mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

ABS vs. vymena kvapaliny
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=798
Stránka 1 z 3

Autor:  pajama [ 12 září 2008 22:19 ]
Předmět příspěvku:  ABS vs. vymena kvapaliny

ak je brzdovy system vybaveny ABS je mozne vymenit brzdovu kvapaliny klasicky - vyslapat ju zo systemu so sucasnym dolievanim novej kvapaliny, alebo treba ju vysat zo systenu - teda do servisu s takymto systemom?
ak sa da tak zo skusenosti nejake postrehy :arrow:
dik

Autor:  Mitsi [ 13 září 2008 14:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

Tak i onak, je to jedno. Pozor, je třeba mít nastartovaný motor!

Autor:  pajama [ 15 září 2008 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

takze da sa aj vyslapanim vymenit ano?
pytam sa to preto lebo som pocul vasnivu debatu "co si k...t s ABS doma neodvzdusnis" tak preto
ten nastartovany motor ano tolko tomu rozumiem
dik

Autor:  Mitsi [ 15 září 2008 21:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

Přesně tak! Nastartovaný motor ze dvou důvodů: aby šel vůbec "normálně" sešlápnout brzdový pedál (tj. funkční posilovač) a aby nehrozilo zablokování průchodnosti systému ABS v důsledku jeho "mrtvolnosti" (tj. funkční ABS).

Autor:  pajama [ 16 září 2008 16:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

ok dik

Autor:  Hodza [ 19 duben 2009 13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

Minuly tyzden som si dal vymenit brzdovu kvapalinu. Mam GDI a brzdy s ABS. Servisak mi kvapalinu vymenil pomocou takej masinky - teda ju zo systemu vysal. Motor vsak nastartovany nebol. Cast novej kvapaliny bola DOT 5.1, zbytok dolial 4.0.
Niekde som tu nasiel prispevok od Mitsiho, ze kvapalia jedine DOT 3.0 alebo 4.0, ale nie vyssie. Prispevok vsak bol ku carisme 2001 a 1.6, tak teraz neviem.

Je uvedena vymena OK?

Autor:  Mitsi [ 20 duben 2009 09:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

Vzájemně míchat brzdové kapaliny, navíc v rámci různých norem, je naprosté zvěrstvo! Mně po aplikaci DOT 5.1 odešel hlavní spojkový válec a stálo mne to dost peněz.

Jinak odsávání brzdové kapaliny vakuovou pumpou je vůči hlavnímu brzdovému válci nejšetrnějším způsobem její výměny, na druhé straně však většina usazených nečistot zůstane v systému - i vůči nim je totiž tento způsob "šetrný". Motor v běhu je v daném případě zbytečný, jelikož se nepracuje s pedálem brzdy, a tedy ani s posilovačem.

Autor:  Mysak [ 20 duben 2009 11:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

Já měnil brzdovku vždy úplně normálně - šlapat a dolejvat i bez nastartovanýho motoru a vše chodí bez problému. Co jsem se ale dočetl, tak u sofistikovanějších brzdových systémů (což pro Carismu neplatí) je po výměně nutno ABS zaktivovat, tím že se zabrzdí až se ABS sepne.

Autor:  Mitsi [ 20 duben 2009 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

Potřeba nastartovaného motoru nesouvisí s ABS, ale s funkcí posilovače: Pokud motor neběží, je krajně obtížné stlačit pedál brzdy - je nutno přemáhat odpor membrány a vratné pružiny posilovače, o protitlaku samotného brzdového válce ani nemluvě.

O potřebě "aktivace" ABS nic nevím, resp. to pokládám za nesmysl. Už proto, že "samo-test" ABS probíhá po každém nastartování motoru.

Autor:  Mysak [ 20 duben 2009 14:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

Mitsi píše:
Potřeba nastartovaného motoru nesouvisí s ABS, ale s funkcí posilovače: Pokud motor neběží, je krajně obtížné stlačit pedál brzdy - je nutno přemáhat odpor membrány a vratné pružiny posilovače, o protitlaku samotného brzdového válce ani nemluvě.

Ok, taková malá vychytávka, to beru :wink: . Mě nikdy nedělalo problémy našlapat to bez posilovače.
Mitsi píše:
O potřebě "aktivace" ABS nic nevím, resp. to pokládám za nesmysl. Už proto, že "samo-test" ABS probíhá po každém nastartování motoru.

Aktivace ABS není ani tak o fungování samotného systému ABS, ale o dalších systémech, např. brzdovém asistentu. Proto jsem psal, že Carismy se to netýká. Bez aktivace ABS pak auto sice brzdí, ale typicky velmi ztuha.

Autor:  Mitsi [ 20 duben 2009 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

No, když už jsme u těch vychytávek:
- Pokud neběží motor, je téměř nemožné sešlápnout pedál brzdy jinak, než v sedě z místa řidiče. To může v případě, že se používá pouze originální nůžkový hever z výbavy vozu, hrozit pádem vozu, zvláště je-li řidič či pomocník pro účely výměny brzd. kapaliny pořádný kus chlapa/cvalík...
- Pokud běží motor, jde to i přes stažené okénko u řidiče, např. násadou od koštěte.

Větu, že "bez aktivace ABS pak auto sice brzdí, ale typicky velmi ztuha", jsem poněkud nepochopil. A pokud tam mělo být místo ABS BAS, tak to také příliš neodpovídá skutečnosti. BAS je ve svém principu totiž pouze "posilovač na posilovači", ale ovládaný výhradně elektronicky. BAS vznikl vlastně jenom proto, aby výrobci ABS nemuseli zákazníkovi otevřeně přiznat, že vůz s ABS dobře brzdí pouze do momentu aktivace ABS, pak už je to bída. Už proto má vůz s ABS vždy a za všech okolností delší brzdnou dráhu, než vůz bez ABS, přičemž se zhoršujícím se koeficientem tření tento rozdíl roste - samozřejmě v neprospěch vozu s ABS!

Jedinou šancí, jak tomu alespoň trochu pomoci, je došlápnout brzdový pedál naplno. Jenže zkoumání prokázala, že je proti lidské přirozenosti hamtnout na to ještě víc, když už se ABS aktivoval. Navíc někteří řidiči, resp. hlavně řidičky (těm to hamtání zase takové problémy nečiní...), nedošlapávají pedál brzdy dostatečnou silou. A tak je tam dnes BAS, jehož řídící elektronika MÁ (to zdůrazňuji...) rozpoznat, že jde o tzv. panické brždění, a sama má zajistit pomocí "posilovače na posilovači" rychlé a úplné došlápnutí pedálu brzdy. Oproti všeobecně vžitému a uměle pěstovanému omylu BAS brzdnou dráhu nijak nezkracuje, jelikož s kvalitou brzd jako takových nemá vůbec nic společného!

Z toho současně vyplývá, že BAS zasahuje pouze při "panickém brždění" a na běžný způsob ovládání pedálu brzdy - a tím pádem ani na ovládací sílu na pedálu - nemá za normálních okolností žádný vliv.

Autor:  Hodza [ 20 duben 2009 22:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

Mitsi píše:
Vzájemně míchat brzdové kapaliny, navíc v rámci různých norem, je naprosté zvěrstvo! Mně po aplikaci DOT 5.1 odešel hlavní spojkový válec a stálo mne to dost peněz.


Uff, to si ma vystrasil Mitsi :shock:
Bol som osobne pri tom, ked mi to servisak menil a hoci sa v autach nejak extra technicky nevyznam, bolo mi divne ze miesa dve normy. Aj som sa ho na to pytal, no nepamatam si uz co mi na to povedal, ale pointa bola - ze to nevadi. Pritom je to clovek co robi Mitsubishi auta nejakych strnast rokov a doteraz vsetky servisne zasahy co robil (zatial nic vazne - okrem vymeny zdvihatiek ventilov) boli bezproblemove a povazujem ho sa seriozneho chlapika. Preto ma tato vec dost prekvapila...

Inak ako sa to prejavi ked odide hlavny spojkovy valec? Sorry, mozno blba otazka, ale aby som vedel.

Autor:  Mitsi [ 21 duben 2009 04:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

No, všechny oleje jsou v zásadě mísitelné (až na výjimky), většina brzdových kapalin je vzájemně mísitelná (zde těch výjimek poměrně dost), většina chlad. kapalin... Jenže tahle poučka je spíše pro "klid duše" v případě potřeby dolití, poněvadž vždy je lepší dolít "nějaký" olej, "nějakou" brzdovku, než jezdit s hladinou pod kritickým množstvím. Jinak samozřejmě platí, že při výměně se nic vzájemně nemíchá, jelikož jen tak je jakás takás jistota, že to, co tam nyní je, má stutečně vlastnosti, které výrobce dané provozní náplně deklaruje. Rozhodně totiž neplatí, že např. smícháním stejného podílu minerálního oleje a plné syntetiky vznikne polosyntetika (obrazně řečeno). Naopak je téměř jisté, že takovýmto smícháním klesne úroveň výsledné směsi na úroveň toho horšího produktu, a to ještě kdo ví, jestli vůbec!
V každém případě je to, co popisuješ, projevem buď urputné snahy za každou cenu ušetřit (co s tím zbytkem kapaliny, který už nevystačí na celou náplň?), nebo neprofesionality (ale co, vždyť je mi to jedno!).

Autor:  Mitsi [ 21 duben 2009 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

Zapomněl jsem napsat, jak se pozná, že odešel válec: prostě stojíš na pedálu a on Ti ujíždí pod nohou, jelikož gumičky neudrží tlak.

Autor:  Hodza [ 25 duben 2009 14:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS vs. vymena kvapaliny

No.... nieco by som s tym mal poriesit. Ak by nedajboze odisiel kvoli tomu ten hlavny spojkovy valec, ako pises Mitsi ze sa stalo tebe, tak by sa (predpokladam) tazko dalo dokazat, resp. uznat, ze to bolo prave kvoli nevhodnej alebo zmiesanej brzdovke. So servisom mam inak velmi dobre vztahy, no nerad by som sa zaoberal takymito vecami. Este to s nim prediskutujem.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/