mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 00:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: GDI a 100 oktánov
PříspěvekNapsal: 18 červenec 2008 15:57 
Offline

Registrován: 14 září 2007 12:10
Příspěvky: 24
Bydliště: Slovensko
Pozdravujem!

Cital som viacero diskusii (vratane tych na oleje.cz - ale nie vsetko, lebo je toho na mraky vela) ohladne vysooktanovych paliv... Mna by vsak zaujmala pouzitelnost 100 oktanov konkretne na motoroch GDI (kedze su take specialne :) )
Vseobecne sa hovori, ze tieto paliva ma zmysel pouzivat pri sportovych autach, pripadne aj pri priamo-vstrekovych motoroch (co sa tyka aj GDI)

Ked si dobre spominam, tak v manuali k autu sa pise, ze sa ma pouzivat palivo BA95 pripadne vyssie, taktiez nalepka na krytke nadrze hovori "95+". Z toho vyplyva, ze viac oktanov by jej uskodit nemalo. Ale ci pomoze??

Napiste, kto ma ake skusenosti!

PS: od dovozu auta (minuly rok) takujem na 95% iba na OMV 95ku, po tom co uviedli carreru 95, casto davam aj toto. Subjektivne, to mozno trosku lepsie ide, no mozno je to aj tym, ze som auto rozbehal (po dovoze to bolo dost zvadnute... asi to niekto moc setril, treba autu dopriat aj otacky).
Ziadne problem som zatial s chodom motora nemal (teda okrem vymeny klepajucich zdvihatiek), v sucasnosti mam nabehanych 140tis. km (pri kupe malo auto 107tis. km).

_________________
1.8 GDI EXE 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI a 100 oktánov
PříspěvekNapsal: 18 červenec 2008 19:18 
Offline

Registrován: 11 květen 2007 16:21
Příspěvky: 20
S benzínem mám tyto zkušenosti . Ukázalo se že myšák je celkem vybíravavý co se benzínu týče. Při tankování běžného benzínu na pumpách ( JET , Slovnaft a Benzina) mám průměrnou spotřebu okolo 8 litrů/100km , ovšem při tankování u Shellu
týká se to pouze V-Poweru je tato hodnota o litr nižší . Je nutno dodat že sleduji pouze průměr podle palubního počítače a auto nijak nešetřím . Tyto poznatky jsem vysledoval zruba při najetí nějakých 40 000km.
Na V-Poweru asi fakt něco bude , protože jak v loni tak i letos při cestě do Chorvatska asi 1250km , po natankování v ČR jsem při cestě tam měl spotřebu 6l/100km , na cestě zpět (Chorvati pumpy Shell nemají) spotřeba vždy vzrostla o 1l/100km.
Dále musím podotknout že před cestou vždy došlo k výměně oleje(v loni plná syntetika TEXACO , letos polosyntetika téže značky) a filtrů.
V záhlaví vidím že máš verzi EXE , já taky . Chci se jen zeptat zda máš na krytu motoru také samolepku s nějákým údajem o nutné výměně svíček po 90 000Km.
Dík za odpověď.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI a 100 oktánov
PříspěvekNapsal: 19 červenec 2008 00:51 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Taky jsem letos jel Chorvatsko, jedna cesta cca 1000 km. Ve Slovinsku a Chorvatsku jsem tankoval 98okt. , cestou zpět ve Slovinsku 95 okt. Žádný výrazný rozdíl jsem nezaznamenal ani ve výkonu motoru ani ve spotřebě, kterou jsem průběžně sledoval (6.5 l dle tankování 6,7 dle compu).... Běžně tankuju i u Unicornu a někdy mám pocit, že to na ten benzín jede líp, než na běžný Aral, Carreru jsem ještě netestoval, V-power od Shellu taky ne.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI a 100 oktánov
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2008 09:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Své zkušenosti jsem tu už v mnohých vláknech popisoval, nějak jsem už unavený psát to pořád znovu a znovu, takže jen stručně:
- u GDI je vliv víceoktanového paliva na výkon motoru a spotřebu paliva mnohem méně citelný, než u MPI od Mitsubishi;
- výrazně se však zlepší "přechody" a kultivovanost chodu, zejména na volnoběh v "chudém režimu";
- tvrzení, že víceoktanové palivo je velmi vhodné pro přímovstřikové motory, je samo o sobě (pokud se k tomu neposkytnou detailnější výkladové informace) reklamním blábolem;
- motory GDI potřebují především bezsirnatý benzín, což s oktanovým číslem VŮBEC NIJAK nesouvisí;
- druh použitého paliva má však silný vliv na údaje PP (ten můj umí být jak silně optimistický, tak i pesimistický - podle toho, na jaký benzín jedu).

Závěr: GDI klidně stačí BA95, ale MUSÍ BÝT čistý, kvalitní (s minimem parafinové a dehtové složky) a hlavně bezsirnatý!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI a 100 oktánov
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2008 13:27 
pre VIKIDEATH:

Ano, mam EXE. Co ma vsak dost prekvapilo, vzhladom k tomu ze je to akcna vybava (kedze to bolo tesne pred faceliftom) - na zadne dvere bachli mechanicke stahovanie okien!! Auto ma na svoj rok velmi slusnu vybavu, ale dozadu dat klucky??? Predsa aj starsie rocniky carismy mali v el. vybave aj zadne el. okna... no cert to ber. Mimochodom, mas aj ty vzadu klucky? Ze ci to maju vsetky EXE.
Co sa tyka tvojej otazky - myslim, ze nalepku tam nemam (mozem sa pozriet), ale pokial si dobre pamatam, podla papierov zo servisnych zaznamov (auto bolo servisovane v MMC Deutschland) sviecky boli vymenene pri 90tis. km.

vseobecne:

Zrejme tie drahsie benziny (V-power, carrera) maju aj kvalitnejsie aditiva. V-Power je vylepsena 95-ka, az V-Power Racing ma 100 oktanov. OMV predava okrem obyc. benzinu aj vylepseny - carreru 95 a carreru 100. A co sa tyka sirnatosti: na Slovensku vraj maju vsetci predajcovia pohonnych latok zakladne palivo z rafinerie slovnaftu (vratane shell, avsak okrem 100 oktanovej v-power racing-ten si vraj vozia z DE (?)) a potom si tam jednotlive znacky/predajcovia davaju svoje prisady. Okrem OMV, ktora si paliva vozi z rakuskej rafinerky. Ktovie, ako to v skutocnosti je, ale na zaklade tejto informacie som radsej tankoval len OMV, lebo rakusky benzin by mal mat nizsiu sirnatost oproti tomu nasmu domacemu (zo slovnaftu). Pravdou vsak je, ze som nemal problemy napr. zo zdochynanim motora resp. kolisanim otacok atd. ako tu vo viacerych temach pouzivatelia uvadzaju.
Na cerpackach pri stojanoch najdete info, ze carrera 100 je sulfur-free, takisto na slovnafte EVO-benzin pisu, ze je bezsirny. Zrejme to tak bude aj pri shell v-power racing.

Najviac tankujem carreru 95, prave preto co pise Mitsi, ze je (dufam) kvalitna a cista (hoci uplne bezsirna urcite nie je). Ale pre zaujmavost asi vyskusam niekolko nadrzi bezsirnej stovky...


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI a 100 oktánov
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2008 13:32 
Offline

Registrován: 14 září 2007 12:10
Příspěvky: 24
Bydliště: Slovensko
No nejak mi blbol net a ani som si to nevsimol a odhlasilo ma, takze prispevok vyssie je akoze od "navstevnik", ale je jasne ze som to ja :mrgreen:

_________________
1.8 GDI EXE 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz