mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 30 duben 2024 09:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 16 leden 2009 19:57 
1/Zdarec, moje micka jaksi malo topi. Je tam digiklima, v lete supr, ale ted je mi tam kosa.Vyfukuje me to jakz takz teplej vzduch, ale ne vrelej, proste to nevytopim. Prolezl sem cely forum, ale vidim, ze si na to jeste nikdo nestezoval, tzn.ze su zrejme jedinej. Nemate nejakej tip, nebo nejakou fintu, abych nemusel jezdit v cepici??? Mam snad zakryvat chladic, jak se to delalo kdysi u skodaren?Termostat podle budiku teploty zrejme funguje jak ma, pri zahrati je raficka zhruba v pulce, v lete ve meste mi kolisa mezi pulkou a trictvte....
2/ a nejakej tip na zvyseni svitivosti??Koupil sem nejaky lepsi h4 jakoze ++, ale stejne to stoji za prd. Vim, ze uz o tom tady nekde psal Mitsi, ale reseni tam myslim taky nebylo....
Jinak micka je naprosto skvela, ale jezdit v minus patnacti, za tmy a za deste, to neni nic moc...voci na skle a u nosu rampouch...predem diky za vsechny rady i typu - zavri si vokno vole...


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 16 leden 2009 21:46 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Moje taky moc netopí, navíc má problém s ofukováním skel. Jezdím 27 km do práce a v autě je teplo až tak na půl cestě. Trochu teplý vzduch jde z průduchů až tak po třech km. Zbavit čelní sklo zamlžení v létě, nebo námrazy v zimě je dost velký problém, na zamlžení při teplotě nad nulou a dešti funguje jen zapnutí klimy, pak to jde, no a v zimě vyfoukat spodní průzor je tady prča, celé sklo mám čisté až tak po 25 km..... Mám GDI r. 98, klima manuál. V těchto ohledech je to jako škoda 105/120 :pray: Svítí to dost bídně, mám H4 +50% svítivost a nic moc, hlavně když je mokro, tmavá silnice sežere skoro všechno světlo, mám pocit, že začínám trpět šeroslepotou.... :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 16 leden 2009 21:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
GDI všeobecně málo topí, o něco lepší je to pouze v případě, že ten motor opravdu trvale honíš. Problém vězí ve vysoké tepelné účinnosti práce GDI, na rozdíl od řady dieselů však tady není žádná přídavná "topicí pomůcka".

Ovšem pokud ručička teplomětu při jízdě kolísá, rozhodně bych vyměnil termostat!!!

Dávat clonu před chladič nemá vůbec žádný význam, ostatně to nemělo žádný význam ani u těch škodáren.

U digitální klimy může být problém i v tom, že některý ze servomotorů nedokáže úplně překlopit klapku rozvodu vzduchu tak, aby ten šel do kabiny výhradně přes radiátorek topení a vůbec ne tzv. napřímo. Ale o tomhle nic moc nevím, neboť jsem digi-klimu na Carismě neměl.

Pokud jde o světlomety na Carismě, skutečně stojí za dvě věci. Zde doporučuji v případě potřeby si přisvítit mlhovkami, ale musejí to být ty "čočkové". A samozřejmě je to za normálních okolností "nelegální"...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 17 leden 2009 00:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 leden 2006 11:48
Příspěvky: 14
Bydliště: Oslavany
Také jsem měl problémy s topením, dokonce mi to přestalo topit úplně a foukal mi jen studený vzduch (mam digi klimu a používam ji na AUTO) takže to foukalo celkem dost. Nakonec jsem problém vyřešil tím že jsem dolil vodu do chladícího okruhu :clap: no a od té doby to zase topí :lol:
S těmi světli to opravdu není nic moc ale už jsem si zvykl. Dost mi pomáhá to že občas zastavím a otřu je hadrem, hlavně teď v tom počasí.

_________________
MITSUBISHI Carisma 1.8 GDI 98' LS


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 17 leden 2009 13:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud ti to už netopilo kvůli nedostatku chlad. kapaliny, v tzv. malém okruhu tedy došlo k přerušení oběhu, tak se zároveň pravděpodobně můžeš "těšit" na to, že ti brzy odejde vodní pumpa, což se poté, co nastaly uvedené podmínky, obvykle stává. Samozřejmě záleží na době, po kterou bylo auto provozováno s nedostatkem chlad. kapaliny.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 17 leden 2009 14:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 leden 2006 11:48
Příspěvky: 14
Bydliště: Oslavany
Všechno je v pohodě, to se mi stalo asi tak před třemi lety, a ještě se mě nikdy nestalo že by se ukazatel teploty dostal za polovinu :!:

_________________
MITSUBISHI Carisma 1.8 GDI 98' LS


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 17 leden 2009 17:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jde spíše o to, že ucpávka vodního čerpadla je "mazána" chlad. kapalinou. Jakmile tam "běhají bubliny", začne se přidírat a propouštět. Samotné přehřátí, pokud je zachován plný oběh kapaliny, vodní pumpě nevadí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 17 leden 2009 19:38 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
no me to taky netopi nic moc
ale sviti me to perfektne mam micku s cirou optikou a vni xenony (univerzalni sada pro h4) mozu jen doporucit co se tyce sviceni ted sem jezdil asi mesic jen na h4 a byla to katastrofa ( odeslo me na xenonech rele ) akorat ted pry po tom jdou dost policajti (zatim me zadny znich nezastavil kvuli xenonum :grin: :grin: a to jezdim docela dost) a na technickou davam do svetel z5 h4


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 17 leden 2009 20:48 
Nazdar kluci!!
To ste me potesili, ze nejsu sam zimomrivej slepec!!! :lol: a jak pise Storm o tom mlzeni, odmrazovani a ceste do prace, jako bych jezdil s nim!!! :lol: Ty xenony bych asi zkusil, pokud je to univerzalni sada jde to tam, mozna by to stalo za to. A na to topeni teda prdim, kdyz je nas vic, myslel sem ze tam mam nejakou krpu. Proste cekam na jaro. Ale jeste jeden dotaz, nejspise asi na Mitsiho: myslis si, ze rafika u budiku a na teplotu nema vubec chodit?? Leto, jedu do prace 35km,porad pulka,prijedu do mesta, popojizdeni, semafory....tak to vyleze na trictvte, sepne vrtula a rafika sleze zase na pulku......myslis si ze je to spatne?? Ja myslel,ze je to normalni... Zatim sem jeste nemel problem, mam micku od cervence.Diky za odpovedi a teste se na jaro :smile:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 18 leden 2009 00:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No správně by ručička měla reagovat na změny teploty, ke kterým při jízdě samozřejmě dochází. Jenže je to už někdy od konce 80. let min. st. u většiny aut schválně nafixlované tak, aby vylezla do půlky a zam už zůstala. Pokud se ti ovšem při jízdě skutečně hýbe, pak tam zřejmě dochází k větším výkyvům, než je zdrávo. Z mých x-vozů Mitsubishi jsem měl problém pouze u jednoho Galanta, který - když byla puštěná klimatizace a auto běželo dlouhodobě na volnoběh - dokázal příliš zchladit okruh chlazení motoru, což se projevilo jednak na ručičce teploměru, jednak to někdy dokonce přešlo do "sytičového" režimu. Sice jsem snad 2x vyměnil termostat (vybral jsem i jeden s vyšší otevírací teplotou), ale stejně se mi to nepodařilo vyřešit. Ale jak jsem napsal: projevovalo se to pouze při popisovaných specifických podmínkách, při "normálním" ježdění nikoli.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 18 leden 2009 22:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě dodatek k "pocení" skel u Carismy: V důsledku použití nekvalitních plastů a textilních materiálů v interiéru dochází k odpařování změkčovadel z nich a jejich usazování na vnitřních plochách zasklení, zejména toho šikmo položeného - tj. předního a zadního skla. Tyto "usazeniny" představují pro vlkost tzv. kondenzační jádra, na nichž se tvoří (a udržuje) zamlžení mnohem lépe/déle, než kdyby tam nebyla. Proto především ve vlhkém a chladném počasí udržujte skla zevnitř dokonale čistá, nejlépe přípravkem s obsahem čpavku! Samozřejmostí by mělo být i použití klimy k odmlžení, pochopitelně pokud jsou teploty nad 4 st. C, kdy se kompresor vůbec zapne. Pozor: Zásadně nepoužívat okruh vnitřní cirkulace!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 19 leden 2009 14:54 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Topení u mého TD je v pohodě, teplý vzduch je už po pár kilometrech a po dalších několika musím topení stáhnout, protože už to fouká horký vzduch.

Zamlžování se samozřejmě děje, ale pustím foukání na sklo a během chvilky je to pryč.

Světla jsou fakt humus. I když si tam dávám takové ty Nightbreakery od Osramu, a teď se chystám na něco podobného od Tungsramu, tak je to bída. Nejvíc mě irituje, že okolojedoucí fábie má vozovku před sebou osvětlenou o 100% lépe než já :???:

Rafička teploty motoru stojí kolmo a hýbe se podle toho jestli jsem zrovna v koloně nebo jedu, ale maximálně o jednu až dvě čárky.

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 19 leden 2009 19:39 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
ja mam tak isto diesel a rovnako ako pise carisma, zohriate jedna-dve a na rosenie okien mam taku fintu ze ak si sadnem do auta dam naplno ofukovanie celneho skla a pootvorim okno-nachvilu, spravidla pri spolujazdcovi kde aj tak nik nesedi , no ale to je rosenie nie odmrazovanie
svetla to je jasne :???: , teraz som si sadol do oplu omega so xenonmi a to bolo ...paradicka a dialkove svetla jaaaaaj (predtym som auto so xenonmi neriadil)
a ta teplota este som si nevsimol ze by sa za jazdy pohla - kolmo ako "ženíchovy vták"
kazdopadne som s nou spokojny, jediné...... ten diesel..... pocut, nuz ale .....
mozno sa neskor, ale ozaj neskor podari nejaky ojazdeni Grandis 2,4 i MIVEC, popripade na LPG :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 20 leden 2009 10:44 
Mám Car GDi 1998 a nezdá se mi, že by to topilo nějak špatně, když to srovnám se služebníma renckama a fabiema (všechno benzín) tak je to úplně stejný. Krom teda jedný Fabie s motorem SDi, ve který je zima i po 50 km. :???:
V Carismě jezdim normálně v tričku a i teď když bylo -20 mi je zima jen zhruba prvních 5 km, po cca 15 km už musím topení stáhnout. A okna se mi nepotěj taky nijak zvláštně (pokud po jízdě za nějakym smaraďochem nezapomenu přepnuto na vnitřní cirkulaci :roll: ). S nutností udržování dokonale čistých skel i zevnitř ale bezezbytku souhlasím.

Světla mi svítěj prachbídně a taky mě docela irituje, když vidím jak dobře to svítí ostatním, ale už sem si zvyk a nic s tím dělat nebudu. Večer a v dešti je to hold na prd. :sad:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 20 leden 2009 15:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No mně se ručička teploměru u 2,4 GDI po ohřátí motoru už vůbec nehýbe, třebaže teplota vzduchu vycházejícího z průduchů topení silně kolísá v závislosti na tom, zda jedu piánko nebo tomu šlapu na krk. U Carismy 1,8 GDI to bylo naprosto stejné. Celkovou účinnost topení GDI pak považuji ve srovnání s ostatními "normálními" (MPI) motory ve vozech Mitsubishi za zcela tristní. Turbodiesely nemohu hodnotit, ty neznám.

Jelikož jsem už dost pojezdil i s vozy vybavenými xenony (tedy těmi originálními, z fabriky), rozhodně je nepovažuji za samospasitelné, a to především za obtížných povětrnostních podmínek a/nebo v případě potřeby jet skutečně rychle na tlumená světla. Osobně bych dal přednost (tedy kdybych si mohl vybrat zvlášť/samostatně světlomety k autu) kvalitnímu klasickému odrazovému systému (tj. parabolám se zrcadlem, nikoli "čočkovým" světlometům) vybavenému žárovkou H7 pro tlumené světlo a H7 či H1 pro dodatečné dálkové světlo. Světlomety na původní Carismě (ještě bez čiré optiky) patřily k tomu nejhoršímu, co kdy renomovaná firmy Hella stvořila, a ani ty Vámi zde opěvovaná světla na Fabii nejsou etalonem "nejlepšího vidění", byť se to tak při pohledu "zvenčí" může jevit. A to raději nezmiňuji, jak strašně oslňují, resp. rozptylují světelné paprsky tam, kam vůbec nepatří!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz