mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
"turbo" https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=760 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | pajama [ 29 květen 2008 17:42 ] |
Předmět příspěvku: | "turbo" |
ako sa na "turbe" urcuje kedy ide do otacok tak alebo onak, priebeh Pn a Mk nahodou nemate niekto na diesel 19TD dik |
Autor: | pajama [ 30 květen 2008 14:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
![]() ![]() |
Autor: | HomoFaber [ 25 červen 2008 18:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
pajama píše: ako sa na "turbe" urcuje kedy ide do otacok tak alebo onak, dik co sa to vlastne pytas? |
Autor: | pajama [ 25 červen 2008 19:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
ako sposobit aby mi turbo preplnalo od nissich otacok?? |
Autor: | carisma [ 25 červen 2008 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
No ja nevim jak to presne funguje, ale jak jsem nedavno resil tu svou prasklou hlavu, tak mi ty mechanici rekli, ze jsem mel jeste navic pridrene tahlo, ktere steluje naklopeni lopatek turba. Tak jsem trochu vyzvidal jak to funguje a rekli mi, ze je tam podtlakovy regulator lopatek, podle otacek a tim vznikleho podtlaku (zapomel jsem kde, ale asi v sacim potrubi) se nastavuji loptky turba. Jestli to tak opravdu je, to nevim. Takze, kdyby to tak opravdu bylo, treba by stacilo trochu postelovat delku toho tahla, aby lopatky byly jakoby drive/stale otevrene. Je to jen napad, ja osobne bych se do toho nepoustel. |
Autor: | HomoFaber [ 25 červen 2008 21:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
pajama píše: ako sposobit aby mi turbo preplnalo od nissich otacok?? pozri, vo firme mitsubishi alebo renault alebo alebo kde to bolo, sedelo 5 aelbo 10 inzinierov s niekolko rocnou praxou. na pomoc si zavolali specializovanych turbo expertov z firmy garrett a mozno aj z inych. stravili hodiny vsemoznymi simulaciami a testovanim aby nakoniec motor a turbo spolupracovali tak ze konecny zakaznik dostane optimalnu kombinaciu, vykonu, spotreby, emissi, ceny, spolahlivosti a co ja viem coho vsetkeho. mysliet si, ze si cele nastavenie vylepsim doma v garazi s kamaratom na zaklade rad z internetu je prinajmensom naivne. ale ked sa chces do toho pustit, odporucam ti nastudovat si najprv nieco o motoroch, zakladne charakteristiky s dorazom na spotrebu vzduchu a potom zaklady teorie lopatkovych strojov, nieco o charakteristikach turbin a duchadiel, ucinnosti, medzi pumpovania atd. carisma píše: jsem mel jeste navic pridrene tahlo, ktere steluje naklopeni lopatek turba. carisma 1.9td ma vgt? (turboduchadlo s premenlivou geometriou)? |
Autor: | pajama [ 25 červen 2008 22:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
homofaber nemam slov ...inak ked si vsimnes bola to otazka |
Autor: | Mitsi [ 25 červen 2008 23:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
Podtlakové ovládání rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla je dnes obvykle řízeno elektronicky a slouží optimalizaci účinnosti (průběhu tlaku na tlakové/plnicí větvi) turbodmychadla, nikoli jeho nějakému "spouštění". Tento správněji "náběh účinku" je primárně dán tlakem ve výfukové větvi (tj. otáčkami motoru) a velikostí turbodmychadla, resp. setrvačnou hmotou jeho rotoru. Atd. atd... |
Autor: | Mitsi [ 26 červen 2008 09:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
Jenže tohle není ovládání lopatek turba, ale pouze obtokového ventilu, který limituje otáčky turba, resp. plnicí tlak. A tenhle ventil musí mít každý turbomotor, bez ohledu na to, zda je či není vybaven turbem s VGT. |
Autor: | carisma [ 26 červen 2008 09:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
A zase jsem chytrejsi... ![]() |
Autor: | Evoman,. [ 26 červen 2008 12:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
jo presne, a ten ventil se jinak jmenuje Waste Gate. |
Autor: | Mitsi [ 26 červen 2008 12:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
Evoman,. píše: jo presne, a ten ventil se jinak jmenuje Waste Gate. Díky! Nemohl jsem si vzpomenout na správný terminus technicus. A co Pop-Up Valve, ten má každý turbomotor? |
Autor: | EvoMan [ 26 červen 2008 12:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
Pozor na terminy, Pop Off a Blow Off neni uplne to stejne, i kdyz se to hodnekrat zamenuje. BOV (Blow Off Valve), je ventil, ktery dela to zname psiiiiiiiit pri kazdem prerazeni rychlosti. Slouzi k tomu, aby protitlak (stlaceny vzduch se siri vsemi smery stejne), nezastavil lopatky turba roztocene na klidne i 180.000ot/min a nevznikl tak velky "turbo-lag", turbo-dira, nebo chcete-li prodleva, kdyz po prerazeni zase chcete mit co nejvyssi vykon. Proto BOV "odpusti" tento nepotrebny tlak budo zpet do sani (recirkulacni model), nebo do atmosfery za toho znameho psiiiit a turbo se dal toci (skoro) svyma otackama a neni brzdeno. Pop Off Valve slouzi jako pojistny pretlakovy ventil (rovnez na sani mezi intercoolerem a skrtici klapkou, nekdy dokonce az primo na sani u rallyovych aut). Slouzi jako na "papinaku", tzn. ze hlida svuj "strop", pri dosazeni urciteho tlaku (aby nemohl vzniknout tlak vetsi), se otevre a prepusti pretlak, pak se zase hned zavre. BOV (alespon recirkulacni, ktery nedela psiiit) ma skoro kazdy moderni benzinovy turbomotor, ktery znam. Pop off jsem jeste nevidel, (krome zavodnich aut). Diesly BOV nemaji, nemaji totiz skrtici klapku, aby ho mo mohly ridit. Da se to sice obejit a existuji i montaze na TDI, ale je to o nicem. |
Autor: | Mitsi [ 26 červen 2008 13:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "turbo" |
Díky za podrobné vysvětlení, teď už konečně přesně vím, co je vlastně co (terminologicky). |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |