mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 12 květen 2024 09:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 12 duben 2008 14:08 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
Jasně, vypadá to líp, ale to je asi tak všechno - tedy pokud zrovna nemáš ESP, kde to holt už bez kotoučů na všech kolech nejde. Ale jestli se domníváš, že kotouče vzadu "lépe brzdí", tak jsi vedle jak ta jedle... :lol:


to je jasne ze brzdi lepe o tem se ani nebav chtel bych celkove posilit brzdy do predu budu mozna davat i vetsi kotouc s vicepistkovym brzdicem


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 12 duben 2008 15:33 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
No ja nejsem zadnej odbornik, ale myslim si ze predelavat zadni bubny na kotouce prinese vic starosti nez uzitku. Pri brzdeni je vetsina prace provedena prednimi brzdami, takze lepsi ucinnost na zadku proste nevyuzijes. Teda ne u nasich ( ted myslim Carismi ) aut s lehkym zadkem.

A navic, pocitej s tim, ze pokud si to nenechas schvalit a zapsat do technicaku (a pri zapise to budou lustrovat), tak te na technicke vyhodej za nepovolenou upravu. To si myslim, treba to tak nebude...

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 12 duben 2008 18:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
dawes píše:
Mitsi píše:
Jasně, vypadá to líp, ale to je asi tak všechno - tedy pokud zrovna nemáš ESP, kde to holt už bez kotoučů na všech kolech nejde. Ale jestli se domníváš, že kotouče vzadu "lépe brzdí", tak jsi vedle jak ta jedle... :lol:


to je jasne ze brzdi lepe o tem se ani nebav chtel bych celkove posilit brzdy do predu budu mozna davat i vetsi kotouc s vicepistkovym brzdicem


Opakuji, hluboce se mýlíš! Z hlediska účinnosti jsou na tom bubny dokonce lépe. Horší je to s jejich tepelnou odolností pod dlouhodobým zatížením, rychlostí náběhu a dávkovatelností účinku a rovněž rovnoměrností "záběru". Když si k tomu dosadíš antonyma, dostaneš argumenty, proč se používají kotouče. Až na to, že pro zadní brzdy prakticky nic z těch kladných stránek kotoučů není příliš důležité, tedy pokud vůz není vybaven ESP (jak jsem už ostatně zmínil). Naopak převažuje řada negativ: složitost realizace integrovaného mechanismu ruční brzdy (pokud nemáš v kotouči ještě i buben) a z toho vyplývající nespolehlivost celého mechanismu, nízký a obtížně dávkovatelný účinek "ručky", rychlá likvidace zadních kotoučů korozí, pokud se auto nepoužívá prakticky každý den, nutnost pravidelné údržby a nižší životnost (ve srovnání s bubnovými brzdami) atd.

Pokud se už rozhodneš překopávat celý brzdový systém, měl bys mít především přístup k několika verzím hlavního tandemového brzdového válce s různými průměry, aplikovat zátěžový regulátor pro brzdy na zadní nápravě (Carisma ho nemá), počítat s nutností předělávky vedení brzdových hadic, bowdenů ruční brzdy a pravděpodobně i části brzd. trubiček atd. atd. Jinak to totiž s největší pravděpodobností nedokážeš sladit dohromady tak, aby to brzdilo alespoň jako nyní. Současně bys neměl být překvapen, když výsledek bude přes veškerou snahu tristní: ono totiž nejde jenom o "zdrátový výkon" na brzdách, ale i o schopnost jeho přenosu na vozovku. A o této "rovnováze" to vlastně celé je. :wink:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 13 duben 2008 13:31 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Můžete mi někdo poradit jaká je předepsaná nejmenší tlouštka předního kotouče na 1.8 GDI r.v. 99 ? Já mám 20,5 mm je třeba jej už vyměnit?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 13 duben 2008 13:37 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
22.4mm
ja som menil minuly tyzden, mali 21.8-22.2


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 14 duben 2008 13:02 
Offline

Registrován: 28 březen 2008 09:14
Příspěvky: 33
Automobil: CARISMA
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1999
A od akeho výrobcu si tam daval kotúce?? mna to caka v najblizsej dobe (23mm).

A este by som prosil od niekoho poradit ako nastavit rucnu brzdu, menil som celuste a teraz ma paku velku volu, a slabo to brzdi.Su tam sice nejake samostely ale nic sa nestalo. Dík.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 14 duben 2008 13:26 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kotouče od Bremba, ručka by měla začít zabírat na 4. zub.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 14 duben 2008 13:31 
Offline

Registrován: 28 březen 2008 09:14
Příspěvky: 33
Automobil: CARISMA
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1999
No jo, ale ako to nastavit pls??? a kde...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 14 duben 2008 14:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nastavuje se to kontramatkou se šestihranem č. 10 na bowdenu ruční brzdy hned u páky na středovém tunelu. Samostav v bubnech funguje sám po zprovoznění kapalinového okruhu provozní brzdy, samozřejmě pouze tehdy, pokud je to všechno správně smontované. Pochopitelně se napřed zprovozní provozní brzda a až poté se seřizuje "vůle" ručky.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 14 duben 2008 14:24 
Offline

Registrován: 28 březen 2008 09:14
Příspěvky: 33
Automobil: CARISMA
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1999
Prevádzkova brzda funguje spravne, tak skusim nastavit tu volu paky, dufam za sa podarí.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 15 duben 2008 12:52 
Offline

Registrován: 28 březen 2008 09:14
Příspěvky: 33
Automobil: CARISMA
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1999
Rucna brzda nastavena :D nebola tam kontramatka, ale take pruzne pero co branilo povolovaniu matky, takze este raz dik za radu, nie som totiz fanda co sa hrabe v autach, skratka len uzivatel, aj ked drobnosti sa snazim urobit sam, pokial viem kde to mam hladat :roll:
Precital som tu vsetky temata a hodne mi to pomohlo, akurat je mi cudne, ci je normalne ze moje GDI jazdi v zime za 6,1 litra??? :?: a to ho nejak nesetrim, ked treba tak imu pustim :evil:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 15 duben 2008 15:04 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
[quote="Roberto"]A od akeho výrobcu si tam daval kotúce?? mna to caka v najblizsej dobe (23mm).

Mintex



Spotreba: zalezi kde/ako sa jazdi. Mimo mesta, kde si na dlhych usekoch udrzim 80-90km/h je to spokojne s 5l/100km. Na dialnici pri 110km/h slabych 9, pri 130-140 7.5. V meste a v zime takych 12 :-) (automat)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 15 duben 2008 15:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ad brzdy: měnit brzdové kotouče při tloušťce 23 mm je naprosto zbytečné! Nové totiž mají v tomto případě 24 mm, povolená min. tloušťka je 22,4 mm. Navíc moje zkušenost je taková, že než "sjíždění" hrozí mnohem více "zkroucení". Jinými slovy: na tloušťce ubývají spíše kvůli potřebě "rovnání", než kvůli opotřebení.

Ad spotřeba: k takové hodnotě nemohu než gratulovat! Ale že bere v zimě méně než v létě, je opět plně v souladu s mými zkušenostmi - zimní gumy totiž mají menší valivý odpor, byť si naprostá většina lidí myslí pravý opak!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 17 duben 2008 20:49 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
nemali by byt zimne maksie??


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy
PříspěvekNapsal: 17 duben 2008 23:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, zimní mají měkčí směs i kostru. Přesto nebo snad právě proto mají menší valivý odpor.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz