mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

akumulátor
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=857
Stránka 1 z 2

Autor:  turbok [ 11 leden 2009 10:17 ]
Předmět příspěvku:  akumulátor

Po výměně aku se zahřáté auto na volnoběh neudrží v otáčkách.Není nutno po výměně aku nějak resetovat řídící jednotku?

Autor:  xor [ 11 leden 2009 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

turbok píše:
Po výměně aku se zahřáté auto na volnoběh neudrží v otáčkách.Není nutno po výměně aku nějak resetovat řídící jednotku?

To jsi prave odpojenim aku udelal. Takze najdi na foru mnohokrat opakovany postup cisteni klapky a vycisti.

Autor:  turbok [ 11 leden 2009 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

není tu prosím někdo z okolí liberce kdo by mi mohl s vyčištěním klapky poradit?

Autor:  morose [ 11 leden 2009 23:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

nic světobornyho na tom není, ten návod je skvěle udělanej, neboj se a jdi do toho :smile:

Autor:  Mysak [ 22 leden 2009 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

Já sem asi špatnej hledač, protože jsem žádnej návod na čištění nenašel :sad:
Ale já klapku vždy čistil podle návodu v servisním manuálu a bylo to v pohodě. Překlad návodu zde:

1) Nastartovat a ohřát na 80 stupňů (Já to prostě vždycky ohřál do sepnutí ventilátoru). Vypnout motor.
2) Odmontovat nasávací potrubí u tělesa škrtící klapky
3) Nastříkat čistící sprej
4) Několikrát protočit motor a 1 min. nechat běžet na volnoběh. Vypnout motor.
5) Zkontrolovat čistotu klapky. Případně opakovat body 3 a 4 (Pokud nebyla čištěná delší dobu, tak to napoprvý nebude).
6) Namontovat sací potrubí
7) Odpojit záporný pól akumulátoru. Počkat nejméně 10 sekund. Nastartovat a nechat běžet 10 minut na volnoběh.

Když už jsme u toho čištění, jaký kdo používáte spreje a osvědčily se Vám? Já měl nějaký noname a nebylo to úplně ideální, musel jsem do toho opatrně sáhnout i hadrem. :roll:

Autor:  Mitsi [ 22 leden 2009 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

Měl jsem rozepsanou sáhodlouhou odpověď, ale spadlo mi spojení, takže to napíšu znovu, až se k tomu dostanu. V každém případě ten postup není vyčerpávající a navíc jsou v něm závažné nedostatky.

Autor:  Mysak [ 22 leden 2009 11:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

Teď jsem si taky nějakej ten nedostatek našel.
3) Po nastříkání spreje je potřeba 5 minut počkat, aby to začlo účinkovat.
7) Po odpojení akumulátoru a 10 sekundách čekání je dobrý záporný pól zas připojit, ale to snad každýmu docvaklo :grin: .

Ještě malej dodatek vyčtenej z manuálu pro stroje pře faceliftem by se před čištěním měly ucpat obtokové kanálky v hrdle tělesa škrtící klapky.

Mitsi> Pokud máš nějaké fígle jak no to líp, sem s nima!!!

Autor:  Mitsi [ 22 leden 2009 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

Ad 1) Pokud jde o preventivní čištění, tj. nehodláš poté resetovat ŘJ, není nutné ohřívat motor.

Ad 2) Je dobře, když to dokážeš bez odpojení štekru váhy vzduchu. Opět se tím vyhneš potřebě resetovat ŘJ, což je vždy velké riziko. (Někdy není třeba resetu ani po odpojení toho štekru, záleží - přiznám se, že na mně neznámých - okolnostech.)

Ad 3) Ano, sprej je nutno nechat chvíli působit. Kromě toho se samozřejmě stříká na otevřenou klapku a difuzor kolem ní. Pokud ovšem aplikuješ sprej určený speciálně (a výhradně) na škrticí klapky, můžeš ho stříkat do hrdla tělesa sání/klapky i za běžícího motoru.

Ad 4) Zde je vždy problémem motor nastartovat - výjimečně nutno při startování přidat na plynu. Rozhodně bude (má) svítit kontrolka Check Engine, jelikož váha vzduchu se odpojením části sání stala nefunkční, ale to na chvilku vůbec nevadí. Operace není limitována jednou minutou, ale je dobré to s časem běhu motoru "bez váhy vzduchu" nepřehánět - kvůli ochraně katalyzátoru.

Ad 5) Nejen klapka (z obou stran), ale také difuzor kolem ní musejí být naprosto čisté. Ještě jsem se nesetkal s případem, že bych nemusel použít hadr (samozřejmě čistý, nepouštějící chlupy a pevný/netrhající se). Občas je nutno si pomoci i dřívkem: mně se nejvíce osvědčilo "dlouhé dřevo" z nějakého velkého "cucu na kládě v čokoládě". Kritickým místem, kde se to nejhůře čistí, jsou oblasti blízko uložení (děr) osy klapky.

Ad 6) Nezapomenout na připojení odvětrávací hadičky z karteru - mezi víkem ventilů a hadicí sání!

Ad 7) Ten minus pól se zásadně odpojuje při zapnutém zapalování a samozřejmě neběžícím motoru! Po opětovném připojení aku nutno před startováním zapalování vypnout. Když se to nepovede napoprvé, je třeba prodloužit dobu "čekání" s odpojeným aku, event. vymontovat ŘJ a šoupnout ji na pár hodin do mrazáku. Ovšem pokud se jednalo o převentivní čištění, není nezbytné reset vůbec dělat, resp. je lepší se mu vyhnout!!!

O nutnosti ucpávání obtokových kanálků nic nevím, já je naopak zcela záměrně důkladně prostříkávám.

Spreje používám většinou americké (vím, to Ti moc nepomůže), ale nedávno jsem koupil v ČR běžně dostupný (tuším, že od LiquiMoly) s takovou dlouhou aplikační hadičkou, který sice nebyl tak účinný, ale zato se s ním mnohem lépe manipulovalo ve stísněném prostoru.

Autor:  Mysak [ 22 leden 2009 14:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

Mitsi> super :wink:
2) Já jsem nikdy nic neodpojoval a vždy vše fungovalo - tak to asi bylo správně.
3) S otevřením škrtící klapky souhlas, to jsem zapomněl dodat. Teď ale netuším jak se otevírá klapka u pofaceliftových aut s elektricky ovládanou klapkou?
7) Jj, souhlas - zapnout (nestartovat), odpojit, vypnout, zapojit, nastartovat, nechat běžet.

O nutnosti zacpání obtoků píšou v manuálu dokonce tučně a s nadpisem Caution a s obrázkem kam že se čistidlo nemá dostat.
viz. Servisní manuál>Supplement C>část 13-fuel>strana 88

Ale osobně se taky domnívám, že pro správnou funkci volnoběhu by se měly taky vyčistit i obtoky. Příště to skusím a jestli to nepojede :pray: ... tak to bude blbý.

Autor:  Mitsi [ 22 leden 2009 14:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

No, já mívám ten hlavní obtok neskutečně zanešený a neumím si představit, že bych ho neprostříkl - za běhu motoru, v daném případě na volnoběh.

Můj motor již má elektronický plyn. Klapka je "v klidovém stavu" poměrně značně pootevřená a kupodivu s ní jde velmi snadno hýbat (je cítit pouze odpor pružiny, nikoli nějakého mechanického převodu), ale musíš "tam" samozřejmě strčit prsty. U 2,4 GDI je to hrdlo sání naštěstí dostatečně velké (o velkém průměru), takže to není takový problém, mnohem horší je to s přístupností...

Ovšem na velký problém jsem narazil např. i Nissanu, kde se v případě, že má elektronický plyn a váha vzduchu nezaregistruje proudění vzduchu (tj. při rozpojeném sání), škrt. klapka bez ohledu na pozici pedálu plynu vůbec neotevře, tudíž motor ani nenastartuješ.

Autor:  Mysak [ 22 leden 2009 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

Počkej, to jako 2.4 GDI má elektonickej plyn a současně obtokovou regulaci volnoběhu? :eek: :think:
Jestli jen to japonský inženýři moc nepřekombinovali. :smile:

Autor:  Mitsi [ 22 leden 2009 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

No, já nevím, co přesně je v tom kanálku nezanedbatelného průřezu, který spojuje prostor před a za klapkou, jelikož rozebrané jsem to nikdy neměl a vidět tam pořádně (tzv. skz) není...

Autor:  magi3 [ 22 leden 2009 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

Tak já používám na čištění klapky přípravek Tunap338, návod a odkaz zde: http://www.netpraha.cz/tunap01.html
a max. spokojenost, čistil jsem to asi před rokem a stále vše v pořádku, otáčky se ani nehnou, motor okamžitě reaguje na zapnutí světel, klimy,po rovince se dá rozjet i na volnoběh, dotknutí volantu atd. Jako pomůcku jsem při čištění použil jeden díl z rozebraného dřevěného nebo umělohmotného metru.

Autor:  magi3 [ 22 leden 2009 16:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

Zapoměl jsem ještě napsat typ: Carisma Ls r.v. 1999 1.8 Gdi

Autor:  Mitsi [ 22 leden 2009 16:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor

Přípravky zn. TUNAP používala jedna Denzelova garáž Mitsubishi ve Vídni (Liska/Tallian - mimochodem nejlepší, jakou znám), a to jak na čištění klapky, tak i jako přísadu do benzínu.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/