mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 04:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 27 červen 2008 09:19 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
nooo, princip je jednoduchy, ale provedeni je slozite, hlavne rizeni tlaku, naladeni s charakteristikou motoru, jsou tam totiz jeste elektronicky rizene solenoid(y), kalibrovane restriktory pro omezeni nasavani a v regulacnich hadickach pro rizeni odfuku...intercooler? BOV, POP, vodni, vzduchove, nebo olejove chlazeni, ruzne druhy ulozeni hridle turbodmychadla (kluzne, valive), ruzne materialy turbin (titan, horcik, slitiny hliniku ...), variabilni nataceni lopatek, elektronicke a manualni regulatory tlaku, ruzne systemy bi-turbo apod., je to na cely clanek...chce to schematka k hlubsimu pochopeni.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 27 červen 2008 09:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pajama píše:
musim sa pochvalit :oops: to s tymi nahonmi na tieto veci mi boli jasne :D no a chcem sa teba - mozeme si tykat - ako majitela Eva opytat na "vodnu sprchu intercooleru" ako to funguje trosku detailnejsie ak sa da...


Já bych začal "úpravy" spíše tím, že bych tam dal větší intercooler nebo alespoň upravil jeho umístění tak, aby byl dobře ofukován náporem vzduchu (to je bolest řady vozů, které nejsou pro jeho montáž už z výroby konstrukčně přizpůsobeny - "roubování" turbodieselů do primárně benzínových typů aut). V případě "schovaného" intercooleru pomůže dodatečná montáž elektrovětráku, tedy pokud se tam vejde, což však bohužel neplatí - nevejde se.

Tedy i zde platí, že když chce někdo něco "lepšího", má si to rovnou koupit!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 27 červen 2008 09:31 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
Myslím, že starší TD Carismy před faceliftem turbo s VGT neměly, to přišlo až v poslední generaci.


Pokud je VGT turbo s promenlivou geometrii lopatek (jak psal jiz drive HomoFaber), tak to tam asi vazne nebude. Alespon ze jsem v tom omylu zil jen 2 mesice :roll:

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 27 červen 2008 09:33 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Ano, I/C je dobry zacatek, ale treba take jde levne zvednout plnici tlak, staci si vyrobit rucni regulator (koupit v OBI za 150 maly ventil pro zahradniceni a hadicovou roztrojku)...akorat se musi vedet, kam ho vrazit a jak to nastavit...nekdy staci i docela blbe ohnout tycku ovladani Waste Gate... Kdyz se to (zvysovani tlaku) ale prezene, tak to spolehlive chudou smesi odrovna motor...ale nez ho to odrovna, tak to jezdi jak strela... :idea: :arrow: :D

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 27 červen 2008 09:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
8) :lol: :P

Jinak skvělou věcí pro zvýšení výkonu (tedy alespoň u benz. motorů, u dieselů nevím) je rosení vzduchového filtru, aby byl stále dostatečně nasycen vodou. Samozřejmě se musí jednat o filtr z netkané textilie, nikoli papírák či olejovanou bavlnu. Na rozdíl od dodatečného vstřikování vody do sacího potrubí se to dá udělat doma na koleně.
Pozor: Bez záruky na životnost motoru!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 27 červen 2008 10:10 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
jooo? O tom jsem jeste neslysel, popis prosimte...pri-vstrikovani vody, nebo alkoholu samozrejme znam, ale roseni filtru ne.

Jinak co je dobre u turbomotoru (okamzite to prida 10 az 45 koni podle typu), to je kit primeho sani bez odporu (hribek filtr dobre znacky: K&N, Green, HKS, Perrin apod...a lestena velkoprumerova trubka do turba, akorat dat bacha na privod co nejstudenejsiho vzduchu), napr. K&N Typhoon kit prida Evu garantovanych 14.4kone...stoji to cca 300 dolacu, no a pak samozrejme otevreny vyfuck, takze pryc se vsemi katalyzatory a otevrena koncovka. A nemusi se ani nic preprogramovavat a hned je tam o cca 30 koni vic (u dvoulitru). Ale plati to pro benziny...u dieslu se cernemu kouri neda vyhnout, chce to pridat na cerpadle, nebo pridavnym boxem nebo uplne preprogramovanim.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 27 červen 2008 11:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ze strany přívodu vzduchu do boxu sání s filtrem namontuješ trysku ostřikovače čelního skla typu "vějíř" (tj. s vějířovitým rozstřikem proudu vody) tak, aby voda stříkala přímo na filtr. Dále budeš potřebovat samostatnou zásobní nádobku na vodu a el. čerpadlo, ať už vestavěné přímo do té nádobky, nebo "mezi hadičky", pak ty hadičky příslušného půměru a délky a el. tlačítko do kabiny v dosahu řidičových rukou. V případě potřeby prostě podržíš tlačítko a nasytíš filtr vodou. Přesycení neohrozí, neboť přebytečná voda odteče drenážním otvorem v boxu.

Výkonový efekt je citelný (nelze ho přehlédnout), přičemž je provázen i výraznou změnou zvukového projevu motoru: jako by mu najednou upadl výfuk. :lol:

Co to dělá s MAF(-em), motorem a katem, to si však raději ani netroufám domýšlet...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 29 červen 2008 17:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pajama píše:
HomoFaber kde si studoval :?: aky odbor?


HomoFaber nemusel vystudovat zrovna matfyz nebo techniku, klidně "stačí", když má něco společného s létáním: jak reagovat na vznik jevu zvaného "surge" musí vědět každý pilot. Ale ať nám radějí sdělí sám, v jakém oboru se pohybuje...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 29 červen 2008 21:32 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
no ved prave ci ho nepoznam zo skoly


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 30 červen 2008 12:20 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
to mitsi- chtěl jsem se zeptat, jak je to potom s reznutím vnitřku motoru?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 30 červen 2008 13:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
rob píše:
to mitsi- chtěl jsem se zeptat, jak je to potom s reznutím vnitřku motoru?


Bál bych se mnohem více těch jiných "bočních" efektů, než právě "reznutí" motoru... :lol:

P.S.: Blahé paměti se používalo dodatečného vstřikování vody (paralelní systém ke vstřikování benzínu) u závodních vozů - za účelem zvýšení tepelné účinnosti motoru. Dokonce to měly i některé soutěžní škodovky. Ale už si nepatuji, proč se to pak vytratilo: zda s tím byly problémy nebo to prostě soutěžní řády přestaly umožňovat...

Principálně pak jde o to, že dodatečný přísun vody jednak chladí nasávaný vzduch (tím pádem je v něm na stejný objem více kyslíku), jednak prodlužuje hoření ve válcích (to umožňuje zvýšit předstih zážehu, a palivo tak odevzdá více energie) a neposlední řadě (údajně) dochází i k částečnému rozkladu vozy na vodík a kyslík, což opět podporuje hoření. Jsou na to celé teorie, ale v praxi to skutečně funguje, jen nevím, jak dlouho... :P

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 30 červen 2008 13:43 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
NO NARAZIL JSEM I NA TENHLE NÁZOR, TAK TED NEVIM--"Stříkáš do motoru vodu a ne všechna se vypaří. Nějaká se vysráží na stěnách sání a pak steče a například ti můžou časem vyreznout kovová sedla ventilů. Vlhkost se dostane i do samotného bloku. něco jiného je jízda v dešti, kdy motor nasává pouze vlhký vzduch a něco jiného je, když do motoru stříkáš vodu pod tlakem. U auta na každodenní ježdění bych si to osobně nedal. Něco jiného třeba je auto na sprinty nebo jinou zábavu."

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 30 červen 2008 14:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V zásadě souhlasím, ale mnohem větší strach bych měl z koroze pracovní plochy válců. Sedla ventilů jsou totiž dnes (a je tomu tak u všech motorů stavěných na bezolovnatý benzín) vkládaná - vyrobená technologií spékání kovů, což je materiál velmi odolný vůči korozi.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 30 červen 2008 15:36 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
takže určité riziko tu je, no a co by udelalo vstřikování/ostřikování/ místo vodou, něčím jiným /alkoholem/?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 30 červen 2008 18:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
O tom nic nevím.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz