mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Kontrolka, na které je vrtulka https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=851 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Petra [ 03 leden 2009 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | Kontrolka, na které je vrtulka |
Prosímto o radu, mám Carismu z roku 96 a rozsvítila se mi kontrolka, na které je vrtulka. Myslela jsem si, že je to kontrolka chlazení. Doplnila jsem nádržku, ale ona pořád svítí oranžově. Nevím, jestli nemám vypojit baterku, jestli nezmizí, ale mám obavu, nevím, jestli teť nejede v nouzovém režimu. Jestli to není kontrollka chlazení, co to je za kontrolku? Já někde zahrabala manuál, a nemůžu ho najít. Předem děkuji |
Autor: | Mitsi [ 03 leden 2009 18:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
Jakou má ta kontrolka barvu? Kde je umístěna? Jak přesně vypadá "obrázek" na ní? Jinak "doplnila jsem nádržku" znamená co? V expanzní nádobě musí být hladina vždy mezi ryskami, tj. nemůže být "plná", a vzhledem ke konstrukci chlad. systému nelze u Mitsubishi aplikovat destilku, ale výhradně již namíchanou směs stejného typu, který byl použit v systému. Kromě toho tam není žádný hladinoměr, který by byl napojen na kontrolku. Aku rozhodně nedoporučuji odpojovat - to je recept na mnohem větší problémy! |
Autor: | Petra [ 04 leden 2009 00:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
To je přesně tato kontrolka, a svítí oranžově. Na jízdní vlastnosti to nemám vliv. Takže říkáte servis, a napojit ho na PC. Mám jít na technickou, tak to mám asi smůlu. Každopádně děkuji za radu |
Autor: | Mitsi [ 04 leden 2009 01:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
Nic ve zlém, ale já bych z prvotního popisu nepoznal, že se jedná právě o tuhle kontrolku, jelikož tam primárně vidím motor a ne vrtulku... ![]() Ale jinak bych se s touto "závadou" rozhodně nevydával na STK, jelikož předmětná kontrolka signalizuje primárně nějakou chybu v kontrole očisty výfukových plynů. Kromě toho by technik na STK ani neměl vozidlo se svítící kontrolkou OBD přijmout. Reset ŘJ odpojením a opětovným připojením aku svítící kontrolku nevyřeší, poněvadž testování systému probíhá při každém startu motoru: pokud by chyba sama zmizela, přestane svítit i kontrolka; pokud tam stále je a kontrolka svítí, nezbyde než zajet na diagnostiku. |
Autor: | Petra [ 04 leden 2009 02:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
Chápu, že popis nebyl moc dobrý, ale pochopte jsem jenom ženská ![]() |
Autor: | EvoMan [ 04 leden 2009 09:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
chce to rychle napojit na ten pocitac, aby se vedelo, proc kontrolka sviti. Ale pokud auto normalne jezdi (a neni pozorovatelny nejaky velky ubytek vykonu), tak to nebude nic vazneho. Nekdy se rozviti i treba po natankovani nekvalitniho benzinu, jsou rozhozene vstrikovaci trimy, v urcitem rezimu neni treba dobre prohraty kat apod., vsechno jsou to detaily a jen pouhe smazani "zavady" tomu vetsinou pomuze. Ale "reset" pres odpojeni baterky se u Mitsubishi obecne nedoporucuje, muze rozhodit dlouhodobe nactene hodnoty, volnobeh, vykon apod. |
Autor: | Mitsi [ 04 leden 2009 12:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
Zcela výjimečně si dovolím s EvoMan(-nem) nesouhlasit. Na rozdíl od prostého výmazu chyby způsobující např. svítící kontrolku airbagů (to se probíralo shodou okolností v sousedním vláknu), tady se jedná o úplně jiný typ chování ECU a jiný algoritmus "práce s kontrolkou": zatímco jakýkoli problém s řízením airbagů způsobí trvalé svícení jejich kontrolky, a ta pak svítí až do použití MUTu, kontrolka OBD svítí pouze tehdy, pokud problém, jenž rozsvícení způsobil, přetrvává. Jinak tato kontrolka "hlídá" především lambda sondu, zapalování a vstřikování. Jinými slovy, špatný benzín může způsobit její rozsvícení až tehdy, kdy už dojde k vynechávání zážehu v některém z válců. Naopak špatné prohřátý kat má sice vliv na jeho funkci, nikoli však na okruh OBD, který s fází ohřevu samozřejmě počítá, resp. ji zcela ignoruje. Závěr: Pokud v servisu provedou pouze výmaz a nic jiného, je dost pravděpodobné, že bude následovat rychlý návrat po opětovném rozsvícení kontrolky. |
Autor: | EvoMan [ 04 leden 2009 13:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
no, ja si tim uplne jisty nejsem, neni to tak jednoznacne, napr. co jsem vypozoroval na mem aute (ale je to EURO3, tzn. ma OBD-II, dve lambdy a 3 katy, ridici lambda, predni primarni kat hned za svody, kontrolni lambdu katu a sekundarni dvoukat) se mi casto stava, ze pri jizde po meste na kratke vzdalenosti (kdy se motor treba trikrat startuje ale neni prohraty), ze se MIL rozviti (chyba Warm Up Catalyseur Converter - zapomel jsem cislo chyby) a pretrvava az do smazani na PC. Pak se treba nerozsviti i pul roku, kdyz se nedelaji kratke jizdy. Je to podle me serizene prilis citlive. Ale na motor to nema zadny vliv, nejede v nouzovem rezimu, ma porad stejny vykon apod. Ale klidne se muze lisit logika OBD, protoze tady Petra ma auto z 96, tzn. ze tam bude jen jedna lambda a jeden kat (EURO-1 nebo EURO-II) a mozna taky i jednodussi logika OBD-I. Ale stejne se s tim musi jit na ten pocitac, aby se vedelo, co vysviceni zpusobilo. Mozna, ze zacina zpomalovat (tuhnout) lamdba sonda, zalezi kolik ma kilometru apod. |
Autor: | Mitsi [ 04 leden 2009 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
Ano, v daném případě srovnáváš "kosmickou loď s trakařem". Ale souhlasím s tím, že svítící kontrolka OBD nemusí nutně znamenat, že ŘJ motoru jede v nouzovém režimu. Bohužel to platí i naopak: většina majitelů "postižených" vozů se mylně domnívá, že když jim nikde nic nesvítí, vše je naprosto OK. |
Autor: | Petra [ 04 leden 2009 20:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
Před čtyřmi dny jsem nechávala vyměnit výfuk, od té doby mi svítí. Bylo mi řečeno, že to PC v autě zblblo, prý se stává, že od svářečky chytá PC chybu. Mitsubishi mají citlivé PC. Nevím, jak to popsat správně. Je pravda, že do té doby se mi nerozsvítila, a jakmile jsem vyjela ze servisu, tak se rozsvítila. Myška nejede v nouzovém režimu, protože jede naprosto normálně, i táhne jako obvykle. V jednom servisu mi dnes odpoledne zresetli PC, a kontrolka zhasla a zatím se nerozsvítila. Myslím si, že to opravdu byl nějaký ,, blud,, . Je jasné, kdyby tam opravdu byla chyba, tak se opět rozsvítí. A nic. Každopádně už vím, co ta kontrolka znamená, a všem tu děkuji za radu. Pokud se vyskytne chyba, napíšu. Já jen doufám, že ne. Hurá na STK ![]() |
Autor: | Mitsi [ 04 leden 2009 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
Je mi opravdu líto, že musím být opět poslem špatných zpráv, ale věci se mají takto: - Při sváření elektrikou je třeba VŽDY odpojit lambda sondu, jinak ji svářečka zaručeně odpálí! - Prohlášení o citlivosti PC (přesněji ŘJ/ECU) u Mitsubishi je naprosto zcestné. - To v tom servisu měli MUT, že byli schopni zresetovat ECU bez odpojení akumulátoru? Nebo to prostě vyřešili tak, že vyndali/odpojili příslušnou žárovku na přístrojovce? Pokud se mýlím, budu jen rád... |
Autor: | Petra [ 05 leden 2009 00:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
Bylo to vařené COčkem, a lamdu neodpálili, protože, když je lamda špatná, auto netáhne, a moje Myška jede naprosto luxusně. A jak zresetli PC nevím, zase takový znalec nejsem. Důležité je, že už to chybu neháže. |
Autor: | Mitsi [ 05 leden 2009 11:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
Tak přeji hodně zdaru. Vadná lambda by se ukázala hlavně na emisích - na jízdě se projevit vůbec nemusí, dokonce může auto lépe táhnout odspoda... |
Autor: | Mitsi [ 07 leden 2009 10:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka, na které je vrtulka |
Udělal jsem tzv. pro srandu králíkům anketu mezi kolegyněmi, co vidí na piktogramu "kontrolky, na které je vrtulka". A musím říct, že od silvestrovských pořadů Čs. televize z doby totáče jsem se tak dobře nepobavil. Doporučuji následovat mého příkladu, určitě se zasmějete (tedy pokud jste muži)! |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |