mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Malo topi, malo sviti
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=863
Stránka 1 z 3

Autor:  pajon [ 16 leden 2009 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Malo topi, malo sviti

1/Zdarec, moje micka jaksi malo topi. Je tam digiklima, v lete supr, ale ted je mi tam kosa.Vyfukuje me to jakz takz teplej vzduch, ale ne vrelej, proste to nevytopim. Prolezl sem cely forum, ale vidim, ze si na to jeste nikdo nestezoval, tzn.ze su zrejme jedinej. Nemate nejakej tip, nebo nejakou fintu, abych nemusel jezdit v cepici??? Mam snad zakryvat chladic, jak se to delalo kdysi u skodaren?Termostat podle budiku teploty zrejme funguje jak ma, pri zahrati je raficka zhruba v pulce, v lete ve meste mi kolisa mezi pulkou a trictvte....
2/ a nejakej tip na zvyseni svitivosti??Koupil sem nejaky lepsi h4 jakoze ++, ale stejne to stoji za prd. Vim, ze uz o tom tady nekde psal Mitsi, ale reseni tam myslim taky nebylo....
Jinak micka je naprosto skvela, ale jezdit v minus patnacti, za tmy a za deste, to neni nic moc...voci na skle a u nosu rampouch...predem diky za vsechny rady i typu - zavri si vokno vole...

Autor:  Storm [ 16 leden 2009 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

Moje taky moc netopí, navíc má problém s ofukováním skel. Jezdím 27 km do práce a v autě je teplo až tak na půl cestě. Trochu teplý vzduch jde z průduchů až tak po třech km. Zbavit čelní sklo zamlžení v létě, nebo námrazy v zimě je dost velký problém, na zamlžení při teplotě nad nulou a dešti funguje jen zapnutí klimy, pak to jde, no a v zimě vyfoukat spodní průzor je tady prča, celé sklo mám čisté až tak po 25 km..... Mám GDI r. 98, klima manuál. V těchto ohledech je to jako škoda 105/120 :pray: Svítí to dost bídně, mám H4 +50% svítivost a nic moc, hlavně když je mokro, tmavá silnice sežere skoro všechno světlo, mám pocit, že začínám trpět šeroslepotou.... :roll:

Autor:  Mitsi [ 16 leden 2009 21:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

GDI všeobecně málo topí, o něco lepší je to pouze v případě, že ten motor opravdu trvale honíš. Problém vězí ve vysoké tepelné účinnosti práce GDI, na rozdíl od řady dieselů však tady není žádná přídavná "topicí pomůcka".

Ovšem pokud ručička teplomětu při jízdě kolísá, rozhodně bych vyměnil termostat!!!

Dávat clonu před chladič nemá vůbec žádný význam, ostatně to nemělo žádný význam ani u těch škodáren.

U digitální klimy může být problém i v tom, že některý ze servomotorů nedokáže úplně překlopit klapku rozvodu vzduchu tak, aby ten šel do kabiny výhradně přes radiátorek topení a vůbec ne tzv. napřímo. Ale o tomhle nic moc nevím, neboť jsem digi-klimu na Carismě neměl.

Pokud jde o světlomety na Carismě, skutečně stojí za dvě věci. Zde doporučuji v případě potřeby si přisvítit mlhovkami, ale musejí to být ty "čočkové". A samozřejmě je to za normálních okolností "nelegální"...

Autor:  martinac [ 17 leden 2009 00:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

Také jsem měl problémy s topením, dokonce mi to přestalo topit úplně a foukal mi jen studený vzduch (mam digi klimu a používam ji na AUTO) takže to foukalo celkem dost. Nakonec jsem problém vyřešil tím že jsem dolil vodu do chladícího okruhu :clap: no a od té doby to zase topí :lol:
S těmi světli to opravdu není nic moc ale už jsem si zvykl. Dost mi pomáhá to že občas zastavím a otřu je hadrem, hlavně teď v tom počasí.

Autor:  Mitsi [ 17 leden 2009 13:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

Pokud ti to už netopilo kvůli nedostatku chlad. kapaliny, v tzv. malém okruhu tedy došlo k přerušení oběhu, tak se zároveň pravděpodobně můžeš "těšit" na to, že ti brzy odejde vodní pumpa, což se poté, co nastaly uvedené podmínky, obvykle stává. Samozřejmě záleží na době, po kterou bylo auto provozováno s nedostatkem chlad. kapaliny.

Autor:  martinac [ 17 leden 2009 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

Všechno je v pohodě, to se mi stalo asi tak před třemi lety, a ještě se mě nikdy nestalo že by se ukazatel teploty dostal za polovinu :!:

Autor:  Mitsi [ 17 leden 2009 17:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

Jde spíše o to, že ucpávka vodního čerpadla je "mazána" chlad. kapalinou. Jakmile tam "běhají bubliny", začne se přidírat a propouštět. Samotné přehřátí, pokud je zachován plný oběh kapaliny, vodní pumpě nevadí.

Autor:  dawes [ 17 leden 2009 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

no me to taky netopi nic moc
ale sviti me to perfektne mam micku s cirou optikou a vni xenony (univerzalni sada pro h4) mozu jen doporucit co se tyce sviceni ted sem jezdil asi mesic jen na h4 a byla to katastrofa ( odeslo me na xenonech rele ) akorat ted pry po tom jdou dost policajti (zatim me zadny znich nezastavil kvuli xenonum :grin: :grin: a to jezdim docela dost) a na technickou davam do svetel z5 h4

Autor:  Pajon [ 17 leden 2009 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

Nazdar kluci!!
To ste me potesili, ze nejsu sam zimomrivej slepec!!! :lol: a jak pise Storm o tom mlzeni, odmrazovani a ceste do prace, jako bych jezdil s nim!!! :lol: Ty xenony bych asi zkusil, pokud je to univerzalni sada jde to tam, mozna by to stalo za to. A na to topeni teda prdim, kdyz je nas vic, myslel sem ze tam mam nejakou krpu. Proste cekam na jaro. Ale jeste jeden dotaz, nejspise asi na Mitsiho: myslis si, ze rafika u budiku a na teplotu nema vubec chodit?? Leto, jedu do prace 35km,porad pulka,prijedu do mesta, popojizdeni, semafory....tak to vyleze na trictvte, sepne vrtula a rafika sleze zase na pulku......myslis si ze je to spatne?? Ja myslel,ze je to normalni... Zatim sem jeste nemel problem, mam micku od cervence.Diky za odpovedi a teste se na jaro :smile:

Autor:  Mitsi [ 18 leden 2009 00:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

No správně by ručička měla reagovat na změny teploty, ke kterým při jízdě samozřejmě dochází. Jenže je to už někdy od konce 80. let min. st. u většiny aut schválně nafixlované tak, aby vylezla do půlky a zam už zůstala. Pokud se ti ovšem při jízdě skutečně hýbe, pak tam zřejmě dochází k větším výkyvům, než je zdrávo. Z mých x-vozů Mitsubishi jsem měl problém pouze u jednoho Galanta, který - když byla puštěná klimatizace a auto běželo dlouhodobě na volnoběh - dokázal příliš zchladit okruh chlazení motoru, což se projevilo jednak na ručičce teploměru, jednak to někdy dokonce přešlo do "sytičového" režimu. Sice jsem snad 2x vyměnil termostat (vybral jsem i jeden s vyšší otevírací teplotou), ale stejně se mi to nepodařilo vyřešit. Ale jak jsem napsal: projevovalo se to pouze při popisovaných specifických podmínkách, při "normálním" ježdění nikoli.

Autor:  Mitsi [ 18 leden 2009 22:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

Ještě dodatek k "pocení" skel u Carismy: V důsledku použití nekvalitních plastů a textilních materiálů v interiéru dochází k odpařování změkčovadel z nich a jejich usazování na vnitřních plochách zasklení, zejména toho šikmo položeného - tj. předního a zadního skla. Tyto "usazeniny" představují pro vlkost tzv. kondenzační jádra, na nichž se tvoří (a udržuje) zamlžení mnohem lépe/déle, než kdyby tam nebyla. Proto především ve vlhkém a chladném počasí udržujte skla zevnitř dokonale čistá, nejlépe přípravkem s obsahem čpavku! Samozřejmostí by mělo být i použití klimy k odmlžení, pochopitelně pokud jsou teploty nad 4 st. C, kdy se kompresor vůbec zapne. Pozor: Zásadně nepoužívat okruh vnitřní cirkulace!!!

Autor:  carisma [ 19 leden 2009 14:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

Topení u mého TD je v pohodě, teplý vzduch je už po pár kilometrech a po dalších několika musím topení stáhnout, protože už to fouká horký vzduch.

Zamlžování se samozřejmě děje, ale pustím foukání na sklo a během chvilky je to pryč.

Světla jsou fakt humus. I když si tam dávám takové ty Nightbreakery od Osramu, a teď se chystám na něco podobného od Tungsramu, tak je to bída. Nejvíc mě irituje, že okolojedoucí fábie má vozovku před sebou osvětlenou o 100% lépe než já :???:

Rafička teploty motoru stojí kolmo a hýbe se podle toho jestli jsem zrovna v koloně nebo jedu, ale maximálně o jednu až dvě čárky.

Autor:  pajama [ 19 leden 2009 19:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

ja mam tak isto diesel a rovnako ako pise carisma, zohriate jedna-dve a na rosenie okien mam taku fintu ze ak si sadnem do auta dam naplno ofukovanie celneho skla a pootvorim okno-nachvilu, spravidla pri spolujazdcovi kde aj tak nik nesedi , no ale to je rosenie nie odmrazovanie
svetla to je jasne :???: , teraz som si sadol do oplu omega so xenonmi a to bolo ...paradicka a dialkove svetla jaaaaaj (predtym som auto so xenonmi neriadil)
a ta teplota este som si nevsimol ze by sa za jazdy pohla - kolmo ako "ženíchovy vták"
kazdopadne som s nou spokojny, jediné...... ten diesel..... pocut, nuz ale .....
mozno sa neskor, ale ozaj neskor podari nejaky ojazdeni Grandis 2,4 i MIVEC, popripade na LPG :lol:

Autor:  Mysak [ 20 leden 2009 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

Mám Car GDi 1998 a nezdá se mi, že by to topilo nějak špatně, když to srovnám se služebníma renckama a fabiema (všechno benzín) tak je to úplně stejný. Krom teda jedný Fabie s motorem SDi, ve který je zima i po 50 km. :???:
V Carismě jezdim normálně v tričku a i teď když bylo -20 mi je zima jen zhruba prvních 5 km, po cca 15 km už musím topení stáhnout. A okna se mi nepotěj taky nijak zvláštně (pokud po jízdě za nějakym smaraďochem nezapomenu přepnuto na vnitřní cirkulaci :roll: ). S nutností udržování dokonale čistých skel i zevnitř ale bezezbytku souhlasím.

Světla mi svítěj prachbídně a taky mě docela irituje, když vidím jak dobře to svítí ostatním, ale už sem si zvyk a nic s tím dělat nebudu. Večer a v dešti je to hold na prd. :sad:

Autor:  Mitsi [ 20 leden 2009 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malo topi, malo sviti

No mně se ručička teploměru u 2,4 GDI po ohřátí motoru už vůbec nehýbe, třebaže teplota vzduchu vycházejícího z průduchů topení silně kolísá v závislosti na tom, zda jedu piánko nebo tomu šlapu na krk. U Carismy 1,8 GDI to bylo naprosto stejné. Celkovou účinnost topení GDI pak považuji ve srovnání s ostatními "normálními" (MPI) motory ve vozech Mitsubishi za zcela tristní. Turbodiesely nemohu hodnotit, ty neznám.

Jelikož jsem už dost pojezdil i s vozy vybavenými xenony (tedy těmi originálními, z fabriky), rozhodně je nepovažuji za samospasitelné, a to především za obtížných povětrnostních podmínek a/nebo v případě potřeby jet skutečně rychle na tlumená světla. Osobně bych dal přednost (tedy kdybych si mohl vybrat zvlášť/samostatně světlomety k autu) kvalitnímu klasickému odrazovému systému (tj. parabolám se zrcadlem, nikoli "čočkovým" světlometům) vybavenému žárovkou H7 pro tlumené světlo a H7 či H1 pro dodatečné dálkové světlo. Světlomety na původní Carismě (ještě bez čiré optiky) patřily k tomu nejhoršímu, co kdy renomovaná firmy Hella stvořila, a ani ty Vámi zde opěvovaná světla na Fabii nejsou etalonem "nejlepšího vidění", byť se to tak při pohledu "zvenčí" může jevit. A to raději nezmiňuji, jak strašně oslňují, resp. rozptylují světelné paprsky tam, kam vůbec nepatří!

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/