mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 01:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: LPG
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2008 19:36 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
mate to niekto v aute? nejaka osobna skusenost?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2008 20:05 
joo, treba ja, mam uz druhe auto na plyn (prvni Impreza GT Turbo 260 koni) a ted Evo8 a jsem velmi spokojen, auto jede na plyn kvuli vysokemu oktanovemu cislu LPG (105 az 110okt.) lepe nez na nejlepsi benzin. Se Subikem jsem ujel 270.000 kilaku...z Evem uz 60.000...
Troufam si tvrdit, ze LPG i trochu rozumim, umim to programovat, opravovat apod. , ale vsechno samozrejme taky nevim, mluvim o sekvencnim vstrikovani, jine systemy moc neznam, ale dneska se uz ani moc nevyskytuji. Na plyn se jezdi z tretinovymi az polovicnimi naklady, nez na benzin, jako asi vsechno ma to sve vyhody a nevyhody, ale vyhody (ekonomika a ekologie) podle me prevazuji. :idea:
Vrele doporucuji a se skalnimi odmitaci se klidne fundovane pohadam.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2008 20:52 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
no a tie nevyhody??(zivotnost motora :?: , ine sviecky :?: , spotreba o kolko hore :?: starty v zime v lete :?: ubytok vykonu- citelny :?: pri tych typoch co si skusil asi ani nie predpokladam :wink: alebo nejaka zaludnost charakteristicka pre toto palivo :?:
to ako s tym subaru si navalal 270 000km na plyn???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2008 10:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zásadní nevýhodu spatřuji např. v tom, že v některých zemích nejenže LPG vůbec nenatankuješ, ale také s ním nezaparkuješ: zákaz vjezdu pro LPG se totiž vztahuje nejen na veškeré podzemní garáže, ale vlastně na všechny garáže, s výjimkou zcela volných prostranství tzv. pod širákem... :x

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2008 12:00 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Ano, ten problem s tim parkovaim v podzemnich garazich nekdy je, nekdy ne, nekdy musis mit jen ten 27barovy pretlakovy bezpecnostni ventil, zalezi proste na zemi, ale napr. v Parizi jsou podzemni garaze pro auta na LPG (tam na GPL) zdarma :D
Jinak natankovat se da dnes v podstate kdekoliv (a to i v Nemecku a Svycarsku!!), Beneluxu, jihu Evropy, cely Balkan, vsechny zeme okolo CR, UA, apod., ale nekdy je treba zvlaste v exotickych destinacich (treba Skandinavie) cerpacku hledat, ale zase je to zabava a program pro GPSku :D No a na benzin se samozrejme da jezdit stale, kdyz treba cerpacku nenajdete, to se mi ale jeste nestalo.

No a technicky: u sekvencniho vstrikovani pri dobre instalaci (vykon, tlak a vstrikovace co nejblize hlavy) je ztrata vykonu neznatelna, u aut kolem 300 koni vubec... :D

Zivotnost motoru: podle me je vyssi, olej se skoro vubec neznecistuje, nekteri blbci ho tak ani moc nemeni, ja dodrzuju intervaly vyrobce a vetsinou je i zkracuju, proste na tom nesetrim. Jediny problem, ktery jsem zaznamel je kvalita vodnich hadic pro vyhrivani reduktoru. U Subika me spadla a malem jsem odkragloval motor, u Eva mi uz i jedna praskla a prevntivne jsem vsechny (i plynove vymenil). Zjstil jsem, ze vic jak 3 roky nevydrzi.


Merna spotreba: je tak o litr a pul vyssi nez na benzin (kvuli nizsi vyhrevnosti), ale to neresim, vzhledem k cene... :D

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2008 13:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V románské části CH nevím o jediné čerpačce ani o žádné možnosti legálně zaparkovat v jakékoli garáži, včetně těch nadzemních u obchodních center. Totiž v CH když už plyn, tak jedině zemní!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2008 13:41 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Ano, ve Svycarsku je to asi nejhorsi, existuje na celou zemi jen asi 9 stanic (nekde mam i adresy, ale nevim kde), ale jsou.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2008 21:53 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
dnes som sa s jednym chlapikom rozpraval a hovoril nieco o udrzbe LPG vraj to na nej s tou cenou dozenie diesel :?: :?: :?: co vy na to????


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 11 červenec 2008 12:35 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Samozrejme blbost na entou...jednou rocne udelas oficialni revizi za 250Kc (to je jedina povinnost), obcas (co 20.000km) vymenis filtry (korunove polozky, jeden stoji 69Kc pro plynnou fazi a 180Kc pro kapalnou fazi)...a jednou za 100.000km membranu ve zplynovaci (stoji asi 400Kc), a treba nejakou hadici na vodu, nebo plyn a kdyz si koupis kabel pro kontrolu a programovani (stal 695Kc) tak jsi navic uplne sobestacny...
Ale mluvim o ceskych dilech, zahranicni (Prins, AG, Romano) jsou drazsi (ale ne lepsi), ale take nic dramatickeho.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2008 19:25 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
hmmm
este by ma zaujimalo ako je to s palubnym pocitacom konkretne so spotrebou to co ukazuje palubny PC je pravda? odkial berie info?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2008 21:38 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Ja palubni pocitac, kde jsou prumerne a okamzite spotreby, dojezd apod. nemam, v Evu proste neni, ale v autech, ktere ho maji a jezdi na LPG, tak funguje bez problemu (a to i treba tempomat), bere si informace z benzinove jednotky (ktera ani nevi, ze neridi motor a ze ten jede na plyn), takze to ukazuje benzinove udaje.

Na LPG je ale obecne (kvuli nizsi vyhrevnosti) cca o litr vetsi spotreba takze ten PP neukazuje presne.

Ale jinak LPG ma na nadrzi pomerne presny merak a v interieru taky ty diody, co ukazuji hladinu LPG, ale moc presne to neni, lepsi je proto po tankovani vynulovat denni pocitac kilometru a z toho se da (pri podobnem zpusobu jizdy) pomerne presne zjistit, kolik to jeste ujede.

No a kdyz LPG dojde, tak se system sam prepne na benzin a na ten se da samozrejme v pohode dal jezdit.

Jinak normy EU narizuji, ze starty musi byt na benzin, na plyn se pak prejde az se dosahne naprogramovanych parametru (u me to preskci kdyz teplota vody prekroci 30°C a motor ma zaroven vyssi otacky nez 1000ot/min). Na benzin se to samo prepne, kdyz tlak plynu v reduktoru poklesne pod 1 bar po dobu 2 sekund. Ale vsechno toto si muzu sam programovat, pokud mam PC a prislusny kabel.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2008 18:45 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
dik


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 29 červenec 2008 22:41 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
a co CNG? mate niekto viete nieco o tom to palive


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2008 11:07 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
S CNG osobni zkusenost nemam, protoze se ale zajimam o alternativni paliva, tak vim asi toto:

- se jedna o stlaceny zemni plyn (nikoli v kapalnem stavu, jako LPG)
- proto nadrze jsou nizsiho obsahu, daleko tezsi a robustnejsi, nez LPG, nebot jsou na 200 baru (LPG na 10 az 27baru)
- proto je nizsi dojezd vozidla - obvykle tak jen kolem 200km pro osobak
- CNG ma trosku nizsi emise nez LPG
- vykon na CNG je jeste trosku nizsi nez u LPG
- auto je ale tissi
- zastavba CNG je podstatne tezsi (kvuli brutalni nadrzi) nez tenkostenne LPG a nekdy "sezere" 1 jedno misto v aute, ktere se tim pretypuje
- zastavba je trosku drazsi nez LPG, ale toto je relativni, zalezi na systemu (sekvencni vstrik apod.)
- nejhorsi je to u CNG s tankovanim, v republice je jen par verejnych pump, myslim ze 7 kontra cca 700 na LPG a v Evrope je to az na vyjimky podobne
- cena CNG (za m3 stlaceneho plynu) je mirne vyssi nez za litr LPG
- nektere automobilky vyrabeji uz z prvovyroby auta na CNG (napr. Opel Zafira apod.), ale na LPG taky (napr.Chevrolet, Subaru...)

Dle meho nazoru CNG neni lepsi volba nez LPG, ale plati to samozrejme pro urcite zeme, nekde je CNG velmi podporovano na ukor LPG, (ale Cesko to rozhodne neni)

Takze asi tak. Jedna se samozrejme o muj nazor, uznavam, ze nekdo jiny muze mit zcela opacny.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2008 13:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Typickým příkladem podpory CNG na úkor LPG je Švýcarsko: možnost "tankování" CNG poměrně slušná (LPG téměř nula), žádná omezení co do parkování (s LPG nelze v CH zaparkovat prakticky nikde), k tomu zajímavá cena - nikoli však přestavby, poněvadž auto s CNG nutno téměř vždy koupit jako nové, a to buď již s přestavbou "z fabriky", nebo sice dodatečnou, ale realizovanou právě na to specializovanou firmou.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz