mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 00:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotaz na olej a svíčky
PříspěvekNapsal: 30 září 2006 17:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 duben 2006 22:51
Příspěvky: 54
Bydliště: Český Těšín
Nevíte jaký motorový olej patří do motoru 1,6 16V 73kW. Jestli syntetický nebo polosyntetický a taky jaký tam je filtr.A nevíte jaké svíčky tam patří? Dík


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 září 2006 17:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Svíčky Denso K20PR-U11 nebo Iridium Power IK20, olej "jakýkoli" v 10W-40 nebo 5W-40 a spíše lacinější a častěji měnit. Jako podpůrný argument doporučuji prostudovat sekci "olejářské mýty" na http://www.oleje.cz !

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Filtr na 1,6 98
PříspěvekNapsal: 13 květen 2007 20:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2007 15:37
Příspěvky: 30
Automobil: Carisma 1,6 GLX 73kW
Typ motoru: 4G92
Rok výroby: 1998
Ten filtr by mně taky zajímal. Dá se běžně koupit nebo jen u Mitsubishi, má nějaký číslo? Kolik stojí? Je stejný na různý ročníky a objemy? Jde dobře povolit nebo se musí pořádně zabrat? Jaký je k němu přístup? To všechno bych rád věděl než se do toho pustím. Prosíííím.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 květen 2007 21:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Original je primo od Mitsubishi, ale existuji jeste i dva dalsi "origose": Bosch made in Japan s katalogovym cislem MMC a rovnez Purflux made in France take s katalogovym cislem MMC. Osobne se domnivam, ze pokud jde o Carismu, jakykoli slusny aftermarket splni svuj ucel. Ja jsem uz vyzkousel Mann, Nipparts, Purolator... Ale pozor: u nekterych zpusobu zaveseni motoru (nutnu kouknout, kolik je tam mista na vysku) je treba extremne nizkeho filtru, coz zajisti pouze originaly a Nipparts!

K povoleni je rozhodne potreba specialniho klice na filtry a konkretni typ je opet nutno volit podle toho, kolik je tam mista a jaky pristup. Ja mam 4 druhy klicu a vsechny uzivim!

Pri montazi se filtr zasadne utahuje pouze rukou: podle predpisu o 3/4 otacky "od dotyku" tesneni vuci tesnici plose, ja to uz leta (od jedne spatne zkusenosti) delam radeji na fest - ale jen rukou. Pokud tam ovsem tu ruku ani nestrcim (napr. u meho vozu je filtr tesne nad nosnikem pomocneho ramu agregatu a predni napravy), pomaham si i pri utahovani klicem, samozrejme s citem. Opet pozor: gumovy tesnici krouzek filtru je treba vzdy pred montazi filtru maznout motorovym olejem!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 květen 2007 21:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jeste dodatek: male/nizke filtry se hodi prakticky ke vsem benzinovym motorum MMC, velke/vysoke s jiz zminenym omezenim pristupu, u dieselu nevim, nemam zkusenost. Za adekvatni cenu povazuji 150-200 Kc, original je drazsi, ale cenu si uz presne nepamatuji, navic jsem originaly vzdy kupoval v zahranici, takze to stejne neni relevantni.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 květen 2007 22:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2007 15:37
Příspěvky: 30
Automobil: Carisma 1,6 GLX 73kW
Typ motoru: 4G92
Rok výroby: 1998
Katalogový číslo filtru je to z manuálu - MB991396?
Jestli je tak ho nemůžu nikde na internetu najít, alespoň v Čechách.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 květen 2007 09:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Podle mě to není ono: pokud si to dobře pamatuji,, začíná na 35.... a rozhodně je hrózně dlouhý. Ale teď nemám, jak to zjistit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 květen 2007 23:14 
Offline

Registrován: 09 únor 2006 12:16
Příspěvky: 27
Do Carismy1.6 jsem dával FILTRON, nikdy to nezlobilo, teď jsem u kellyánů koupil Starline./stejně je to z jedné role papíru a ty druhovýroby stačej/ Povoluji řetězovým klíčem na filtry místo tam je.Nejlíp se to dělá když jsou někde nájezdy, abys pod to dobře vlez. Já osobně preferuji 5W40, stačí opět Starline/zase Autokelly/a dávám Daimond Ultra, pokud nevíš zda tam byla syntetika a chceš ji tam tak proplach Protecem. Bez proplachu syntetiku po minerálu bych nedal ani do starého Colta.Jinak bez proplachu tam dej 10W40 od Autokelly myslím, že se jmenuje VISION a je to za dobrý peníz a stačí to.Chce si to pamatovat:1/ po minerálu syntetiku bez proplachu NE, obráceně to jde. 2/ když nevím co tam bylo předtím tak proplach a olej podle sebe nebo bez proplachu 10W40, ale levnější. Dražší 10W40 bývaj také plnosynty.
Jinak souhlas se vším co psal Mitsi


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 květen 2007 22:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A ja zase zasadne nesouhlasim s tim, co napsal kos! Doporucuji trochu vice tribologicke osvety, napr. na oleje.cz.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 květen 2007 00:06 
Offline

Registrován: 09 únor 2006 12:16
Příspěvky: 27
Vážený pane Mitsi, nic ve zlém, klidně si nesouhlaste, ale podle Carismového manuálu si můžete olej ZVOLIT od 5W20 do 15W40.Hlavně SG nebo lepší. A když ten člověk neví, co tam bylo předtím, tak to co jsem napsal, za tím si stojím/tj.proplach nebo 10W40 s tím, že upozorňuji že 10W40 může být v současné době už syntetika a že se nemá dávat po minerálu syntetika Vám řekne každý olejář.Mohu s Vámi souhlasit, že oleje Starline nedoporučujete byl v TV nějaký test a nedopadly dobře, to však může být obchodní tah. Vždy mi po 15 tis.km nevytekly černé sr...y, ale ještě troch průhledný olej. Teď jsem nalil poprvé FUCHS Titan Supersyn SL jen proto, že ho mám za cenu Starlinu a nemusím kupovat zbytečně 4l. Nicméně syn jezdí 5 let na 10W40 Vision od Starlinu s Carismou 1.8 a vždy za 15 tis km neznáme úbytky, max 2-3 mm na měříčce.Ale už tady ze své praxe radit nebudu, nemám tribotechnické vzdělání.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 květen 2007 10:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já opravdu nemohu než doporučit http://www.oleje.cz. Jak je totiž vidět, všeobecně zažité mýty a pověry jsou zřejmě nevykořenitelné...

P.S.: "Barva" oleje není to, co svědčí o jeho mazivostních kvalitách. Naopak vypuštění "ještě průhledného" oleje po 15 tis. km jednoznačně svědčí o tom, že olej přinejmenším neplní svou čisticí funkci!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 květen 2007 01:09 
Offline

Registrován: 09 únor 2006 12:16
Příspěvky: 27
Mňo, bude to pravda s tím zakořeněním. Je pravda, že s hochy z Brna od Ekolube, jejichž asi budou stránky oleje.cz jsme mluvili naposled někdy před rokem 2000 a brali od nich olej Tribon, bylo to snad první SG nebo už dokonce SJ?Nevím, zda ještě distribuují své oleje přes zástupce v Zákolanech, to jen tak na úvod.Od té doby se určitě moc změnilo o tom žádná. Ale prapůvodní dotaz byl na auto z roku 97 a vzhledem k tomu, že má již něco nalítáno a současný majitel nebude vědět co tam bylo předtím, nebyla rada z praxe dle mého názoru až tak mimo mísu.Možná, že když se tazatelův vůz narodil byly vlastnosti značkových olejů na úrovni toho dnešního Starlinu. Jinak nečerný olej bude známkou čistého motoru po proplachu, což doporučuji, já to dělám ob 2 výměny, protože synťáky mají trochu funkci rozpouštění starých usazenin/což zase rádi vytváří minerály/ a možná i nepodtáčením motoru, že se moc usazeniny netvoří. Uvidíme jaký bude FUCHS až ho vyleju.Tak ať nám ti Japonci jezděj.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 květen 2007 08:54 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Oleje "dnešní doby" jsou jsou na trhu tak někdy od pol. 90. let, byť samozřejmě "superlehkoběžné" přišly až později. Tím nechci popírat vývoj v daném oboru, jen naznačit, že i zde probíhá jaksi "skokově".

Problémem "japonských výrobců" (co je Carisma ale za Japonce...) je to, že v zásadě určují požadavky na olej jen podle normy API, nikoli podle ACEA. A tak je třeba právě v případě GDI motorů krajně obtížné zjistit, do kterých z nich v žádném případě nesmí přijít olej podle ACEA A1/B1 a které jsou schopny ho strávit. Přitom GDI motory by měly jezdit hlavně na "lehkoběžné" oleje, což se s tím, co jsem napsal výše, jaksi dosti kříží.

K tomu přistupuje ještě i otázka výměnných lhůt: Kromě Evropy je ve světě běžné, že se používají "běžné" oleje, ale mění se mnohem dříve/častěji. A tak jsem po zkušenosech s GDI motory přesvědčen, že právě na tenhle způsob údržby byly stavěny, a "evropský způsob" jim proto nesvědčí: nic speciálního, ale často měnit! Jedním z podpůrných argumentů pak je i extrémní špinění oleje v důsledku technologie přímého vstřiku benzínu.

K filtrům: Filtr není jen filtrační papír a jeho plocha uvnitř filtru, ale celkové provedení, "vnitřní těsnost", provedení obou vestavěných ventilů atd. atd. Takže říct, že "filtr jako filtr" je krajně nesprávné. Ono stačí několik různých filtrů tzv. "obětovat" a vykuchat: Ty rozdíly uvnitř jsou totiž o dost zásadnější než to, co člověk vidí zvenku...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 květen 2007 10:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak originál olejové filtry mají čísla MD35600 a MD322508.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na olej a svíčky
PříspěvekNapsal: 14 květen 2008 00:45 
Offline

Registrován: 09 únor 2006 12:16
Příspěvky: 27
Slíbil jsem, že se ozvu. Fuchs pracoval stejně jako Starline Diamond Ultra. Filtr Starline filtroval stejně jako Filtron. Více by řek asi jen motor, kdyby uměl mluvit :mrgreen: Úbytek oleje za 15 tis.km téměř neměřitelný jako u Starlinu.Nicméně teď jsem dal opět 5W-40 ale Araláckej


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz