mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 05:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 18 červenec 2008 13:58 
Ahoj
Mame doma carismu z roku 2002 jubile. Nejazdime moc vela mame najazdene asi 50000 km. Dnes rano ked som na nej isiel, tak zacala svietit kontrolka (oranzova) diagnstika motora. V knizke co sme dostali k autu sa pise, ze ak svieti tato kontrolka, tak treba co najskor vyhladat, zmluvny servis.
ono pri kazdej poruche pisu, ze je potrebne vyhladat zmluvny servis.
A ja sa chcem opytat, ci s tym mozeme spravit nieco aj mi doma, pretoze jak si to predstavim v servise, napoja na PC, a bez ohladu na to aka je chyba budu pytat velke prachy.
Pripadne ak by niekto mal software, moc by nam to pomohlo

Takze poobede ked som startoval, tak to uz nesvitilo, ale presiel som asi 500m a znova to zasvietilo (moze auto ist aj ked to svieti, alebo sa musi jazda okamzite ukoncit ?)


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 19 červenec 2008 12:27 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Samozrejme, ze se nemusi hned bat, kdyz se Check Engine rozviti...(Check Engine neni kontrolka mazani... :idea: ) ECU sice prejde do nouzoveho rezimu, ale auto porad jede, melo by mit trosku snizeny vykon, ale jestli tomu moc neslapes na krk, tak to ani nepoznas. Mas rok 2002, takze to uz je plne OBD-II (On Board Diagnostic 2-he generace) a chyby se daji vycist bud originalnim Mitsubishi pristrojem v MUT-III v autorizovanem servisu, nebo jakymkoliv generickym PC s prislusnym kabelem, ktery umi Mitsubishi (protokol ISO). Podle me, jestli se to rozviti, pak to zhasne, pak to zase sviti...muzes treba jen i spatne natankovat (rozumi se nekvalitni palivo), nebo lambda sonda, katalyzator apod. Auto ti jede normalne? Zkus nekoho pozadat, at ti (levne) vycte zavady z pameti, pak budeme chytrejsi.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 19 červenec 2008 15:19 
Uz som pisal aj na ine forum (no neodpisal nikto (okrem xora SZ)), bol som odkazany na http://www.mitsubishiclub.cz/article_detail.php?id=12 ale nemozem najist ten konektor OBD II, pod volantom je len nejaky oranzovy konektor (asi 8-9 pinovy), alebo je to niekde inde zasite ??


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 19 červenec 2008 17:22 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Ahoj.
Ten konektor by mel byt nekde "nad pedaly" pod pristrojovkou, asi tak v miste plynu, ale bliz k ridici. Podle me, by tam mely byt i dva konektory(jeden OBD-II- vetsinou cerny a jeden mensi, vetsinou bily nebo i zeleny OBD-I), ale min. ten OBD-II (pokud je auto skutecne 2002), by tam mel byt, protoze od konce roku 2001 je OBD-II (resp. EOBD - Europeane On Board Diagnostic) v Evrope povinne.

Jinak xor ti asi radil jak zavadu vyblikat zavady bez diagnotiskeho kabelu a PC, tak to klidne udelej a dej nam sem kod chyb. (Ja to vyblikavani neumim, nepotrebuju to, mam Notasa s prislusnymi programy i diagnosticky a preprogramovavaci kabel.)

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 19 červenec 2008 20:38 
OK, jak to tam nenajdem, tak urobim nejake fotky (pozeral som tam a nad plynom je oranzovy konektor asi 8-9 pin, ine som tam nevidel, ale pozrem lepsie (v pondelok))


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2008 10:47 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
EvoMan píše:
Ahoj.
Ten konektor by mel byt nekde "nad pedaly" pod pristrojovkou, asi tak v miste plynu, ale bliz k ridici. Podle me, by tam mely byt i dva konektory(jeden OBD-II- vetsinou cerny a jeden mensi, vetsinou bily nebo i zeleny OBD-I), ale min. ten OBD-II (pokud je auto skutecne 2002), by tam mel byt, protoze od konce roku 2001 je OBD-II (resp. EOBD - Europeane On Board Diagnostic) v Evrope povinne.

Jinak xor ti asi radil jak zavadu vyblikat zavady bez diagnotiskeho kabelu a PC, tak to klidne udelej a dej nam sem kod chyb. (Ja to vyblikavani neumim, nepotrebuju to, mam Notasa s prislusnymi programy i diagnosticky a preprogramovavaci kabel.)


jaky prosimte pouzivas ten program ja mam 1.9TD z 98 konektor mam pod palubovkou od spolujezdce zkousely sme to s kamosem napichnut ale on ma doma jen program pro VW a jeste nejaky univerzal ale ani u jednoho se to nechtelo nacist, napichovaly sme to protoze me svitilo porad ABS, sice v tech programech nic nevidel ale kontrolka prestala svitit


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2008 11:53 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
ja mam kabel USB od Tactrix, ma dva konektory na OBD-II a OBD-I (pomoci tohoto preprogramovava ECU). Software mam od Open ECU: ECU Flash, Scan Tech OBD-II Generic, EvoScan V2.2.
Na LPG mam kabel od HL Propan pro ECU Magic2.
Pocitac je notebook, ktery uz nema seriovy port a Visty, takze pro LPG musim pouzivat redukci RS232 (serial port) na USB.
Drive jsem mel turecky system Mobydick na seriovy port.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2008 12:25 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
EvoMan píše:
ja mam kabel USB od Tactrix, ma dva konektory na OBD-II a OBD-I (pomoci tohoto preprogramovava ECU). Software mam od Open ECU: ECU Flash, Scan Tech OBD-II Generic, EvoScan V2.2.
Na LPG mam kabel od HL Propan pro ECU Magic2.
Pocitac je notebook, ktery uz nema seriovy port a Visty, takze pro LPG musim pouzivat redukci RS232 (serial port) na USB.
Drive jsem mel turecky system Mobydick na seriovy port.


ale to mas primo pro EVO ne bude me to farat aj na carisme??


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2008 12:28 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
ne ne, to je universalni kabel, akorat u Eva to umi i preprogramovat, u ostatnich aut to "jen" skenuje. Kabel stal 89USD na http://www.tactrix.com , programy (krome EvoScanu - 20USD), jsou zdarma.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2008 12:47 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
EvoMan píše:
ne ne, to je universalni kabel, akorat u Eva to umi i preprogramovat, u ostatnich aut to "jen" skenuje. Kabel stal 89USD na http://www.tactrix.com , programy (krome EvoScanu - 20USD), jsou zdarma.


jj dik mrknu po tom kamos ma prave taky nejaky univerzalni kabl


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 22 červenec 2008 20:56 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
inak ta kontrolka diagnostiky motora to je ta oranzova s obrazkom ako ze motora pod otackomerom asi v strede?
alebo je to ta co mi este nikdy nazasvietila- ani pri pootoceni kluca kamkolvek a je medzi otackomerom a teplomerom povyse tych co su v jednej linii- zhavenie, olej, baterka, atd.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 22 červenec 2008 22:29 
ja mam mitsubishi carisma 1,9 TD (66kW) a bolo lahucko tuknute, nic hrozne ale airbag spolujazdca bol von, no ked som ho kupoval uz tam bol novy montovany inak original v servise v Belgicku a akosi nevyblokovali kontrolku. Zavolal som kamarata od HOMOLA, a ten prisiel a nacital a vyresetoval a sklamalo ma to ze to dokaze precitat v tomto aute iba interier, do motora ani klimi ho to nepusti, a pritom co som mal Corsu tak tam to slo v pohode. Dokonca Sharan (dovoz) pocestil pristrojovku a hlasky touto masinkou. Holt bude to asi rocnikom auta... :(


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2008 09:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pajama píše:
inak ta kontrolka diagnostiky motora to je ta oranzova s obrazkom ako ze motora pod otackomerom asi v strede?
alebo je to ta co mi este nikdy nazasvietila- ani pri pootoceni kluca kamkolvek a je medzi otackomerom a teplomerom povyse tych co su v jednej linii- zhavenie, olej, baterka, atd.


To mi připadá silně podezřelé: kontrolka diagnostiky každého z elektronicky ovládaných systémů - motor, ABS, ESP... - by se měla rozsvítit při každém startování.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2008 21:47 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
:?: :?: :?:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kontrolka (diagnastika motora)
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2008 22:21 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Jany: zasuvka diagnostiky je (resp. moze byt) na stredovom paneli pod pristrojovkou, pri pravom kolene sofera resp. lavom kolene predneho cestujuceho.

pajama: hej, MIL je zlta kontrolka pod otackomerom. Ked sa ti nerozsvieti po zapnuti klucika tak je najskor seknuty kabel alebo zaoxidovany kontakt alebo je odpojena umyselne. Napr. preto aby nesvietila vtedy ked nema


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz