Mohu Tě ujistit, že Carisma 1,8 GDI z r.v. 1997 žádný pylový filtr ještě nemá. "Dostala" ho až v souvislosti s faceliftem někdy kolem r. 2000, kdy byl do přístrojovky implantován systém ventilace (topení+klima) výhradně japonského původu - předchozí typ byl kombinací systému z Volva s některými elementy od MMC, který se vyznačoval možností volby síly klimování ve dvou stupních (samostatné tlačítko ovládání kompresoru), ale bez regulace příkonu (to je původem od MMC), a poměrně hlučného větráku (to je dědictví Volva). Nový systém výhradně už celý od MMC bohužel nemá "dvoustupňovou" klimu (kompresor se zapíná stlačením knoflíku regulace otáček větráku), ale zato má plynulou regulaci příkonu (řízena elektonicky) a je podstatně tišší.
I kdybys ovšem nakrásně měl tu "novou variantu" (což přichází v úvahu snad jen v případě přestavby auta po totálce), smrad z klimy u vozu Mitsubishi nikdy nepochází od pylového filtru, neboť ten je z netkané textilie a navíc umístěn tak, že se k němu nemůže dostat ani vlhkost z klimy, ani z venku, např. za deště - to je obrovská výhoda oproti standardnímu (zejména evropské značky) vozu! Jediným projevem silně znečištěného (mechanickými nečistotami, nikoli vlhkou vrstvou plísní, hub a bakterií všeho druhu, jako u většiny "jiných" značek aut) filtru tak u Mitsubishi je pouze snížení jeho průchodnosti s negativním dopadem na intenzitu "ofuku".
Co tím chci říct? Že i toto je jednou z mnoha oblastí, kde "standardní recepty" selhávají, jelikož Mitsubishi je prostě "z jiného těsta".
Chtěl jsi radu od praktiků, ostatně proto jsi sem nejspíš přišel. Současně evidentně nemáš peněz nazbyt a přesto lezeš do servisu (nepochybně značkového), a přitom se bojíš, že Tě tam tzv. oholí. Tak přestaň zpochybňovat, co jsem Ti už napsal, a zkus se zamyslet nad tím, proč se Ti v servisu dostalo těch informací, které jsi zde reprodukoval...
_________________ Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...
|