mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 03:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 07 leden 2009 18:26 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
vše jsem nastavil podle postupu a nemam dobrou zprávu. Auto chytne a zhasne. Volnobeh neudrží ani uplne vysroubovany BISS.... :???: a při resetu ani klapka netukne....tak to je petelice.... :cry:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 07 leden 2009 23:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
U klapky to musí "zarachotit" nejen při resetu, ale při každém zapnutí zapalování! Bacha, ty šroubky někdy "fungují" jaksi proti logice věci, tzn. že úplné vyšroubování vůbec nemusí znamenat "max. výchylku" příslušným směrem: prostě jakmile vyjedeš mimo rozsah pro ŘJ akceptovatelného vyšroubování/zašroubování, celé nastavení se zhroutí a můžeš začít pěkně odznova. Pamatuji, že mne vždy dokázalo pěkně vytočit, když jsem třeba po dvou hodinách hraní si s volnoběhem to chtěl "ještě malinko vylepšit", a byly z toho další dvě hodiny...

Co vůbec způsobilo původní problém, kvůli kterému jsi se do toho pustil?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 08 leden 2009 00:10 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
ISC bych nechal plne vysunuty. Podle fotek se to bohuzel mirne lisi od 4G63, ten ma v sobe pruzinu. Moje 4G93 ma uplne jiny system - servomotorek. Zkus se jeste zeptat na mitsubishiclub.cz. Co se tyce konektoru, nemusi byt hnedy, ale mel by byt s cepickou. Jestli tenhle terminal na Carisme nevytahli, tak bohuzel musis do servisu s MUT-II nebo MUT-III.

Jestli to ale nestartuje ani s plne vysroubovanym BISS, sjes si jiny nastavenim klapky, tak bych hledal jeste jinde. Co treba svicky?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 08 leden 2009 01:40 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
Tak pánové - i díky Vám, dokázal jsem to!!!
Zajímá Vás čím to bylo? Začnu od začátku:

Mitsi se mě správně ptal na prvopočátek problému. Najednou motor při sundání nohy z plynu chípl a přestal fungovat volnoběh. V klapce cca v 3 sec intervalech ťukal krokovy motorek. Pořád.
Klapku jsem vyčistil a zkusmo seřídil - po svém, protože v te době jsem na Vaše forum nevlezl. Pracoval jsem podle workshopu, kde je popsane měření cívek motorku. Zdálo se mi že jedno vinutí nějak hapruje, tak jsem motor rozbil kladívkem, dlátem atd. (ten bakelit) abych zjistil zda neupadl vyvod z civky vevnitř. Je to dobře zalité v plastu, takže operace skončila nezdarem a nevratným zničením obalu motorku. Alespoň jsem však pochopil jeho princip a funkci a vnitřní zapojení. :grin:
Koupil jsem motorek jiný asi za dvojku na vraku. Problém však nezmizel. Tak jsem napružil lanko tím dorazem včetně ignorování koncového spínače a auto fungovalo doted téměř normálně. (vím prasárna :oops: ). Micinka má dobrý motor, neumím si představit jak bych jiný auto udržel lankem v takových krásně stabilních otáčkách....Jakmile však uhodily mrazy, už se musel plyn skoro 3 minuty držet nohou, než se motor chytil. Takže to řeším konečně načisto.
Použil jsem všechny dostupné rady zde i na jinych forech. Děkuji hlavně Mitsimu a xorovi za jejich příspěvky a rady! Použil jsem zde uvedený návod na seřízení klapky a zjistil, že BISS mi otáčky neudrží dokud ho uplně nevyndam. To už na mě bylo moc! Tak jsem znova vyndal klapku a jelikož ty 4 male křížáky co drží obal ISC nejdou povolit, tak jsem z boku vytahl z pod víčka - světe div se - konečně ten bimetal s vrtulkou (ten bimetal jsem nikde předtím nemohl najít). Problém byl právě zde!!! Vrtulka se natáčí podle teploty vody a zastudena znemožňuje ISC zcela uzavřít obtok vzduchu. Sledoval jsem když jsem ho vynesl ven na mráz, jak se bimetalova pružina viditelně pootočila o 30 st behem par vterin. Tak jsem seřídil nastavení této vrtulky - od oka, protože nikde o tom není zmínka. Znova jsem provedl seřízení a reset a micinka krásně vrní na cca 800. Krokovy motorek krokuje, proste parada. Sice pri toceni volantem neregistruji zvyseni otacek, a klima mi je sunda asi o stovku, ale je to velice stabilní!

tady je pár fotek:
ObrázekObrázek

P.S. Ten Terryho navod na led blikaci patici - sestrojil jsem to, ale blikla mi jen jedna dioda...nevim jestli to je k necemu...
http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 08 leden 2009 02:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No výborně! Upřímně gratuluji! A my ostatní jsme zase o něco chytřejší.

P.S.: Ono je docela příjemné mít možnost poučit se z tepla domova - rozhodně bych na tom v dnešním počasí makat nechtěl.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 08 leden 2009 12:28 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
Delam to v garazi kde je 10c...nic moc ale i tak. Ted rano studeny to melo otacky 500, po ohrati 1100. Myslim ze bude potreba pootocit bimetal a trochu pritahnout BISS...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 08 leden 2009 13:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V tom případě Ti to funguje zcela protisměrně: musí tomu být právě naopak!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 08 leden 2009 15:29 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
pokud chapu dobre princip - pootocím bimetalem tak, aby studená poloha dala vic vzduchu a celkovy volnobeh trochu pak stahnu BISSem dolu...rikam to dobre?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 08 leden 2009 15:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nejspíše ano. Ale já jsem se s "poruchou" tohoto druhu zatím nesetkal, takže sám jsem se v tom ještě nehrabal...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 08 leden 2009 16:43 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
morose píše:
pokud chapu dobre princip - pootocím bimetalem tak, aby studená poloha dala vic vzduchu a celkovy volnobeh trochu pak stahnu BISSem dolu...rikam to dobre?

Kdyz je motor zahraty (teplotou si nejsem jisty, lisi se to podle manualu/motoru, klidne to muze byt cca 68C a vys), tak by mel FIAV uplne zavrit kanalek, otacky pak ridi samo ISC.

edit: jo a samozrejme BISS nastav. Jestli nemas jak zaparkovat ISC, tak ho pro to nastaveni nezapojuj. Pocitej s tim, ze otacky s uplne zavrenym ISC budes nastavovat na mene, ISC je pri volnobehu (bez spotrebicu) mirne otevreny (americky modelu v poloze 9, evropsky 27, ale funguje to i kdyz to das nekam mezi).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 08 leden 2009 19:19 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
tak jsem ho dal doprostřed :smile: no uvidime. Ted jak mrzne (koukam ze je -11 :shock: ) tak proste ty studeny otacky jsou nekde mezi 500-600 a nejsem schopnej je zvednout, aniž by po zahřátí nebyly moc vysoký (1200-1500). Něco mi to ty studeny furt brzdi.... :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 09 leden 2009 11:35 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
morose píše:
tak jsem ho dal doprostřed :smile: no uvidime. Ted jak mrzne (koukam ze je -11 :shock: ) tak proste ty studeny otacky jsou nekde mezi 500-600 a nejsem schopnej je zvednout, aniž by po zahřátí nebyly moc vysoký (1200-1500). Něco mi to ty studeny furt brzdi.... :think:

no a co to cidlo teploty, jaky ma ohmy pri studenym motoru a pak ohratym?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 09 leden 2009 12:36 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
Studeny vodni u termostatu cca 2k a ten ve vaze 4k. Kdyz na termistor ve vaze polozim prst, rychle odpor klesa ke 2 k...
Dnes rano pri vyjizdeni z garaze 2x chcipl motor. Mlelo se to na 500 a jak sem pridal a ubral plyn, tak to zdechlo. Ale za 2-4 minuty se to ohralo a otacky drzely v pohode 900.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 09 leden 2009 12:45 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
Pripada mi ze porad chybi signal "je zima, ISC couvni jeste o 2 kroky!" :)
Tohle asi ma zajistit cidlo teploty. Proto jsem shanel nejakej soft kterym bych ten udaj o teplote videl. Pokud to je to cidlo u termostatu tak to ty 2k cca mit ma. Ale ja vidim tech cidel vic...jestli to necenicha jeste nekterym jinym...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MPI za studena chcípá
PříspěvekNapsal: 09 leden 2009 13:54 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
morose píše:
Pripada mi ze porad chybi signal "je zima, ISC couvni jeste o 2 kroky!" :)
Tohle asi ma zajistit cidlo teploty. Proto jsem shanel nejakej soft kterym bych ten udaj o teplote videl. Pokud to je to cidlo u termostatu tak to ty 2k cca mit ma. Ale ja vidim tech cidel vic...jestli to necenicha jeste nekterym jinym...

pokud se nepletu, tak jsou sensory dva - jeden na rucicku v kabine a jeden do ridici jednotky.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz