mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 14:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 01:54 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
Mám Carismu 1,6MPi z roku 1996...začal se houpat volnobeh zastudena, krokový motorek lítal sem a tam....Tak jsem trouba koupil nový na vrakovišti a samozřejmě to tím nebylo. Od té doby jezdím tak, že zastudena držím motor pod plynem dokud se neohřeje a pak už funguje vše jak má. Vyčistil jsem i klapku, zresetoval a šrouby rozšteloval jak zákon káže, aby to aspon trochu drželo. (Ted v mrazech to neudrží ani tento pokus). Dnes jsem zjistil že po odpojeni MAF (váhy vzduchu) se to na volnoběh udrží a nehoupe to. Nevyznám se v těchto motorech, už na ten krokový motorek jsem koukal jak puk :lol: ale pochopil jsem princip a špatný se mi nezdá. Můj obor jsou koncernová TDi a PDi. Zde si hodně hraju s diagnostikou apod.
Pročetl jsem celé forum a shledal, že zde je dost lidiček, co myškám opravdu zdá se rozumí :wink:

Můj dotaz zní - váha vzduchu - vím že zde většinou neodchází - ale může to způsobovat?
- našel jsem zde zmínku o jakémsi bimetalovém čidle teploty..(kde ho hledat a jak měřit?)

otáčky po nastartování ted v garáži při +8C lítají z 1000 na 300 v 2vterinových intervalech dokud to nechcipne....
po odpojení váhy drží cca 900 stabilně....

děkuji za jakoukoli radu, nebo myšlenku i když nepovede k cíli :smile:

P:S: cosi jsem vyblikával, ale z tý změti bliknutí nic nechápu, nevím kde začít a kde skončit :lol: :lol: :lol:
moje kabely a softy nezabírají (hex-can,kkl,ELM327....nenachází to komunikační protokoly i když už to má zásuvku OBDII)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 09:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Podle mne je to opravdu jenom totálně rozštelované, tj. není nic vadného. Odpojení váhy vzduchu pouze způsobí, že ŘJ přejde do "nouzového režimu ze všech nejnouzovatějších". I tak ale hrozí poškození katu, pokud by se to takto používalo.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 10:56 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Ono to stelovani sroubky ma vliv i na teplotu?
Tam by se to melo ridit pomoci toho teplotniho cidla dle ktereho to dava sitic, az se to cca ohreje, tak pak podle nastaveni volnobehu. Nebo se pletu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 11:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Na teplotu vliv nemá, ale ovlivňuje (zjednodušeně řečeno) bohatost směsi. A ta už se schopností motoru běžet za silného mrazu samozřejmě souvisí.

Jinak ŘJ u vozů Mitsubishi dostává min. dva údaje o teplotě: jeden z čidla komory termostatu - o teplotě chlad. kapaliny v hlavě motoru, druhý z váhy vzduchu - o teplotě nasávaného vzduchu. K tomu u určitých typů vozů MMC přistupují ještě i údaje o teplotě motorového a také převodového oleje/ATF (u verzí s automatem je tomu tak vždy).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 11:37 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Mitsi píše:
Na teplotu vliv nemá, ale ovlivňuje (zjednodušeně řečeno) bohatost směsi. A ta už se schopností motoru běžet za silného mrazu samozřejmě souvisí.

Jinak ŘJ u vozů Mitsubishi dostává min. dva údaje o teplotě: jeden z čidla komory termostatu - o teplotě chlad. kapaliny v hlavě motoru, druhý z váhy vzduchu - o teplotě nasávaného vzduchu. K tomu u určitých typů vozů MMC přistupují ještě i údaje o teplotě motorového a také převodového oleje/ATF (u verzí s automatem je tomu tak vždy).

:shock: , hmm tak se pletu, japoncici to maji nejak moc dumysliny ;)
Ja to cetl na mitsuklubu, ze to muze byt tento senzor. :oops: :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 11:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No, jestli náhodou nehovořili o motoru 1,8 (bez GDI) z první série Carismy. Tam je totiž tzv. sytičový okruh řešen úplně jinak, po evropsky. A také se pěkně po evropsky s.re, mj. proto, že jsou použity elementy zn. Bosch, které (jak jinak, že?) odcházejí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 12:04 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Nee 1.8 to nebyla, mam podezreni na eclipsa.
No ale to stale nic neresi ohledne tematu. :???:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 14:42 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
no tohle je asi 1. serie....ale 1.6. Rekl bych že nefunguje sytič a vubec nevim kde to hledat


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 14:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ale standardní Mitsubishi žádný "sytič" nemá!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 15:34 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
aha... :smile: no jo ale něco musí motorovce říct, že lopatky vodního čerpadla bojujou s ledovou tříští....a ona zareaguje a přidá vzduch nebo benzin....pak asi (lamda?) zažaluje že to je špatně a jde to dokola....? Snažím se najít příčinu "pulsování otáček" zastudena..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 16:04 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Mitsi píše:
Ale standardní Mitsubishi žádný "sytič" nemá!

Nevim jestli standardni, ale podle manualu ma 4G92 taky FIAV, viz strana 106: http://xor.cz/Mitsubishi/13.pdf
Cela prirucka je treba tady http://www.rdx.lv/manuals/english-coltl ... manual.rar
To by mohlo zpusobovat problem. Kolisani po 2 sekundach je ukazkovy "idle surge" (prekladal jsem popis v jenom prispevku sem http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_p ... ssage38351). Nejdriv nastav volnobeh podle navodu, viz strana 21 a jako voditko jeste navod jak to nastavit bez MUT-II: http://www.galantweb.com/index.php?ind= ... ew&iden=18
Nastav otacky ale spis na 500 ot., ten navod, ktery jsem kdysi psal je podle americkych prirucek a nastaveni v evrope se trochu lisi. A pro klid duse zmer to cidlo teploty str. 151.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 16:10 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
morose píše:
aha... :smile: no jo ale něco musí motorovce říct, že lopatky vodního čerpadla bojujou s ledovou tříští....a ona zareaguje a přidá vzduch nebo benzin....pak asi (lamda?) zažaluje že to je špatně a jde to dokola....? Snažím se najít příčinu "pulsování otáček" zastudena..

je to presne jak rikas. RJ u studenyho motoru ale neridi podle hodnot z lambda sondy. zkus zmerit ten senzor teploty, jestli nekeca. diagnostiku obd-ii na rocniku 1995 neudelas, ma konektor, ale jiny protokol, viz http://www.galantweb.com/index.php?ind= ... ew&iden=21


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 06 leden 2009 16:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To, co sem hodil xor, je už to novější provedení, ale princip zůstává stejný: ŘJ podle signálu z teplotních čidel chlad. kapaliny a nasávaného vzduchu "spočítá" požadovanou bohatost směsi, kterou si řídí prostřednictvím úpravy délky vstřiku (tedy dávkou paliva) a množství vzduchu, jež reguluje buď prostřednictvím krokového motorku samotné klapky (starší provedení) nebo motorkem toho FIAVu (novější provedení). Tohle ovšem není "klasický sytič", jak ho známe u jiných MPI systémů, jelikož jak krokový motorek klapky, tak i FIAV "pečují" o volnoběh u vozů Mitsubishi stále, tj. i na teplém motoru, ktežto "klasický sytičový okruh" u jiných značek vozů funguje pouze a jen ve fázi ohřívání motoru. V tom spočívá hlavní rozdíl!

Důvod je prostý: zatímco ostatní značky používají (resp. rozhodně ještě donedávna používaly, teď už možná také přecházejí na nový systém) "hard" volnoběh, Mitsubishi jede už konce 80. let min. st. na "soft" volnoběh.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 07 leden 2009 03:18 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
ObrázekObrázekObrázek

mám motor 4G92. Bohužel jsem nikde, ani v dílenské příručce (zlobí tam asi 3 adresáře při rozbalování) nenašel, jak nastavit výchozí pozici pro krokový motorek. Lze ho totiž nastavit do libovolné polohy a našroubovat do klapky. Jeho magnet se otáčí na dlouhém tenkém šroubu (šneku) a vyjíždí/zajíždí osa s tím "špuntem". Někdo tu psal - tuším ten amík v příspěvku, že motorek nemá zpětnou vazbua jednotka pouze "počítá" svoje povely, které mu dává. Pokud uvažuju dobře, tak pokud netrefím výchozí pozici na kterou si právě myslí ECU, tak to cely nebude fungovat a nepujde to seřídit. Nikde na netu není ani zmínka co s tím. Zatím jsem nastavil spinač klapky (nebyl samozřejmě sepnutý, protože jsem držel vlastně otáčky lankem). A ted visim na tomhle problemu. Vyndal jsem ho abych zkusil jak chodí (mimochodem zatim se nehnul pouhym zapnutim klicku), protože jsem ho měnil, tak stejně od prvopočátku nastaveny nebyl. Proměřil jsem mu vinutí podle DP a zda se to ok. Jo a hnědý konektor tam nemam. Jen ty dva - modry a černy...
Poradí někdo jak dál? Je nějaký nápad?....Děkuji :pray:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 07 leden 2009 17:34 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
zde je neco o krokovych motorcich - nasel jsem to ve workshopu:
ja mam typ se 6-ti draty, jako ten amík v příspěvku se štelováním volnoběhu...
jen mi chybí ten hnědý drát na ukostření

typ se 4 svorkami

Pro umístění armatury do jakékoliv požadované polohy je nutné ovládat směr proudu cívkami. V každé kroku armatura určuje žádanou polaritu napájecího napětí cívek. Proto řídící jednotka dodává napětí a všechny svorky musí vést přímo ke kontrolní jednotce.

typy 5 a 6 svorkami
Každá cívka má 3 svorky. Svorka spojená se středem cívky je připojena na 12 V napájecího napětí. Druhý konec vede přímo k ovládací jednotce. Směr proudu přes cívku je určen koncem cívky, který je řídící jednotkou připojen ke kostře. Oba konce cívky nejsou nikdy připojeny ke kostře současně. To by způsobilo protichůdná magnetická pole v cívce. Některé krokové motory tohoto druhu používají jednu společnou svorku pro napájení obou cívek. To znamená že namísto šesti svorek je potřeba pouze pět svorek.

Typy se spínačem volnoběhu
Krokové motory používané pro ovládání polohy škrticí klapky se dodávají se spínačem volnoběhu. Tento spínač spíná při uzavření škrticí klapky. Sepnutí spínače často připojuje svorku spojenou s řídící jednotkou ke kostře. Proto se napětí na této svorce změní na 0 voltů.

Podmínky které způsobují aktivaci krokového motoru řídící jednotkou:
-Uzavřená škrticí klapka (spínač volnoběhu je sepnut nebo polohový senzor hlásí uzavřenou škrticí klapku)
-Rychlost volnoběhu je vyšší nebo nižší v porovnání se žádanou rychlostí volnoběhu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz