Mitsi píše:
Mohu Tě ujistit, že při správné údržbě a "normálním" km proběhu (tím myslím min. do 200 tis. km) není žádný důvod, aby "poklepával". Na druhou stranu jsem na vlastní kůži zažil, že super drahý Castrol způsobil definitivní smrt hydroštelů u GDI motoru, jejichž život jsem úspěšně prodlužoval celých 40 tis. km, po ujetí pouhých 700 km! A vím o dalších případech, kdy právě ony drahé Castroly velmi rychle (a je to až s podivem) přivodily již následně neodstranitelné klepání u GDI motorů.
Onen Castrol Magnatec není nic jiného, než extrémně předražený zcela obyčejný olej a "inteligentní molekuly" jsou pouhý marketingový žvást.
A co chceš nyní vlastně řešit? Motor je nenávratně poškozen a dosud nikdo s určitostí nepřišel na to, kde je pravá příčina onoho klepání, resp. jak ho odstranit. Já Ti teď už mohu pouze doporučit, abys používal Valvoline DuraBlend 10W-40, s jehož pomocí jsem svého času úspěšně a dlouhodobě držel při životě hydroštely u Carismy 1,8 GDI. Ale problém, který tam teď už máš (a že rozhodně nejsi sám), tím stejně nevyřešíš, bohužel...
Dobrá,ja tedy zkusím olej,který jsi mi doporučil...to je asi polosyntetika co? Nevadí ,že tam byla plná syntetitika..?.Jak mi to tak naznačuješ,tak je dost možné ,že tu závadu spůsobili tím,že tam při garančních prohlídkách lili drahé castroly...Je to škoda,byť má najeto jen 48000km,ale nebudu to řešit,doufám že to něco ještě vydrží,, Prosím tě ještě...kdy bych měl vyměnit olej v převodovce,a nějaká údržba 4x4_? Na rozvody mi řekli ,že mám vyměnit jen řemeny,protože auto má najeto těch 48tis km,ale je steré 6 let....? Dika moc Bubacca