mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Svítící kontrolka airbagu (SRS)
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=814
Stránka 1 z 2

Autor:  magi3 [ 19 říjen 2008 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Prosím o radu ohledně svítící kontrolky airbagu. Jedná se o Carismu 1.8 GDi rok výroby 1999. Po vyndání sedačky u řidiče a odpojení konektoru k airbagu - toto jsem dělal při vypnutém zapalování,ale baterka odpojená nebyla. Při následném zapojení konektoru mi nyní kontrolka stále svítí. Zkoušel jsem restartovat řídící jednotku (podle návodu Mitsiho),to bohužel nepomohlo, pak jsem nechal odpojenou baterku 24 hodin,ale opět bez výsledku. Dá se dělat něco jiného,než jet na diagnostiku do servisu Mitsubishi?Děkuji za radu.

Autor:  Mitsi [ 19 říjen 2008 14:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Bohužel nedá.

Autor:  pajama [ 28 prosinec 2008 17:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

tak ako magi3 bol si na tej diagnostike?
ako bolo?
este sa chcem opytat ze ci konektory niecim potierali alebo no ... lebo na tom mojom konektore co vedie do airbagovej r.j. v strede medzi sedadlami je nieco ako stary med a ked som si chcel zapojit vyhrievanie sedaciek tak ..odvtedy svieti SRS neviem presne kedy zacal svietit...kluc som mal striedavo zapnuty aj vypnuty :mad: ak som pri zapnutom kluci popohybal konektorom teda prerusil nejaku cestu moze to byt pre to? ak ano co teraz co sa pokazilo ako to napravit ak niekto viete prosim napiste ....

Autor:  Mitsi [ 28 prosinec 2008 23:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Musí se to vynulovat a znovu aktivovat MUTem, jinak s tím nic neuděláš.

Autor:  magi3 [ 30 prosinec 2008 17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Tak sem musel zajet do autorizovaného servisu Mitsubishi na diagnostiku, (jinde neměli potřebný software) a vymazání poruchy z Ř.J.trvalo necelou minutu a za to jsem zaplatil 1190 Kč. Pro příště nejdřív odpojit akumulator a pak vypnout airbag, ale prý to taky není na 100%, že se ta kontrolka po opětovném zapojení airbagu zas nerozvítí.

Autor:  Mitsi [ 30 prosinec 2008 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Tak to je tedy pálka! A s tím napřed odpojit aku a pak teprve airbag mají pravdu, jelikož jsou tam kapacitory, které mají za úkol zajistit funkčnost systému i po nějaké době od odpojení přívodu proudu, např. z důvodu přerušení napájecího kabelu při nehodě.

Autor:  Návštěvník [ 02 leden 2009 09:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

a to vynulovanie a aktivovanie MUTom so robi ako? Iba v servise?
u nas v SR v Banskej Bystrici diagnostika stoji asi 670 SK treba sa objednat.
pajama pisal

Autor:  Mitsi [ 02 leden 2009 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Pokud máš MUT (samozřejmě buď programovatelný nebo s kartou na konkrétní typ vozu), je to otázka sledování displeje a použití několika málo tlačítek. Pokud MUT nemáš, máš smůlu a musíš do servisu, kde ho mají.

Autor:  Romco911 [ 21 únor 2010 16:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Mitsi, docital som sa, ze ked mi svieti kontrolka SRS, (v mojom pripade preto, lebo som si dal sportovy volant bez Airbagu), tak zevraj mi potom nefunguju ani zvysne 3 Airbagy? Taktiez som sa docital zevraj, ani napinac pasov ? Je natom nieco pravdy?

Airbag som vyberal pri odpojenej baterke, pockal som asi 5min, poslapal brzdu a az potom vyberal Airbag z volantu ....

Autor:  Mitsi [ 21 únor 2010 17:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Ano, jakákoli anomálie v systému airbagů vede k tomu, že jejich ŘJ vyřadí celý systém, tj. včetně pyrotechnických předpínačů bezp. pásů, což signalizuje stále rozsvícená kontrolka na přístrojovce. Opětovné zprovoznění je možné pouze MUT-em.

A to s tím "pošlapáním brzdy" je tak akorát k pousmání... :lol:

Autor:  Romco911 [ 21 únor 2010 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

A da sa to nejak urobit, aby mi to fungovalo bez soferovho Airbagu???

A co sa poslapania pedalu tyka, tak docital som sa to niekde na fore, zevraj pre istotu .... a kedze som prvykrat nieco take robil, tak som vsetko robil tak ako som sa docital ... pre istotu ... :cool:

Autor:  Čičo [ 21 únor 2010 22:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Trocha nechápem - vodičov airbag si vyhodil a ostatné ťa trápia... :think:

Treba tam dať vhodný odpor...

Autor:  Mitsi [ 21 únor 2010 22:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Domnívám, že by se přítomnost toho airbagu musela nějak "nasimulovat" - odporovou zátěží, nějakým jednoduchým elektrickým obvodem, co já vím... Otázkou ovšem je, co by takový "dummy" obvod způsobil v případě nehody a snahy ŘJ vystřelit airbagy - v tom smyslu, že by třeba pak selhaly všechny. :care:

Autor:  Romco911 [ 22 únor 2010 12:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Čičo, nejde mi o funkcnost ostatnych Airbagov, skor o cinnost pyrotechnickych napicacov bezpecnostnych pasov... :care: lebo neviem na kolko moze nefumkcnost napinaca ovplivnit to ci pas podrzi telo pri naraze,
... ,,Bezpečnostné pásy auta majú mať okrem predpínačov aj obmedzovač maximálneho ťahu. Predpínač s pyrotechnickou náložou napne bezpečnostné pásy v prvej fáze nárazu, aby pevne obopli telo. Obmedzovač tlaku zase vo vrcholnej fáze nárazu mierne povolí ťah, aby nedošlo k poraneniu od pásu."....... Tak som nasiel popisany priebeh narazu a funkcnosti pasu :lol:

Mitsi, ale vsak teraz ked nemam soferov Airbag, tak mi nevystreli ziaden, a vlastne pokus a laborovanie s vhodnym odporom by mohlo, ale nemusi sposobit moznu funkciu Airbagov a napinacov pasov. Alebo, mohla by chyba volana skusamim vhodneho odporu na nahradenie Airbagu vodica sposobit vystrelenie ostatnych Airbagov? :shock:

Autor:  Mitsi [ 22 únor 2010 17:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Svítící kontrolka airbagu (SRS)

Odpovím alespoň na první otázku (adresovanou Čičovi), jelikož na tu druhou (adresovanou mně) odpověď neznám.

Všechny ty "vopičárny" kolem bezpečnostních pásů jsou tam jenom proto, aby člověka nezabil airbag evropského rozměru, tj. o polovičním objemu ve srovnání s "americkou klasikou". V zásadě jde o to - zjednodušeně řečeno - zajistit, aby hlava a hrudník řidiče či pasažéra po čelním nárazu dopadly do airbagu nikoli v momentě, kdy se ještě nafukuje, ale až tehdy, kdy už splaskává. Je proto nanejvýš logické, že v případě deaktivace airbagu se automaticky deaktivují i ty další věci kolem navijáků bezpečnostních pásů, neboť ony samy jsou schopny řidiče a pasažéra vážně zranit v případě, že před sebou nebudou mít plně funkční airbagy.

A je tu ještě jeden opomíjený aspekt: dokud modernější auta (a teď mám na mysli nějaká 80. léta min. st.) nebyla všeobecně vybavována airbagy, měla takový sloupek řízení, který se v případě čelního nárazu "utrhnul" ze svého zavěšení v nosné části přístrojovky, aby tolik neohrožoval tělo řidiče. Všeobecné zavedení airbagu řidiče si však vyžádalo opětovné zpěvnění uchycení sloupku řízení, aby airbag mohl splnit svou funkci, tj. zachytit kinetickou energii do něj dopadajícího řidiče. Proto je výměna volantu původně s airbagem za "sportovní" bez airbagu, extrémně nebezpečnou záležitostí - v zásadě nikoli pro samotnou absenci toho bagu, ale kvůli přílišné pevnosti sloupku řízení :!: :care:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/