mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
MPI za studena chcípá https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=854 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | morose [ 06 leden 2009 01:54 ] |
Předmět příspěvku: | MPI za studena chcípá |
Mám Carismu 1,6MPi z roku 1996...začal se houpat volnobeh zastudena, krokový motorek lítal sem a tam....Tak jsem trouba koupil nový na vrakovišti a samozřejmě to tím nebylo. Od té doby jezdím tak, že zastudena držím motor pod plynem dokud se neohřeje a pak už funguje vše jak má. Vyčistil jsem i klapku, zresetoval a šrouby rozšteloval jak zákon káže, aby to aspon trochu drželo. (Ted v mrazech to neudrží ani tento pokus). Dnes jsem zjistil že po odpojeni MAF (váhy vzduchu) se to na volnoběh udrží a nehoupe to. Nevyznám se v těchto motorech, už na ten krokový motorek jsem koukal jak puk ![]() Pročetl jsem celé forum a shledal, že zde je dost lidiček, co myškám opravdu zdá se rozumí ![]() Můj dotaz zní - váha vzduchu - vím že zde většinou neodchází - ale může to způsobovat? - našel jsem zde zmínku o jakémsi bimetalovém čidle teploty..(kde ho hledat a jak měřit?) otáčky po nastartování ted v garáži při +8C lítají z 1000 na 300 v 2vterinových intervalech dokud to nechcipne.... po odpojení váhy drží cca 900 stabilně.... děkuji za jakoukoli radu, nebo myšlenku i když nepovede k cíli ![]() P:S: cosi jsem vyblikával, ale z tý změti bliknutí nic nechápu, nevím kde začít a kde skončit ![]() ![]() ![]() moje kabely a softy nezabírají (hex-can,kkl,ELM327....nenachází to komunikační protokoly i když už to má zásuvku OBDII) |
Autor: | Mitsi [ 06 leden 2009 09:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
Podle mne je to opravdu jenom totálně rozštelované, tj. není nic vadného. Odpojení váhy vzduchu pouze způsobí, že ŘJ přejde do "nouzového režimu ze všech nejnouzovatějších". I tak ale hrozí poškození katu, pokud by se to takto používalo. |
Autor: | h0 [ 06 leden 2009 10:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
Ono to stelovani sroubky ma vliv i na teplotu? Tam by se to melo ridit pomoci toho teplotniho cidla dle ktereho to dava sitic, az se to cca ohreje, tak pak podle nastaveni volnobehu. Nebo se pletu? |
Autor: | Mitsi [ 06 leden 2009 11:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
Na teplotu vliv nemá, ale ovlivňuje (zjednodušeně řečeno) bohatost směsi. A ta už se schopností motoru běžet za silného mrazu samozřejmě souvisí. Jinak ŘJ u vozů Mitsubishi dostává min. dva údaje o teplotě: jeden z čidla komory termostatu - o teplotě chlad. kapaliny v hlavě motoru, druhý z váhy vzduchu - o teplotě nasávaného vzduchu. K tomu u určitých typů vozů MMC přistupují ještě i údaje o teplotě motorového a také převodového oleje/ATF (u verzí s automatem je tomu tak vždy). |
Autor: | h0 [ 06 leden 2009 11:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
Mitsi píše: Na teplotu vliv nemá, ale ovlivňuje (zjednodušeně řečeno) bohatost směsi. A ta už se schopností motoru běžet za silného mrazu samozřejmě souvisí. Jinak ŘJ u vozů Mitsubishi dostává min. dva údaje o teplotě: jeden z čidla komory termostatu - o teplotě chlad. kapaliny v hlavě motoru, druhý z váhy vzduchu - o teplotě nasávaného vzduchu. K tomu u určitých typů vozů MMC přistupují ještě i údaje o teplotě motorového a také převodového oleje/ATF (u verzí s automatem je tomu tak vždy). ![]() ![]() Ja to cetl na mitsuklubu, ze to muze byt tento senzor. ![]() ![]() |
Autor: | Mitsi [ 06 leden 2009 11:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
No, jestli náhodou nehovořili o motoru 1,8 (bez GDI) z první série Carismy. Tam je totiž tzv. sytičový okruh řešen úplně jinak, po evropsky. A také se pěkně po evropsky s.re, mj. proto, že jsou použity elementy zn. Bosch, které (jak jinak, že?) odcházejí. |
Autor: | h0 [ 06 leden 2009 12:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
Nee 1.8 to nebyla, mam podezreni na eclipsa. No ale to stale nic neresi ohledne tematu. ![]() |
Autor: | morose [ 06 leden 2009 14:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
no tohle je asi 1. serie....ale 1.6. Rekl bych že nefunguje sytič a vubec nevim kde to hledat |
Autor: | Mitsi [ 06 leden 2009 14:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
Ale standardní Mitsubishi žádný "sytič" nemá! |
Autor: | morose [ 06 leden 2009 15:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
aha... ![]() |
Autor: | xor [ 06 leden 2009 16:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
Mitsi píše: Ale standardní Mitsubishi žádný "sytič" nemá! Nevim jestli standardni, ale podle manualu ma 4G92 taky FIAV, viz strana 106: http://xor.cz/Mitsubishi/13.pdf Cela prirucka je treba tady http://www.rdx.lv/manuals/english-coltl ... manual.rar To by mohlo zpusobovat problem. Kolisani po 2 sekundach je ukazkovy "idle surge" (prekladal jsem popis v jenom prispevku sem http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_p ... ssage38351). Nejdriv nastav volnobeh podle navodu, viz strana 21 a jako voditko jeste navod jak to nastavit bez MUT-II: http://www.galantweb.com/index.php?ind= ... ew&iden=18 Nastav otacky ale spis na 500 ot., ten navod, ktery jsem kdysi psal je podle americkych prirucek a nastaveni v evrope se trochu lisi. A pro klid duse zmer to cidlo teploty str. 151. |
Autor: | xor [ 06 leden 2009 16:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
morose píše: aha... ![]() je to presne jak rikas. RJ u studenyho motoru ale neridi podle hodnot z lambda sondy. zkus zmerit ten senzor teploty, jestli nekeca. diagnostiku obd-ii na rocniku 1995 neudelas, ma konektor, ale jiny protokol, viz http://www.galantweb.com/index.php?ind= ... ew&iden=21 |
Autor: | Mitsi [ 06 leden 2009 16:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
To, co sem hodil xor, je už to novější provedení, ale princip zůstává stejný: ŘJ podle signálu z teplotních čidel chlad. kapaliny a nasávaného vzduchu "spočítá" požadovanou bohatost směsi, kterou si řídí prostřednictvím úpravy délky vstřiku (tedy dávkou paliva) a množství vzduchu, jež reguluje buď prostřednictvím krokového motorku samotné klapky (starší provedení) nebo motorkem toho FIAVu (novější provedení). Tohle ovšem není "klasický sytič", jak ho známe u jiných MPI systémů, jelikož jak krokový motorek klapky, tak i FIAV "pečují" o volnoběh u vozů Mitsubishi stále, tj. i na teplém motoru, ktežto "klasický sytičový okruh" u jiných značek vozů funguje pouze a jen ve fázi ohřívání motoru. V tom spočívá hlavní rozdíl! Důvod je prostý: zatímco ostatní značky používají (resp. rozhodně ještě donedávna používaly, teď už možná také přecházejí na nový systém) "hard" volnoběh, Mitsubishi jede už konce 80. let min. st. na "soft" volnoběh. |
Autor: | morose [ 07 leden 2009 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MPI za studena chcípá |
zde je neco o krokovych motorcich - nasel jsem to ve workshopu: ja mam typ se 6-ti draty, jako ten amík v příspěvku se štelováním volnoběhu... jen mi chybí ten hnědý drát na ukostření typ se 4 svorkami Pro umístění armatury do jakékoliv požadované polohy je nutné ovládat směr proudu cívkami. V každé kroku armatura určuje žádanou polaritu napájecího napětí cívek. Proto řídící jednotka dodává napětí a všechny svorky musí vést přímo ke kontrolní jednotce. typy 5 a 6 svorkami Každá cívka má 3 svorky. Svorka spojená se středem cívky je připojena na 12 V napájecího napětí. Druhý konec vede přímo k ovládací jednotce. Směr proudu přes cívku je určen koncem cívky, který je řídící jednotkou připojen ke kostře. Oba konce cívky nejsou nikdy připojeny ke kostře současně. To by způsobilo protichůdná magnetická pole v cívce. Některé krokové motory tohoto druhu používají jednu společnou svorku pro napájení obou cívek. To znamená že namísto šesti svorek je potřeba pouze pět svorek. Typy se spínačem volnoběhu Krokové motory používané pro ovládání polohy škrticí klapky se dodávají se spínačem volnoběhu. Tento spínač spíná při uzavření škrticí klapky. Sepnutí spínače často připojuje svorku spojenou s řídící jednotkou ke kostře. Proto se napětí na této svorce změní na 0 voltů. Podmínky které způsobují aktivaci krokového motoru řídící jednotkou: -Uzavřená škrticí klapka (spínač volnoběhu je sepnut nebo polohový senzor hlásí uzavřenou škrticí klapku) -Rychlost volnoběhu je vyšší nebo nižší v porovnání se žádanou rychlostí volnoběhu. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |