mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 17:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 05 březen 2008 22:37 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Konecne som sa dopracoval k vymene tlmicov na mojej "Lujze".
Uz tak velmi neplava na dialnici, aj vymole zvlada lepsie, ale stale to nie je ono. Naviac, pri nerovnej vozovke typu roleta v krizovatke, dlazba apod., divne poskakuje. Akoby zo strany na stranu.
Vsetko som skontroloval a poobzeral: tlmice som dobre vymenil, silentbloky na ramenach su OK...
Zadny stabilizator mal trochu volu v ulozeniach na kasni, tak som ich vymenil.
Po hodnej chvili hladania som objavil silentbloky predneho stabilizatora - v tych je vola asi tak 3mm :shock:
Okuakl som to z kazdej strany, prestudoval manula, ale stale mi nie je jasne ako sa tie dva kusky gumy daju vymenit bez toho, aby som odmontoval napravnicu.. Nemate s tym niekto skusenost?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 06 březen 2008 01:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nejlépe na heveru zvedajícím auto za všechna 4 kola. V žádném případě na zvednuté kastli se svěšenými koly nebo s jednou stranou auta na příručním heveru - to prostě nejde!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 06 březen 2008 01:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nejlépe na heveru zvedajícím auto za všechna 4 kola. V žádném případě na zvednuté kastli se svěšenými koly nebo s jednou stranou auta na příručním heveru - to prostě nejde!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 11 červenec 2017 00:10 
Offline

Registrován: 13 květen 2010 16:43
Příspěvky: 10
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 66kw
Typ motoru: 4G92
Rok výroby: 1996
Prečo práve je možné výmena silentblokov stabilizátora iba za zdvihnuté kolesá na aute? Predsa spodné ramená je nutné demontovať či nie? Aby mohol byť prístup k tým gumám stabilizátora...nechápem tomu a čaká ma takisto výmena mam tam volu asi 2-3mm.
Má s tým niekto skúsenosti?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2017 10:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
maruten1707 píše:
Prečo práve je možné výmena silentblokov stabilizátora iba za zdvihnuté kolesá na aute?

Jde zřejmě o nepochopení: celé auto musí být zvednuté za kola, resp. kola nesmí být vyvěšena zvednutím auta za podvozek. A jde o to, aby příčný zkrutný stabilizátor nebyl jakkoli našponován v místech jeho ukotvení. On tedy teoreticky nemusí být našponován ani v případě stejného vyvěšení kol jedné nápravy, ale jde spíše o teorii, než o žádoucí (z hlediska servisního zásahu v místech jeho ukotvení) realitu.

maruten1707 píše:
Predsa spodné ramená je nutné demontovať či nie?

Rozhodně ne!

maruten1707 píše:
Aby mohol byť prístup k tým gumám stabilizátora...nechápem tomu a čaká ma takisto výmena mam tam volu asi 2-3mm.

Jenže ty gumy jsou pod třmeny/"podkovičkami", které jsou uchyceny na té části podvozku, která je v zásadě nepohyblivě spojena s karoserií. U některých provedení mohou být na pomocném rámu zavěšení agregátu či na zadní nápravnici shora, tj. špatně přístupné. To však opět nijak nesouvisí se samotnými rameny: v daném případě je třeba uvolnit a trochu spustit pomocný rám či nápravnici, nikoli demontovat samotná ramena.

maruten1707 píše:
Má s tým niekto skúsenosti?

Viz má vyjádření výše.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2017 00:46 
Offline

Registrován: 13 květen 2010 16:43
Příspěvky: 10
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 66kw
Typ motoru: 4G92
Rok výroby: 1996
OK ale ked zdvihnem auto za kolesá dá sa zvrchu od kapoty, odmontovať stabilizátor na carisme 1.6 66kw???Ved tam vobec neje prístup k tým silentblokom. Mne to nejako nejde do hlavy. Zo spodu to bez demontáže ramien nejde!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2017 10:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
K žádné Carismě ani Volvu S40/V40 z té doby nemám přístup už přes 12 let. Proto sem vlož fotku, jak to tam vypadá.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2017 14:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Zdvihnúť za kolesá ešte neznamená, že to máš odmontovať zhora! :pray:

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2017 14:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Podle tohoto videa
https://www.youtube.com/watch?v=kMMkNdRdzAI
je k těm třmínkům přístup z prostoru podběhu. Sice blbý, ale je. Navíc to jasně potvrzuje, že demontáž ramen by ti nepomohla vůbec v ničem. :idea:

Ovšem kvůli špatnému přístupu dej bacha, abys nezku.vil ty upevňovací šrouby, protože jinak by tě čekala demontáž celé nápravy z vozu! Tedy předem na několikrát důkladně prostříkat nějakým uvolňovacím přípravkem, a teprve pak se pokusit o uvolnění fixačního šroubu, samozřejmě za použití pořádného nářadí :!:

Tady
https://www.youtube.com/watch?v=kMMkNdRdzAI
je ještě jedno video, kde je to vidět lépe.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2017 23:09 
Offline

Registrován: 13 květen 2010 16:43
Příspěvky: 10
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 66kw
Typ motoru: 4G92
Rok výroby: 1996
Aha ok maš pravdu ten šrob je zvrchu,aj foto v mauály tomu tak nasvedčuje, nie ako som si myslel že zospodu od strany ramien je ten šrob....asi sa s tým budem musieť popasovať cez tú medzeru od podbehu....dik
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 10 březen 2019 14:04 
Offline

Registrován: 09 leden 2017 18:24
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Mitsi píše:
A jde o to, aby příčný zkrutný stabilizátor nebyl jakkoli našponován v místech jeho ukotvení.



Čau. Malý technický dotaz. A nepomohlo by odpojení/povolení spojovacích tyček stabilizátoru? Zřejmě mě to taky čeká, tak se ptám. Jelikož nemám možnost to pořádně zvednout, abych se tam smysluplně dostal, tak nejlépe se tam dostanu při sundaném kole. Anebo zvednout/podložit za rameno na straně kola/těhlice, aby to "jako" stalo na kole. Ale to mi, vlastně ani nevím proč, přijde jako čuňárna.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 17 březen 2019 13:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V momentě, kdy to heveruješ pouze na jedné straně, jsou všechny části stabilizátoru našponované. Jedinou možností je vyheverovat celý předek, podložit kola, a na ně to pak spustit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 17 březen 2019 14:46 
Offline

Registrován: 09 leden 2017 18:24
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Tomu rozumím. To si klidně můžu najet na nájezdy, co mám. Šlo mi o to, že kolo samotné tam trochu překáží :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 17 březen 2019 14:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Bohužel, s tím toho moc nenaděláš. Ledaže bys pak předek spustil na podložené konce spodních ramen u nábojů kol, tedy bez těch kol.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Predny stabilizator
PříspěvekNapsal: 17 březen 2019 22:09 
Offline

Registrován: 09 leden 2017 18:24
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Ok. Na to jsem tak nějak myslel. Dík :clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz