mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 11:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 30 květen 2008 18:03 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Ahojte vsici!
Prosim vas nevite nekdo na co se mrknout, nebo co by mohlo zpusobovat tyto neci:
Pri zatoceni 50% a vice doleva se jakoby hadaji kola (ktere povede stopu), auto se chova nervozne, na štěrku je slyset jak se kola blbe (nečiste) odvaluji. Pro zatoceno 80% a vice, volant jakoby sklouzne do max polohy (nema tendenci se vracet,dokonce ho to tahne k plnemu rejdu) a to do doby, nez pridam plyn, pak se volant vrati do "roviny". Pri zkousce prumeru otaceni to vyslo cca doleva o 1m vice nez doprava. Jinak na pravou stranu je vse v nejvedsim poradku, i na štěrku) Volant ma na obe strany stejny chod, u tyci rizeni jsou oba cepy (P i L) "vysroubovany" stajne a na geometrii (laser) je vse v toleranci jak ma byt (odkolony zaklony sbihavost...).

Diky predem vsem za rady a tipy, moc by me to pomohlo.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 30 květen 2008 19:01 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Moj skromny tip je ohnuta paka alebo tiahlo riadenia na jednej strane.

Ked si bol na tej geometrii tak si si mal nechat zmerat aj zbiehavost / rozbiehavost pri vytoceni kolies.
Vnutorne koleso musi byt vytocene o vacsi uhol ako vonkajsie, lebo ide po mensom polomere. Ak mas na jednej strane ohnutu paku alebo tiahlo riadenia, tak pri vytoceni na jednu stranu sa to prejavuje viac ako pri vytoceni na druhu stranu. V tvojom pripade tocenie dolava je prd, ale doprava, zda sa, vsetko ok.

Nakoniec, rozdielny polomer otacania doprava a dolava hovori, ze volaco v geometrii nesedi


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 30 květen 2008 21:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ten konec předchozího příspěvku bych si dovolil rozporovat: Rozdílnost hodnot poloměru otáčení doleva a doprava je naprosto normální, dokonce jsem se snad ještě nesetkal s vozem, u něhož by obě hodnoty byly zcela identické. Rovněž tak "samovolné držení volantu v maximálním rejdu" je pro vozy Mitsubishi typické - třebaže podvozek Carismy je vlastně Volvo S40/V40, nemohu vyloučit, že MMC použila pro ní zcela běžnou, ale z hlediska jiných značek vozů přehnaně vysokou hodnotu "negativního poloměru rejdu" (pozor, to není o "poloměru otáčení"!), kterážto se projevuje právě popsaným způsobem. Jinak souhlasím s tím, že tam nejspíše bude něco ohnuté.

Jen mi není jasné, jak je možné, že na "geometrii" nic nezjistili. Vždyť ta geometrie není jenom o sbíhavosti, ale minimálně také o odklonu kola a záklonu rejdového čepu. Těch hodnot a úhlů tam je samozřejmě více, ale většina z nich se stejně nedá seřizovat, byť se dají alespoň změřit: To je ostatně všeobecný problém "moderních" vozů, které jsou stavěny tak, aby se na nich dalo co nejméně seřizovat, jelikož každá možnost seřízení poskytuje servisu příležitost něco zmršit...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 31 květen 2008 11:26 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Sbihavost v rejdech se nedelala. Tu ohnutou tyc rizeni by timto poznaly?
JJinak odkolny kol a zaklony rejd. cepu byly take v poho. :shock:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 01 červen 2008 19:48 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
A jeste jen muj nazor: Kdyby byla ohnuta ta tyc rizeni, tak preci tu vzdalenost, o kterou je to kratsi, upravi vysroubovani rejd. cepu. Nebo se jedna o jinou tyc nez tu, ktera vede k tomu cepu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 01 červen 2008 20:38 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ne, jedná se o stejnou tyč, jenže její rovnost či ohnutost má vliv na to, co se děje v rejdu, jelikož její konec u rejdového čepu pak opisuje trochu jinou křivku.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 01 červen 2008 22:48 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Aha. :oops: Dekuji za objasneni:)

A je tedy nejaky zpusob, jak zjistit, zda-li je rovna?
Nebo slo by k ni selsky prilozit cokoli rovneho a porovnat.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 01 červen 2008 23:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Samozřejmě! Jinak nejčastějším místem ohnutí bývá holá část závitu čouhající z rejdového čepu nebo zploštění pro fixaci tyče stranovým klíčem při seřizování sbíhavosti (ne každý výrobce ovšem toto zploštění aplikuje). To jsou totiž ta "nejslabší místa"...

P.S.: Ohnutý může také i hřeben v převodce řízení, to je však přímo "cítit ve volantu" při jeho otáčení.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 02 červen 2008 11:44 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Dobros.
Diky za info, mrknu na to.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 24 červen 2008 18:27 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Tak jsem se konecne odhodlal mrknout na tyce a co jsem koukal a porovnaval s rovnym predmetem tak jsou rovny. Cos asi neni dobre, bze me nenapada nic jineho.

Jo a pak jeste jedna vec, ale trochu mimo misu. Je dobre kdyz ma poloosa vuli ve smeru motor-kolo. Vznikla tam po vymene homokinet (prava strana). Diky


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 24 červen 2008 18:40 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud máš na mysli axiální vůli, tak ta tam nějaká (byť nevelká) obvykle je. A teď samozřejmě nehovořím o poměrně velké axiální vůli, jejíž kompenzaci musí zajistit kloub u převodovky v rámci rozsahu rejdu. Jenže tohle nijak nesouvisí s postavením kola.

Teď mne napadlo: Když Ti něco dělali s hnacím hřídelem, namontovali Ti pak správně McPherson vůči těhlici kola? To by totiž mohlo být příčinou Tvého problému!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 24 červen 2008 21:08 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Mitsi píše:
Teď mne napadlo: Když Ti něco dělali s hnacím hřídelem, namontovali Ti pak správně McPherson vůči těhlici kola? To by totiž mohlo být příčinou Tvého problému!


Tod otazka.. ale bohuzel to delalo uz predtim nez se v tom hrabali:(
Prisuzoval jsem to tomu vysypanemu homokinetaku (ze to kolo trochu "brzdi" ). Ona ta predni naprava byla celkove v zanedbanem stavu (. Jinak jeste informace za kterou me nepochvlite, zaclo se to rapidne projevovat az na Letnich 16" s jinym ET nez by melo byt, mam pocit ze 40. Po cvicnem prezuti opet zimu jsem to citil take, ale ve zdaleka mensi intenzite (kdyz uz jsem vedel na co se soustredit). (jinak sire 205 cos mam uvedeno i v technicaku jako dovoleny rozmer na 15", ale na et38 ) :oops:

Asi to prozenu znovu geoskou, ale uz ne pres znameho a necham zmerit vse co umi i tu sbihavost v rejdu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 24 červen 2008 21:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A vůbec: Nemáš ohnutou spodní část McPhersonu???

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 25 červen 2008 11:07 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Tezko rict. Je divny ze to na te geo nezjistily.
Jsem z toho nakej divokej. Kdyby tomu clvek aspon rozumel :oops:

Nekdy udelam znova geo a tentokrate si vemu protokol :oops: pak budem moudrjsi. Zatim diky.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 25 červen 2008 15:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
"Šikovně" ohnutý McPherson by klidně mohl vykazovat správné hodnoty nastavení geometrie s koly v přímém směru jízdy, ale úplně atypické právě v rejdu, a navíc třeba jenom v jednom... A pokud kůli něčemu jinému (než geometrii, kde to není nutné) nesundavali přední kola, vůbec si ohnuté vzpěry McPherson nemuseli všimnout. Problém se vpěrou ale může být také v místě jejího horního závěsu vůči podběhu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 106 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz