenu tak, ze auto prejde. Technik mi len povedal, ze sonda je chybna, vysiel som s autom von a pockal na osvedcenie ![]() Pred navstevou stanice som zahrial motor a potom som ho kratkou jazdou povytacal, dostal aj 6000 rpm. Ale ci bol dokladne vypaleny katalyzator, to neviem. Ked uz sme pri vyfukovych plynoch: tento motor tak vcelku divne smrdi (myslim z vyfuku). Najma ked stojim na mieste, volnobeh a to aj ked je zahriaty. Niekde som zachytil, zevraj GDIcka maju specificky smrad a je to pre nich normalne, lebo maju uplne ine spalovanie, uplne iny katalyzator atd. Hovorim si OK, mam "neuveritelne specialny motor" ![]() |
Autor: | Mitsi [ 04 březen 2008 18:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
Jo, smrdí to jak spálené topinky... Ale pokud to proniká při stání na místě do interiéru, máš nejspíš někde vadné těsnění dveří nebo kufru. Jesliže je lambda opravdu vadná, bude třeba ji co nejdříve vyměnit, abys nepřišel o katalyzátor! |
Autor: | bobbuilder [ 04 březen 2008 20:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
Citace: Co mi ale vadi, ze je to obcas citit aj v interieri ..... Taky mi to obcas smrdi , kdyz prepnu ventilaci na "vnitrni" okruh tak to prestane. Venku smrdi porad. ![]() |
Autor: | Storm [ 04 březen 2008 23:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
Taky mi smrdí, dokonce i za jízdy při otevřeném předním bočním okně. Taky jsem měl problémy na emisích. Bylo mi řečeno, že svíčky, tak jsem je vyměnil, ale na emisích jsem od té doby nebyl....... |
Autor: | Mitsi [ 05 březen 2008 09:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
Svíčky jsou pro správnou funkci GDI naprosto klíčové! Samozřejmě ty správné!!! |
Autor: | Hodza [ 05 březen 2008 11:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
Tak sa zda, ze nie som jediny, komu to smrdi ![]() Ku katalyzatoru: U benzinakov vraj dost klesa ucinnost katalyzatora po 100 tis. km. Lenze GDI je opat urcite nieco speci, takze ktovie ako je to tu. Vie niekto ![]() K svieckam: podla servisnych zaznamov (bolo servisovane v MMC Deutschland) a faktur, boli sviecky menene kratky cas predtym nez som auto kupil. Boli to NGK (presne oznacenie z hlavy neviem). Ked ich bude treba vymenit, asi vyskusam Denso Iridium. |
Autor: | Mitsi [ 05 březen 2008 12:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
Pro motory GDI se používá tzv. de-NOx katalyzátor, který zjednodušeně řečeno, lépe eliminuje NOx (vznikající právě při spalování chudé směsi), jenže čas od času vyžaduje "vypálení" nahromaděných úsad (něco jako u filtru pevných částic), což se děje buď automaticky (dosti problematické a někdy už bývá pozdě - životnost katu se snižuje), nebo cílevědomým vytáčením motoru při vhodných příležitostech (zahřátý motor, potřeba akcelerovat...). Výrobce v rámci typologové homologace prohlašuje, že v případě správné udržby se kat. "vejde do stanovených emisních limitů" po dobu 160 tis. km (můj vůz má 165 tis. km a stále se tam "vejde"). Jenže tuhle životnost rychle zkazí třeba aplikace nesprávných svíček: do 1,8 GDI patří výhradně NKG IZFR6B (prvomontáž), nebo DENSO SK20BR11 či VKB20 (mnohem lepší náhrada originálních). |
Autor: | aldik [ 06 březen 2008 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
Nevím jakou lambdu má carisma. Ale muzu nabidnou lambda sondu na hyundai accent, 3-zilova. Podle me by to melo pasovat. Cena je 1200/ks - je nová. |
Autor: | Mitsi [ 07 březen 2008 09:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
Dost pochybuji o tom, že je tam standardní lambda. Ale třeba se mýlím. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |