mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 04:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 03 červen 2008 21:37 
Offline

Registrován: 25 květen 2008 22:09
Příspěvky: 16
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,6
Rok výroby: 1997
Díky za tipy. Když to nedam v brzké době dohromady, tak bude asi výlet do Brna :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 06 červen 2008 09:07 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
Když jsem tam byl naposledy (v r. 1999), byl tam jenom jeden. Tak ten! 8)


a to je ktery??


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 08 červen 2008 23:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ten nedaleko od dálnice D1.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 29 červen 2008 23:02 
Offline

Registrován: 25 květen 2008 22:09
Příspěvky: 16
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,6
Rok výroby: 1997
Tak jsem zatim dospěl do stádia, kdy si to sice na klimu přidá, ale ostatní věci už to neumí. Teda zvýšený volnoběh za jízdy se koná, jen když to neni úplně zahřáté a s klimů vůbec (ale klasický to drží dycky). A teď se bojim dál do toho hrabat, protože jsem rád, že si to na klimu přidá :?
A takové věci jako, aby si to přidalo samo při rozjezdu si ani snad nepamatuju, že by to někdy umělo :shock:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 30 červen 2008 09:42 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
RadecH píše:
Tak jsem zatim dospěl do stádia, kdy si to sice na klimu přidá, ale ostatní věci už to neumí. Teda zvýšený volnoběh za jízdy se koná, jen když to neni úplně zahřáté a s klimů vůbec (ale klasický to drží dycky). A teď se bojim dál do toho hrabat, protože jsem rád, že si to na klimu přidá :?
A takové věci jako, aby si to přidalo samo při rozjezdu si ani snad nepamatuju, že by to někdy umělo :shock:

Při rozjezdu si to nepřidá, to je normální. Zvýšený volnoběh studenýho motoru je ovlivněný ještě bimetal ventilem řízeným chladící kapalinou. Proto se nastavování musí dělat při zahřátem motoru.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 30 červen 2008 10:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Není to normální! Přidat si cca 200-300 ot./min. při "samovolném rozjezdu" (samovolné rozpohybování vozidla na svahu; po uvolnění provozní brzdy je efekt výraznější vlivem změny tlakových poměrů v sání - odpojením membrány posilovače brzd) umí/musí umět každé MPI od Mitsubishi a v některých režimech i GDI. Zdrojem příslušné informace pro ŘJ je u ještě "bowdenového rychloměru" magnetický snímač pohybu/otáček náhonu vestavěný přímo do tělesa rychloměru, u plně elektronického rychloměru už samozřejmě příslušný snímač v převodovce, resp. signál z čidel ABS.

Obdobně umí Mitsubishi reagovat přidáním volnoběhu v reakci na otáčení volantem: je tam totiž snímač úhlového natočení a dokonce i rychlosti otáčení volantové tyče. A byl tam už v době, kdy to ještě ani zdaleka nebylo potřeba pro ESP! A na rozdíl od jiných značek vozů již vybavených ESP, tedy s tímto snímačem, při otáčení volantem necvaká ani se jinak nepříjemně neprojevuje při otáčení volantem - u většiny ostatních aut cítím ve volantu jisté "zadrhávání" způsobené právě tímto čidlem...

Jenže tohle všechno správně funguje pouze v případě, že je to správně seřízené!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2008 23:16 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Mitsi píše:
Není to normální! Přidat si cca 200-300 ot./min. při "samovolném rozjezdu" (samovolné rozpohybování vozidla na svahu; po uvolnění provozní brzdy je efekt výraznější vlivem změny tlakových poměrů v sání - odpojením membrány posilovače brzd) umí/musí umět každé MPI od Mitsubishi a v některých režimech i GDI.


GDI možná, moje MPI (r.v. 1995) to neumí. To mám ověřené i na vozech kolegů z mitsubishiclub.cz. 1,8 ani 2,0 si při samovolném rozjezdu nepřidá.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 02 červenec 2008 00:04 
Offline

Registrován: 25 květen 2008 22:09
Příspěvky: 16
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,6
Rok výroby: 1997
Ono minimálně těch 1200ot/min by to asi umět za jízdy mělo, ale u mě pouze do úplného zahřátí :(
A že by to bylo sytičem to také ne, protože po zastavení ten volnoběh spadne na normální hodnotu. Bohužel už nevím co stím nebo spíš za kým stim zajet, takže to rači neřešim, jsem rád, že už to aspoň za žádných okolností tendenci chcípnůt :?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 02 červenec 2008 09:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To, co napsal xor, zase odporuje mým poznatkům, třebaže praktickou zkušenost mám pouze s motory 2,0 MPI, ale pro změnu jak v kombinaci s manuálem, tak i s automatem. Nevylučuji ovšem, že provedení pro CH se i v tomhle mohlo lišit, neboť Galanty z CH měly např. jiné přední brzdy, zpřevodování, výkonnější klimatizace atd.

Ono je to tak, že v "sytičovém režimu" je ona reakce na cokoli (na jakékoli "podráždění" :lol: )mnohem ostřejší a až po dokonalém prohřátí na provozní teplotu poněkud "vláčnější". Ale pořád by tam měla být. A na úplné zastavení vozu by to mělo zareagovat spadnutím otáček na úroveň "spodního" volnoběhu s určitým zpožděním, asi 2-3 sec.

Pokud se to nechová popsaným způsobem, jede ŘJ v nouzovém režimu, tedy se ani nesnaží vyždímat z motoru maximum, pouze ho za každou cenu udržuje v chodu, nic víc. :(

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 02 červenec 2008 14:10 
Offline

Registrován: 25 květen 2008 22:09
Příspěvky: 16
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,6
Rok výroby: 1997
No, že to jede v nouzovém režimu i vím, ale už nevím, co stím :(
Asi někdy zkusím zajet do toho Brna, ale když říkáte, že ani tam to není jisté, tak příliš nespěchám :(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 03 červenec 2008 10:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě návazný dotaz na xor(-a): A držet zvýšený volnoběh, dokud se vůz zcela nezastaví, to umí? Protože pokud ano, mělo by si to umět také přidat při samovolném rozjezdu - řídí to přece stejná část systému...
(Rád bych si totiž vyjasnil, v čem vězí ten nesoulad praktických zkušeností.)

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 03 červenec 2008 12:40 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Ako som to tu uz raz a mozno viackrat spominal, volnobeh mojho 1.8GDi reaguje bez problemov na vsetko. Od zapnutia svetiel cez zapnutie klimy po otocenie volantu. Po pridani zataze volnobeh trochu klesne ale ecu vzapati prida na standardnu hodnotu. funguje to ako pri zakl. volnobehu tak aj pri zvysenom za studena. Rozbieham sa a posuvam na krizovatke alebo v zapche bez dotyku plyn. pedala uplne bezne. S automatom je to o nieco jednoduchsie,pravda :) zaradim D alebo R, otacky klesnu a vzapati sa po korekcii vratia na povodnu hodnotu, pustim brzdu a auto ide. za studena ked sa ecu snazi drzat zvyseny volnobeh 1200rpm ide auto o poznanie rychlejsie ako za tepla ked drzi len 800rpm.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 03 červenec 2008 12:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Když já neměl na mysli "dorovnávání" volnoběhu (to dnes umějí snad všechny značky aut), ale jeho tzv. "předpřipravenost" (což umí prakticky jen Mitsubishi, bohužel GDI citelně hůře, než MPI).
Abych to lépe ozřejmil: u "normálního" auta vezmeš za volant, volnoběžné otáčky motoru nejprve klesnou, ale vzápětí se "dorovnají"; kdežto u Mitsubishi nejenže vůbec neklesnou, ale dokonce nejprve "povyskočí" (a pak už drží na úrovni "zvýšeného volnoběhu"), aby čerpadlo posilovače řízení mělo dostatečný přísun energie ještě před manévrem!

A můj dotaz na xor(-a) navíc nesměřoval k tomuhle (v tom jsme, jak předpokládám, zcela zajedno), avšak k reakci volnoběhu na "samovolné" rozpohybování auta: já tvrdím, že Mitsubishi, pokud je samozřejmě všechno tak, jak má být, si v této situaci umí samo "přidat" (tedy nikoli jen "dorovnat"!) na úroveň zvýšeného volnoběhu, zatímco podle xor(-a) to neumí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 03 červenec 2008 15:49 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Mitsi píše:
.. A můj dotaz na xor(-a) navíc nesměřoval k tomuhle (v tom jsme, jak předpokládám, zcela zajedno), avšak k reakci volnoběhu na "samovolné" rozpohybování auta: já tvrdím, že Mitsubishi, pokud je samozřejmě všechno tak, jak má být, si v této situaci umí samo "přidat" (tedy nikoli jen "dorovnat"!) na úroveň zvýšeného volnoběhu, zatímco podle xor(-a) to neumí.


Přesně tak, při samovolném rozpohybování vozidla se otáčky nezvýší. Při dojezdu drží zvýšené. Taky se mi to nezdá úplně logické, ale je to tak. Jediný rozdíl je tedy v tom, že před tím řidič sešlápl plyn a rozjel auto.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nestabilni volnobeh
PříspěvekNapsal: 15 srpen 2008 19:12 
Offline

Registrován: 25 květen 2008 22:09
Příspěvky: 16
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,6
Rok výroby: 1997
Tak jsem začal znenadála sledovat ujeté kilometry a najednou zjišťuju, že ta carisma nějak mnoho žere (9-9,5 :shock: ). Na galantwebu teda na jejich fóru jsem našel kontak na nějakého Lišku v Brně v Maloměřicích. Máte někdo nějakou zkušenost? Prý servisuje hlavně japonské vozy a má sám galanta.
Teda jestli je ta spotřeba zkůsobená tim nouzovým režimem :(
(do autorizovaného servisu se mi nějak nechce)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz