mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 02 květen 2024 15:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: "turbo"
PříspěvekNapsal: 29 květen 2008 17:42 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
ako sa na "turbe" urcuje kedy ide do otacok tak alebo onak,
priebeh Pn a Mk nahodou nemate niekto na diesel 19TD
dik


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 30 květen 2008 14:41 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
:( :(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 25 červen 2008 18:07 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
pajama píše:
ako sa na "turbe" urcuje kedy ide do otacok tak alebo onak,
dik


co sa to vlastne pytas?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 25 červen 2008 19:28 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
ako sposobit aby mi turbo preplnalo od nissich otacok??


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 25 červen 2008 20:06 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
No ja nevim jak to presne funguje, ale jak jsem nedavno resil tu svou prasklou hlavu, tak mi ty mechanici rekli, ze jsem mel jeste navic pridrene tahlo, ktere steluje naklopeni lopatek turba. Tak jsem trochu vyzvidal jak to funguje a rekli mi, ze je tam podtlakovy regulator lopatek, podle otacek a tim vznikleho podtlaku (zapomel jsem kde, ale asi v sacim potrubi) se nastavuji loptky turba. Jestli to tak opravdu je, to nevim. Takze, kdyby to tak opravdu bylo, treba by stacilo trochu postelovat delku toho tahla, aby lopatky byly jakoby drive/stale otevrene.

Je to jen napad, ja osobne bych se do toho nepoustel.

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 25 červen 2008 21:32 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
pajama píše:
ako sposobit aby mi turbo preplnalo od nissich otacok??


pozri, vo firme mitsubishi alebo renault alebo alebo kde to bolo, sedelo 5 aelbo 10 inzinierov s niekolko rocnou praxou. na pomoc si zavolali specializovanych turbo expertov z firmy garrett a mozno aj z inych. stravili hodiny vsemoznymi simulaciami a testovanim aby nakoniec motor a turbo spolupracovali tak ze konecny zakaznik dostane optimalnu kombinaciu, vykonu, spotreby, emissi, ceny, spolahlivosti a co ja viem coho vsetkeho.
mysliet si, ze si cele nastavenie vylepsim doma v garazi s kamaratom na zaklade rad z internetu je prinajmensom naivne.

ale ked sa chces do toho pustit, odporucam ti nastudovat si najprv nieco o motoroch, zakladne charakteristiky s dorazom na spotrebu vzduchu a potom zaklady teorie lopatkovych strojov, nieco o charakteristikach turbin a duchadiel, ucinnosti, medzi pumpovania atd.

carisma píše:
jsem mel jeste navic pridrene tahlo, ktere steluje naklopeni lopatek turba.

carisma 1.9td ma vgt? (turboduchadlo s premenlivou geometriou)?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 25 červen 2008 22:55 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
homofaber nemam slov ...inak ked si vsimnes bola to otazka


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 25 červen 2008 23:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Podtlakové ovládání rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla je dnes obvykle řízeno elektronicky a slouží optimalizaci účinnosti (průběhu tlaku na tlakové/plnicí větvi) turbodmychadla, nikoli jeho nějakému "spouštění". Tento správněji "náběh účinku" je primárně dán tlakem ve výfukové větvi (tj. otáčkami motoru) a velikostí turbodmychadla, resp. setrvačnou hmotou jeho rotoru. Atd. atd...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 26 červen 2008 08:29 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
HomoFaber píše:
carisma 1.9td ma vgt? (turboduchadlo s premenlivou geometriou)?


Ja jsem psal, ze mi to rikali v servisu a dodal, ze to tak klidne byt nemusi. Nejsem automechanik, takze informace predavam tak, jak jsem je dostal.

Nicmene, kdyz jsem to v tom servisu resil, tak mi ukazali jakesi tahlo, na jehoz jednom konci byla prave takova vec, ktera vypadala, ze je uvnitr membrana, a na druhem konci toho tahla bylo zase neco, co klidne mohlo byt turbo.

Na moji otazku, jestli se to tahlo bude hybat, kdyz na to budu koukat a zvedat otacky mi rekli ze ano. Takze to jen tak ze zvedavosti pri nejblizsi prilezitosti vyzkousim.


Přílohy:
P5099699.jpg
P5099699.jpg [ 211.33 KiB | Zobrazeno 12680 krát ]

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 26 červen 2008 09:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jenže tohle není ovládání lopatek turba, ale pouze obtokového ventilu, který limituje otáčky turba, resp. plnicí tlak. A tenhle ventil musí mít každý turbomotor, bez ohledu na to, zda je či není vybaven turbem s VGT.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 26 červen 2008 09:37 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
A zase jsem chytrejsi... :wink:

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 26 červen 2008 12:02 
jo presne, a ten ventil se jinak jmenuje Waste Gate.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 26 červen 2008 12:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Evoman,. píše:
jo presne, a ten ventil se jinak jmenuje Waste Gate.


Díky! Nemohl jsem si vzpomenout na správný terminus technicus.

A co Pop-Up Valve, ten má každý turbomotor?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 26 červen 2008 12:38 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Pozor na terminy, Pop Off a Blow Off neni uplne to stejne, i kdyz se to hodnekrat zamenuje.

BOV (Blow Off Valve), je ventil, ktery dela to zname psiiiiiiiit pri kazdem prerazeni rychlosti. Slouzi k tomu, aby protitlak (stlaceny vzduch se siri vsemi smery stejne), nezastavil lopatky turba roztocene na klidne i 180.000ot/min a nevznikl tak velky "turbo-lag", turbo-dira, nebo chcete-li prodleva, kdyz po prerazeni zase chcete mit co nejvyssi vykon. Proto BOV "odpusti" tento nepotrebny tlak budo zpet do sani (recirkulacni model), nebo do atmosfery za toho znameho psiiiit a turbo se dal toci (skoro) svyma otackama a neni brzdeno.

Pop Off Valve slouzi jako pojistny pretlakovy ventil (rovnez na sani mezi intercoolerem a skrtici klapkou, nekdy dokonce az primo na sani u rallyovych aut). Slouzi jako na "papinaku", tzn. ze hlida svuj "strop", pri dosazeni urciteho tlaku (aby nemohl vzniknout tlak vetsi), se otevre a prepusti pretlak, pak se zase hned zavre.

BOV (alespon recirkulacni, ktery nedela psiiit) ma skoro kazdy moderni benzinovy turbomotor, ktery znam. Pop off jsem jeste nevidel, (krome zavodnich aut). Diesly BOV nemaji, nemaji totiz skrtici klapku, aby ho mo mohly ridit. Da se to sice obejit a existuji i montaze na TDI, ale je to o nicem.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Naposledy upravil EvoMan dne 26 červen 2008 13:06, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: "turbo"
PříspěvekNapsal: 26 červen 2008 13:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Díky za podrobné vysvětlení, teď už konečně přesně vím, co je vlastně co (terminologicky).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz