mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Olej
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=708
Stránka 2 z 4

Autor:  pajama [ 28 březen 2008 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

a dakujem za radu 8)

Autor:  Mitsi [ 28 březen 2008 21:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

Tak si vezmi např. zrovna ten Valvoline Durablend 10W-40, porovnej údaje z technických listů, a pak pultovou cenu, a možná uznáš, že je to opravdu 2x předražený průměr. Tedy pokud jsi schopen do porovnávacího vzorku zařadit i takové oleje (samozřejmě ve stejné třídě), jako jsou Total 7000, Liqui-Moly, Agip atd. A nezapomeň se podívat zejména na hodnotu TBN, protože právě ta především rozhoduje o "výdrži" oleje.

Autor:  EvoMan [ 28 březen 2008 21:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

Mitsi ma (bohuzel) pravdu, Castroly jsou jen predrazene prumerne az podprumerne oleje. Nastesti mezi ne nepatri 10W-60 Racing, to je jediny jejich spickovy olej, asi opravdu jediny, co umi udelat..., ale Valvoline 5W-50 mu slape na paty a je pouzitelnejsi v sirsim rozsahu teplot. Jinak ty intervaly vymen (50.000km apod.) uz opravdu nejsou moderni, dneska nektere auta (napr. BMW) maji uz skutecnou kontrolu chemickeho stavu oleje a dle ni ( a stylu jizdy) se vypocitava servisni interval, ale do 50 tisic to (nastesti) nikdy nedojde. Ja pouzivam Mobil 0W-40, ale ted prejdu na Castrol nebo ten Valvoline, jeste uvidim.

Autor:  pajama [ 29 březen 2008 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

tak :oops: je pravda ze poslednu skusku na castrol co sme robili bola v 2004 a bol to TXT myslim ak si dobre pamatam :oops: tak si to vyciham az tam pride nejaka odnos castrolu
inak ten TXT bol naj v konzervacii

Autor:  pajama [ 29 březen 2008 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

a dufam ze vase tvrdenia niesu zalozene na porovnavani jednej z hodnot :?
kazdopadne si to pozriem
inak ja menim olej tak max 12 tis km no a to roka v pohodke najazdim

Autor:  pajama [ 29 březen 2008 21:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

ta kontrola podla skutocneho stavu je na palube BMW-ciek :?:

Autor:  EvoMan [ 30 březen 2008 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

Ano, maji to BMW (napr.535d), nektera Audi (Q7), VW nektere modely, napr Touareg, Phaeton a nektere dalsi auta vyssi stredni tridy.

Nevim presne jak to funguje, vim ale, ze v olejove vane je nejake cidlo na mereni (asi viskozity?) a ECU vozidla dale vypocitava servisni interval podle stylu jizdy. Napr. muj sef s Touaregem TDI V10 jezdi jak stary pantata, takze ma servisni intervaly kolem 35.000km, pak se to ale rozsviti a auto musi do servisu. ECU se dokonce prepne do nouzoveho rezimu... Obcas to jde oblbnout tim, ze se otevre kapota a odsroubuje vicko oleje na ventilovem viku. Auto si chvili mysli, ze jsme vymenili olej a jede normalne, ale za par kilometru na to "prijde"...

Autor:  pajama [ 30 březen 2008 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

:shock: a tych 35 to za ako dlho najazdi?

Autor:  EvoMan [ 30 březen 2008 21:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

no, najezdime tak k 80 tisicum za rok, takze 35 tisic tak za tri - ctyri mesice...jinak ja menim olej u Eva taky tak co tri ctyri mesice, mam jej menit pri 15 tisicich, ale delam to tak u 10 tisic a uvazuju, ze to i snizim az na 7.500km, je to predepsano kdyz se tomu naklada. Ale u takove hujdy jakou je Touareg to staci jenom dolivat, diesel neni na olej prilis haklivy, je to jako traktor, ze je cerny jako boty nevadi.

Autor:  pajama [ 31 březen 2008 22:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

jasne ja mam diesel a po 500 - 1 000 km je cierny ako po 10 000 km
ano nafta nema "az taky" vplyv na zmenu viskozity ako benzin
tak ty mas EVO? ktore vidanie? je tvoje osobne alebo zavodis?

Autor:  EvoMan..... [ 01 duben 2008 09:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

jo, moje a zatim nezavodim :cry:
Jezdim s nim do prace a nakupovat. :P

Autor:  Mitsi [ 01 duben 2008 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

EvoMan píše:
Ano, maji to BMW (napr.535d), nektera Audi (Q7), VW nektere modely, napr Touareg, Phaeton a nektere dalsi auta vyssi stredni tridy.

Nevim presne jak to funguje, vim ale, ze v olejove vane je nejake cidlo na mereni (asi viskozity?) a ECU vozidla dale vypocitava servisni interval podle stylu jizdy. Napr. muj sef s Touaregem TDI V10 jezdi jak stary pantata, takze ma servisni intervaly kolem 35.000km, pak se to ale rozsviti a auto musi do servisu. ECU se dokonce prepne do nouzoveho rezimu... Obcas to jde oblbnout tim, ze se otevre kapota a odsroubuje vicko oleje na ventilovem viku. Auto si chvili mysli, ze jsme vymenili olej a jede normalne, ale za par kilometru na to "prijde"...


Tohle má dnes řada aut s proměnlivým intervalem údržby/výměny oleje, ale pokud je mi známo, není tam žádné čidlo "kvality" oleje, ale prostě to hlídá ŘJ motoru pracující s určitým algoritmem motohodin, studených startů, počtů otevření kapoty motoru atd. atd., z nichž potom vypočítává vhodný moment výměny oleje.

Jinak zmíněné vozy už nemají ani měrku oleje, ale snímač informující ŘJ a "kontrolku" na přístrojovce o nedostatku (nikoli tlaku!) oleje.

Autor:  Cubique [ 03 duben 2008 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

A jak olej byste tedy doporučili pro Carismu 2003 1,6 16V? Mě v autorizovaném servisu Kodekar dali Castrol SLX Professional 5W-40.
Je lepší (výhodnější) volba?

Autor:  Mitsi [ 03 duben 2008 16:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

Castroly jsou až na úplné výjimky naprosto neskutečně předražené srá.e! Jinak tam ale můžeš nalít prakticky cokoli dle normy ACEA A3 a měnit nejpozději po 15 tis. km, resp. po roce - co uplyne dřív.

Autor:  Ali [ 10 duben 2008 06:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej

Síce možno od veci lebo mám 1,6 66kW 1997, ale mne sa osvečil motorový ESSO ULTRA 10W-40 a do prevodovky ELF Tranself TRJ 75W-80

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/