mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

prerabka aut z GB na lavu stranu
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=757
Stránka 1 z 2

Autor:  pajama [ 24 květen 2008 17:42 ]
Předmět příspěvku:  prerabka aut z GB na lavu stranu

uz ste to niekto skusali prerobit auto z pravo volantom na nasu lavu stranu?
viete niekto ci su tam vsetky diery co maju byt - na pedale na volant na obe strany?
ale zo skusenosti , nie dohady. :wink:

Autor:  Mitsi [ 24 květen 2008 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

A počítá se i Š1000MB? Asi ne, co...

Ale teď vážně: U předělávky té škodovky jsem kdysi asistoval a i přes její absolutní jednoduchost a téměř ideální předpřipravenost to nebyla žádná procházka růžovým sadem, přičemž třeba stěrače zůstaly nepředělané. Neumím si vůbec představit tohle absolvovat u moderního vozu.

Autor:  pajama [ 25 květen 2008 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

hmmm dik ....skoda :cry:

Autor:  pajama [ 25 květen 2008 10:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

inak to ako S1000MB sa vyvazala?? :shock: .......

Autor:  Mitsi [ 25 květen 2008 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

Vyvážely se i Octávky (tedy ty původní, ze 60. let), a to nejen do západní Evropy, včetně UK, ale snad i do Austrálie (tedy rovněž s opačným řízením)! Š1000MB pak šla spolu s nástupcem Š100 i na sever Afriky. Příznačné - jako příprava na "opačný provoz" - bylo už samotné provedení přístrojovky: např. kastlík před spolujezdcem byl vlastně jen dírou (naprosto stejnou, jako vlevo) pro přístrojovku, pod kobečkem spolujezdce byla zakrytovaná (později už jen "nevyseknutá", ale přesně prolisovaná) díra pro volantovou tyč, atd. atd. Bohužel na nápravnici chybělo upevnění pro opačnou montáž převodky řízení a třeba onen mechanismus stěračů byl už zcela odlišný...

P.S.: Oblíbenost škodovek řady 105/120 např. ve Švýcarsku skončila až s příchodem vlny 4x4. Do té doby jich totiž mnoho sloužilo jako "horská přibližovadla" majitelů vozů s předním či zadním pohonem, ovšem s motorem vpředu.

Autor:  HomoFaber [ 25 červen 2008 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

Myslim, ze by to bola brutalna onania, hoci to znie velmi jedoducho: nova pristrojovka a riadenie a je to. Ak sa nejedna a nejake vynimocne vozdilo, tak to urcite nie je hodne casu a penazi co to vyzaduje.
Aj ked, su taki ludia.
Vlani na jesen, kdesi pod tatrami (myslim, ze v strbe, ale neviem v ktorej) sa mi prihovorila taka babicka, ze aj jej syn ci synovec ci kto mal tiez "auto s volantom na opacnej strane, si doniesol z anglie, ale uz to ma spravene po nasom aj prihlasene aj vsetko na poriadku".

V pripade skodovky, ked drviva vacsina mala lavostranne riadenia a iba pomerne malo sa vyviezlo na ine trhy s pravostrannym riadenim, tak malo velky vyznam navrhnut hrubu stavbu maximalne univerzalne. Dnes, ked sa aut vyraba celkovo viac a pomer pravo- a lavostrannych vozidiel je vyvazenejsi, a na pravo a lavostranne trhy mozu byt vozidla dodavane z roznych tovarni, nie je problem mat specificke platformy pre jedno aj druhe. Obzlast ked konstrukcia neznamena pracne prekreslovanie vykresov ale len vyuzitie ikony "mirror" v cad nastroji.

ale aj tak stale existuju auta, v ktorych "sa nieco zabudlo" prerobit. napr. renault clio ma aj v anglicku "normalne" lavostranne stierace; takze vpravo sediaci sofer ma pravu hornu stvrtinu okna nezotretu....

Autor:  Mitsi [ 25 červen 2008 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

Já jen doporučuji všimnout si někdy "převrácené polohy" motoru (dokonce s jiným smyslem jeho otáčení!!!) a převodovky u FWD s příčným uspořádáním agregátu dle umístění volantu, problémy s lokalizací posilovače řízení/hlavního brzdového válce a hydraulického systému ovládání spojky odvíjející se rovněž od polohy agregátu/volantu, vždy zcela opačného umístění traktu topení/ventilace/klimy atd. atd. Tedy dnes rozhodně nejde jenom o řízení, pedály, světlomety a stěrače!

Autor:  HomoFaber [ 01 červenec 2008 14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

osobne som si nikdy nevsimol ze by auta s pravo- a lavostrannym riadenim mali pod kapotou inak orientovany motor+prevodovku. mas volaky priklad?


a velmi pochybujem o tom, ze by niekto v automobilovom priemysle robil pravo- lavotocivu verziu toho isteho motora.

Autor:  Mitsi [ 01 červenec 2008 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

Např. současná generace Mitsubishi Colta má v případě původu z holandského NedCar(-u), tj. pro evropský trh, převodovku před řidičem a motor před spolujezdcem, podobný Colt, ale "made in Japan", to má sice stejně, jen řidič a spolujezdec vpředu sedí jaksi opačně... :lol: (Kam se točí u japonské verze motor, to nevím.)

A třeba u Hondy Civic z Japonska pro Evropu se motor točí atypicky "doleva" (při pohledu na řemenici klikovky), což je evidentně "pozůstatek" přehození polohy motoru a převodovky ve srovnání s verzí pro japonský trh: pro Evropu je otočen vlastně celý blok motoru (nikoli už hlava, která ale musí být stejně jiná), čehož průvodním projevem je na obvyklé poměry japonské konstrukce velmi těžko přístupný olejový filtr. Podle mého názoru prostě raději otočili smysl otáčení motoru, než aby předělávali převodovku... :?:

Autor:  HomoFaber [ 03 červenec 2008 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

Pri pohlade na rozvody/remene sa absolutna vacsina motorov (aspon teda tych autovych) toci "doprava", v smere hodinovych ruciciek. Ked ignorujeme exoticke auta (ako napr. Chevrolet Corvair ci ako sa volal) tak snad jedinou vynimkou je Honda, ktorej motory sa tocia opacne (proti smeru hodinovych ruciciek pri pohlade na remene).
A nezda sa mi, ze by mali dva druhy motorov pre jeden a ten isty model alebo pre ine trhy. Take problemy s logistikou vyroby a nahr. dielov by si asi nerobili; takmer kazda rotacna suciastke by musela mat dve verzie, pre pravo a lavotocivy motor. Dva alternatory, dva kompresory klimy, dve cerp. pos. riadenia, dve chladiace cerpadla, dve olejove cerpadla, dva startery, dve sady vackovych hriadelov, ozubene kolesa s 2 sklonmi zubov....

Autor:  Mitsi [ 03 červenec 2008 13:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

Mně to sice také připadá divné, bohužel však nemám jak ověřit (resp. jsem tuto příležitost svého času "úspěšně" propásl...), kterým směrem se vlastně točí motory Honda pro trhy s levostranným provozem.

Autor:  pajama [ 11 listopad 2008 22:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

tak osobne som videl ford focus z GB po prerabke - ani naznak zmeny, stierace ako u nas koberce ako u nas , chlap sa tym vraj zivy ......made in slovakia

Autor:  EvoMan [ 12 listopad 2008 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

no, tagze reseni je velmi jednoche....Made in Poland :twisted: :idea:


zde priklad JEEP Cherokee Katowice :cool:


Dle "mechanika" je pry hlavne treba davat bacha, aby byl porad dobre napnuty klinak.... :!: :smile: :smile: :smile: :grin:

Přílohy:
jeep-1.jpg
jeep-1.jpg [ 91.16 KiB | Zobrazeno 10507 krát ]

Autor:  pajama [ 12 listopad 2008 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

waw...... nuz poland je poland

Autor:  dawes [ 13 listopad 2008 02:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: prerabka aut z GB na lavu stranu

das ist polad machen :grin: to by u nas nevymysleli :cool: :cool:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/