Tiez mozes mat ohnute spodne rameno, ale to by si snad niekto vsimol. Ani si neviem dost dobre predstavit ako by to mohli neobjavit na geometrii...
Tiez moze byt ohnuty tlmic, alebo skratka nedobre sedi v hornej casti, ako pise Mitsi. Ta horna gumova tvarovana podlozka ma zvycajne niekolko spravnych poloh (2, 3, 4, podla tvaru) ale iba jednu "oblubenu", taku v ktorej sedela x tis km a je dobre zabehnuta. Vlastne cela ta horna cast byva velmi casto symetricka, takze sa zda, ze to mozes namontovat tak ci onak, potocene o 90 alebo 120stupnov a furt to bude dobre, ale casto je to len zdanie.
Ak to auto malo niekedy nehodu, alebo ak s nim niekto vo vacsej rychlsoti nabehol na obrubnik, tak je mozne, ze ho sice ponatahovali, narovnali, vyklepali a pekne nalakovali, ale napr. ulozenia spodneho ramena uz nie su tam kde maju byt, cele rameno je teda v inej polohe a mas problem. Staticku geometriu volako naladis, ale vo vytoceni uz nie. A taketo cosi tazko zistis len tak pohladom, na to treba merat geometriu karoserie vzhladom na pevny referencny bod a ked je vsetko OK, tak este zvlast premerat polohu zavesov; vzhladom na nieco a potom vzajomne pravu strana vzhladom na lavu.
ET 38 az 44 by mala byt v pohode, asi v takom rozpati sa nachadzali Carismy od vyroby, podla typu, modelu, kolies a pneu. Ze to s jednymi gumami citis viac a s druhymi menej je najskor kvoli rozdielnej sirke pneu a sirsiemu/uzsiemu rozchodu kolies (kvoli ET).
|