mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 18:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 25 červen 2008 17:25 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Tiez mozes mat ohnute spodne rameno, ale to by si snad niekto vsimol. Ani si neviem dost dobre predstavit ako by to mohli neobjavit na geometrii...

Tiez moze byt ohnuty tlmic, alebo skratka nedobre sedi v hornej casti, ako pise Mitsi. Ta horna gumova tvarovana podlozka ma zvycajne niekolko spravnych poloh (2, 3, 4, podla tvaru) ale iba jednu "oblubenu", taku v ktorej sedela x tis km a je dobre zabehnuta. Vlastne cela ta horna cast byva velmi casto symetricka, takze sa zda, ze to mozes namontovat tak ci onak, potocene o 90 alebo 120stupnov a furt to bude dobre, ale casto je to len zdanie.

Ak to auto malo niekedy nehodu, alebo ak s nim niekto vo vacsej rychlsoti nabehol na obrubnik, tak je mozne, ze ho sice ponatahovali, narovnali, vyklepali a pekne nalakovali, ale napr. ulozenia spodneho ramena uz nie su tam kde maju byt, cele rameno je teda v inej polohe a mas problem. Staticku geometriu volako naladis, ale vo vytoceni uz nie. A taketo cosi tazko zistis len tak pohladom, na to treba merat geometriu karoserie vzhladom na pevny referencny bod a ked je vsetko OK, tak este zvlast premerat polohu zavesov; vzhladom na nieco a potom vzajomne pravu strana vzhladom na lavu.


ET 38 az 44 by mala byt v pohode, asi v takom rozpati sa nachadzali Carismy od vyroby, podla typu, modelu, kolies a pneu.
Ze to s jednymi gumami citis viac a s druhymi menej je najskor kvoli rozdielnej sirke pneu a sirsiemu/uzsiemu rozchodu kolies (kvoli ET).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sbihavost v rejdu
PříspěvekNapsal: 25 červen 2008 23:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, kolega měl bouraného Opela a poloha závěsů pravého ramene byla o téměř 3,5 cm mimo referenční body!

Jinak u některých aut (ale zrovna Mitsubishi se to, alespoň pokud je mi známo, netýká) se dá "seřizovat" poloha horního závěsu McPhersonu vůči karoserii, což má vliv na některé hodnoty geometrie.

A bacha na některé "stolice" pro měření geometrie: dnes často vůbec neumějí porovnat polohu kol zadní nápravy vůči karoserii, ale jen kol vůči sobě. Výsledkem pak je, že auto jede při jízdě v přímém směru vlastně "bokem". A že je takových aut zejména na českých silnicích hodně, toho si snad ani nelze nevšimnout...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 88 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz