mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

MPI za studena chcípá
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=854
Stránka 2 z 3

Autor:  morose [ 07 leden 2009 18:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

vše jsem nastavil podle postupu a nemam dobrou zprávu. Auto chytne a zhasne. Volnobeh neudrží ani uplne vysroubovany BISS.... :???: a při resetu ani klapka netukne....tak to je petelice.... :cry:

Autor:  Mitsi [ 07 leden 2009 23:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

U klapky to musí "zarachotit" nejen při resetu, ale při každém zapnutí zapalování! Bacha, ty šroubky někdy "fungují" jaksi proti logice věci, tzn. že úplné vyšroubování vůbec nemusí znamenat "max. výchylku" příslušným směrem: prostě jakmile vyjedeš mimo rozsah pro ŘJ akceptovatelného vyšroubování/zašroubování, celé nastavení se zhroutí a můžeš začít pěkně odznova. Pamatuji, že mne vždy dokázalo pěkně vytočit, když jsem třeba po dvou hodinách hraní si s volnoběhem to chtěl "ještě malinko vylepšit", a byly z toho další dvě hodiny...

Co vůbec způsobilo původní problém, kvůli kterému jsi se do toho pustil?

Autor:  xor [ 08 leden 2009 00:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

ISC bych nechal plne vysunuty. Podle fotek se to bohuzel mirne lisi od 4G63, ten ma v sobe pruzinu. Moje 4G93 ma uplne jiny system - servomotorek. Zkus se jeste zeptat na mitsubishiclub.cz. Co se tyce konektoru, nemusi byt hnedy, ale mel by byt s cepickou. Jestli tenhle terminal na Carisme nevytahli, tak bohuzel musis do servisu s MUT-II nebo MUT-III.

Jestli to ale nestartuje ani s plne vysroubovanym BISS, sjes si jiny nastavenim klapky, tak bych hledal jeste jinde. Co treba svicky?

Autor:  morose [ 08 leden 2009 01:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

Tak pánové - i díky Vám, dokázal jsem to!!!
Zajímá Vás čím to bylo? Začnu od začátku:

Mitsi se mě správně ptal na prvopočátek problému. Najednou motor při sundání nohy z plynu chípl a přestal fungovat volnoběh. V klapce cca v 3 sec intervalech ťukal krokovy motorek. Pořád.
Klapku jsem vyčistil a zkusmo seřídil - po svém, protože v te době jsem na Vaše forum nevlezl. Pracoval jsem podle workshopu, kde je popsane měření cívek motorku. Zdálo se mi že jedno vinutí nějak hapruje, tak jsem motor rozbil kladívkem, dlátem atd. (ten bakelit) abych zjistil zda neupadl vyvod z civky vevnitř. Je to dobře zalité v plastu, takže operace skončila nezdarem a nevratným zničením obalu motorku. Alespoň jsem však pochopil jeho princip a funkci a vnitřní zapojení. :grin:
Koupil jsem motorek jiný asi za dvojku na vraku. Problém však nezmizel. Tak jsem napružil lanko tím dorazem včetně ignorování koncového spínače a auto fungovalo doted téměř normálně. (vím prasárna :oops: ). Micinka má dobrý motor, neumím si představit jak bych jiný auto udržel lankem v takových krásně stabilních otáčkách....Jakmile však uhodily mrazy, už se musel plyn skoro 3 minuty držet nohou, než se motor chytil. Takže to řeším konečně načisto.
Použil jsem všechny dostupné rady zde i na jinych forech. Děkuji hlavně Mitsimu a xorovi za jejich příspěvky a rady! Použil jsem zde uvedený návod na seřízení klapky a zjistil, že BISS mi otáčky neudrží dokud ho uplně nevyndam. To už na mě bylo moc! Tak jsem znova vyndal klapku a jelikož ty 4 male křížáky co drží obal ISC nejdou povolit, tak jsem z boku vytahl z pod víčka - světe div se - konečně ten bimetal s vrtulkou (ten bimetal jsem nikde předtím nemohl najít). Problém byl právě zde!!! Vrtulka se natáčí podle teploty vody a zastudena znemožňuje ISC zcela uzavřít obtok vzduchu. Sledoval jsem když jsem ho vynesl ven na mráz, jak se bimetalova pružina viditelně pootočila o 30 st behem par vterin. Tak jsem seřídil nastavení této vrtulky - od oka, protože nikde o tom není zmínka. Znova jsem provedl seřízení a reset a micinka krásně vrní na cca 800. Krokovy motorek krokuje, proste parada. Sice pri toceni volantem neregistruji zvyseni otacek, a klima mi je sunda asi o stovku, ale je to velice stabilní!

tady je pár fotek:
ObrázekObrázek

P.S. Ten Terryho navod na led blikaci patici - sestrojil jsem to, ale blikla mi jen jedna dioda...nevim jestli to je k necemu...
http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html

Autor:  Mitsi [ 08 leden 2009 02:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

No výborně! Upřímně gratuluji! A my ostatní jsme zase o něco chytřejší.

P.S.: Ono je docela příjemné mít možnost poučit se z tepla domova - rozhodně bych na tom v dnešním počasí makat nechtěl.

Autor:  morose [ 08 leden 2009 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

Delam to v garazi kde je 10c...nic moc ale i tak. Ted rano studeny to melo otacky 500, po ohrati 1100. Myslim ze bude potreba pootocit bimetal a trochu pritahnout BISS...

Autor:  Mitsi [ 08 leden 2009 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

V tom případě Ti to funguje zcela protisměrně: musí tomu být právě naopak!

Autor:  morose [ 08 leden 2009 15:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

pokud chapu dobre princip - pootocím bimetalem tak, aby studená poloha dala vic vzduchu a celkovy volnobeh trochu pak stahnu BISSem dolu...rikam to dobre?

Autor:  Mitsi [ 08 leden 2009 15:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

Nejspíše ano. Ale já jsem se s "poruchou" tohoto druhu zatím nesetkal, takže sám jsem se v tom ještě nehrabal...

Autor:  xor [ 08 leden 2009 16:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

morose píše:
pokud chapu dobre princip - pootocím bimetalem tak, aby studená poloha dala vic vzduchu a celkovy volnobeh trochu pak stahnu BISSem dolu...rikam to dobre?

Kdyz je motor zahraty (teplotou si nejsem jisty, lisi se to podle manualu/motoru, klidne to muze byt cca 68C a vys), tak by mel FIAV uplne zavrit kanalek, otacky pak ridi samo ISC.

edit: jo a samozrejme BISS nastav. Jestli nemas jak zaparkovat ISC, tak ho pro to nastaveni nezapojuj. Pocitej s tim, ze otacky s uplne zavrenym ISC budes nastavovat na mene, ISC je pri volnobehu (bez spotrebicu) mirne otevreny (americky modelu v poloze 9, evropsky 27, ale funguje to i kdyz to das nekam mezi).

Autor:  morose [ 08 leden 2009 19:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

tak jsem ho dal doprostřed :smile: no uvidime. Ted jak mrzne (koukam ze je -11 :shock: ) tak proste ty studeny otacky jsou nekde mezi 500-600 a nejsem schopnej je zvednout, aniž by po zahřátí nebyly moc vysoký (1200-1500). Něco mi to ty studeny furt brzdi.... :think:

Autor:  xor [ 09 leden 2009 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

morose píše:
tak jsem ho dal doprostřed :smile: no uvidime. Ted jak mrzne (koukam ze je -11 :shock: ) tak proste ty studeny otacky jsou nekde mezi 500-600 a nejsem schopnej je zvednout, aniž by po zahřátí nebyly moc vysoký (1200-1500). Něco mi to ty studeny furt brzdi.... :think:

no a co to cidlo teploty, jaky ma ohmy pri studenym motoru a pak ohratym?

Autor:  morose [ 09 leden 2009 12:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

Studeny vodni u termostatu cca 2k a ten ve vaze 4k. Kdyz na termistor ve vaze polozim prst, rychle odpor klesa ke 2 k...
Dnes rano pri vyjizdeni z garaze 2x chcipl motor. Mlelo se to na 500 a jak sem pridal a ubral plyn, tak to zdechlo. Ale za 2-4 minuty se to ohralo a otacky drzely v pohode 900.

Autor:  morose [ 09 leden 2009 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

Pripada mi ze porad chybi signal "je zima, ISC couvni jeste o 2 kroky!" :)
Tohle asi ma zajistit cidlo teploty. Proto jsem shanel nejakej soft kterym bych ten udaj o teplote videl. Pokud to je to cidlo u termostatu tak to ty 2k cca mit ma. Ale ja vidim tech cidel vic...jestli to necenicha jeste nekterym jinym...

Autor:  xor [ 09 leden 2009 13:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: MPI za studena chcípá

morose píše:
Pripada mi ze porad chybi signal "je zima, ISC couvni jeste o 2 kroky!" :)
Tohle asi ma zajistit cidlo teploty. Proto jsem shanel nejakej soft kterym bych ten udaj o teplote videl. Pokud to je to cidlo u termostatu tak to ty 2k cca mit ma. Ale ja vidim tech cidel vic...jestli to necenicha jeste nekterym jinym...

pokud se nepletu, tak jsou sensory dva - jeden na rucicku v kabine a jeden do ridici jednotky.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/