mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 12:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 25 duben 2008 09:55 
A ještě jedna věc.Dost pochybuju že k těm kolům až přijdou dostanu i matice.Jestli někdo víte jaký tam patří tak bych to určitě ocenil.Díky.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 25 duben 2008 09:58 
Našel jsem nějaký tady: http://www.autokola.cz/prislusenstvi.php?sk=2
Ale nevím který vzít.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 25 duben 2008 11:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
LI znamená "Load Index", tj. max. zátěž, na jakou je daná pneumatika, resp. její kostra konstruována. V zásadě platí, že i podle LI lze "vystopovat" ekvivalentní rozměry pneu: např. 185/60x14 je ekvivalentem ke 175/70x13 (obé v LI 82), 195/60x14 ke 185/65x14 (LI 86), 205/55x16 ke 195/65x15 (LI 91) atd.

Pokud jde o matky, je samozřejmě třeba použít nejen o správném rozměru "díry" a stoupání závitu (MMC standardně používá 12x1,5 , jenže Ty tam zřejmě máš náboj z Renaulta, takže to nemusí platit), ale také o správném tvaru dosedací plochy. Jenže tady jsou dokonce tři různé varianty a bez ohledání disku Ti nikdo neřekne, která je ta pravá.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 25 duben 2008 15:52 
OK.Každopádně moc díky za vysvětlení.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 28 duben 2008 12:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nechci zakládat nové vlákno, tak to napíšu sem.

Uplynulý víkend jsem strávil na oficiálních automobilových závodech ve slalomu (nikoli v ČR). A poznatky?

Co předváděly malé francouzské vozy (jinak původně "nákupní tašky do města"), bylo až neuvěřitelné - smekám! Souboj předokolek se zadokolkami vyšel vcelku nerozhodně, byť bych vzhledem k charakteru trati (některé zatáčky na hranici poloměru rejdu větších vozů) očekával jednoznačné vítězství zadního pohonu. Čtyřkolky byly samozřejmě lepší, ale ne zas tak jednoznačně: např. Imprezy jsou příšerně nedotáčivé a Lancery zase až moc přetáčivé, BMW 4x4 takové nijaké... Divácky nejatraktivnější však byly výkony historických vozů, např. BMW 2002, Opel Manta, starší Porsche 911 a 956(?), Toyota Supra...

Ale hlavně (a proto to vlastně píšu): žádné supernízkoprofilové a superširoké pneu, dokonce ani ne výhradně disky z lehké slitiny - řada vozů jela na plecháčích! Stejně tak neplatilo, že "co nejnižší a co nejtvrdší podvozek = nejlepší jízdní vlastnosti": někteří to přehnali a i na velmi kvalitním a rovném asfaltovém povrchu měli problémy s odskakováním a tím pádem i s trakcí. Podobné konstatování platí i pro "zvukovou kulisu": byť "řvoucí auto" vypadá na trati rychleji, časomíra ihned odhalí matoucí subjektivitu tohoto pocitu. A jelikož do depa byl volný vstup, měl jsem příležitost si vozy staticky prohlédnout: kromě již zmíněných pneu a disků mne překvapilo i to, že "závodní brzdy" (drážkované či odvrtávané kotouče, speciální brzd. třmeny...) se vyskytovaly v minimální míře, samozřejmě nemohu posoudit další, prvnímu pohledu skryté úpravy.

Takže, milí tuneři, až budete vymýšlet, jak svého miláčka "poladit", doporučuji zajít na podobné závody! Je to totiž velmi poučné.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 02 březen 2010 22:13 
Offline

Registrován: 19 únor 2010 19:10
Příspěvky: 32
Bydliště: PP
Automobil: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Zdravim, trosku sa odklonim od hlavneho problemu, ale nechcem zakladat novu temu a navyse sa to trosku tyka ..... mam otazku ohladom matic na kolesa, idem si dat elektrony a predpokladam, ze matice z plechacov maju iny kuzel ako je na diskoch, tak sa pytam ake matice si mam zhanat? myslim priemer zavitu a stupanie zavitu???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 02 březen 2010 22:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Tak priemer a stúpanie hádam rovnaké keďže ich budeš prikrúcať do toho istého náboja. :grin: Či si chcel vedieť konkrétne hodnoty? :think: M12x1,5 kužeľ 60° http://www.mychak-tym.cz/?p=productsMor ... ROMOVAN%C1

A záleží od disku - či originál (na ne idú tie isté matice) alebo niečo iné - aké matice potrebuješ by ti mal povedať predajca diskov...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 02 březen 2010 22:43 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Japonské vozy Mitsubishi používají 12x1,5 mm, tj. historický škodovácký rozměr, který měly už Š1000MB, Š100/110 a Š105/120/130. Jak Carisma, to nevím, jelikož matky jsou na první pohled jiné, což ovšem nevylučuje stejný průměr a stoupání závitu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 03 březen 2010 14:25 
Offline

Registrován: 19 únor 2010 19:10
Příspěvky: 32
Bydliště: PP
Automobil: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Ano Čičo, myslel som konkretny rozmer..... kamarat ma kopu srub a matic, aby som mu vedel povedat, ake mi ma nachystat :lol:

Mitsi a o tych maticach, ze sedia za starych skodoviek som tiez pocul, konkretne znami mal Galanta, a tam ked zhanal matice, tak mu v pneuservise dali za Škodovky :-) teiz bol vtedy prekvapeny :shock:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 03 březen 2010 17:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jen bych si nebyl tak úplně jistý provozní pevností těch původních škodováckých matek: měly šestihran jen o rozměru 17mm, zatímco MMC používá 21mm (13/18), což znamená podstatně bytelnější stěny těch matek! Ty škodověnky přece jen vážily citelně méně...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 03 březen 2010 19:47 
Offline

Registrován: 19 únor 2010 19:10
Příspěvky: 32
Bydliště: PP
Automobil: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Hehe, ani znami im neveril, a na Skodovackych jazdil iba docasne, kym mu nedosli original matice ..... Tiez sa mu to nezdalo, aby jazdil na 240 konovom Galante s maticami zo Skodovky :???:

Ale zase na druhej strane, nehovorim, ze tam dam konkretne matice zo Skodovky, ale aj taka 17ska musi podrzat na mojej Carisme(co je podla mna este lahke auto) ma pohotovostnu 1235 kg a celkovu hmotnost 1685kg tak tie styry matice na kazdom kolese to musia zvladnut :mrgreen: vsak kolko inych aut jazdi s takymi srubami/maticami ....... a navyse aj ked som bol u mechanika, tak sa smial ze tie ...... sikmooke ake davaju vsetko velke, predimenzovane, teda aspon co sa tyka prednej napravy.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: litá kola
PříspěvekNapsal: 03 březen 2010 20:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No, stále je to o téměř 500 kg více, než u starých škodovek.

K tomu dimenzování: ono to není "předimenzované" ani tak materiálově, jako hlavně konstrukčně. A také je to na těch autech časem znát! Měl jsem kdysi služebního Renaulta 19 a kompletně se mi vysypal náboj předního kola. Jelikož vím přesně, jak to bylo dimenzované (konstrukčně řešené) u srovnatelného Lancera, už jsem se potom bál s tím renckem jezdit rychle. Holt někdy je lepší raději nevědět...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz