mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 02 květen 2024 19:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 20 leden 2009 17:39 
Mitsi> Hele a kde si vzal, že tu někdo opěvuje světla u Fábie? Nojo, už nebudu rejpat :cool: .

Jako vzor vynikající svítivosti beru svoji motorku (má docela velkej dvojsvětlomet s čitou optikou), která s 1 obyčejnou H7 statečně přesvítí drtivou většinu aut (Carismu o parník ... o hooodně velkej parník :???: ). A o dálkových, kdy se přidává další H7, ale se 100W O:-), ani nemluvě. Zkrátka, když se světlomet konstrukčně povede, tak žádný super extra speciál žárovky "+xx procent - světlo jak ve dne", u kterých je vysoká cena nepřímo úměrná mizivé životnosti, nejsou potřeba.

S xenonama mám už taky nějakou zkušenost (konkrétně VW, BMW, Volvo vše originál zástavba) a musím říct, že co auto to originál řešení, jiná barva světla, jiná reakce vyvažovacího automatu; takže rozhodně nelze paušalizovat. Ale všechny svítily velmi dobře. Problémy mně u všech dělal velkej kontrast světlo-tma, takže rychlá jízda s tlumenejma skutečně nic moc, ale je to asi i o zvyku.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 20 leden 2009 18:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak promiň: nějak jsem nabyl dojmu, že tu někdo chválí světlomety Fabie, které mne nesmírně se.ou, jelikož neskutečně oslňují... A zkus s nimi jet třeba v mlze - totální průšvih!

Jinak na xenony se nedá "zvyknout": jejich základním problémem je totiž příliš velký kontrast mezi skutečně kvalitně nasvícenou plochou a jakoby naprostou tmou všude kolem! Lidské oko se totiž přizpůsobí onomu přesvětlení těsně před vozem a za hranicí světlomety nasvícené plochy už nevidí (na rozdíl od mizerných klasických světel např. za měsíčné noci) vůbec nic.

K tomu přistupuje ještě i poviný automatický korektor sklonu, jenž neumožňuje řidiči si v případě potřeby sklon upravit - ve smyslu "trochu zvednout". Dochází tak k efektu, který se jinde (když budeme hovořit o zorném poli vs. rychlost pohybu) nazývá "tunelové vidění". Jednoduše řečeno, řidič reaguje pouze na to, co se děje v oblasti bezprostředně nasvícené světlomety, jelikož to ostatní, na co by jinak mohl a měl reagovat, zůstává zcela mimo jeho zorné pole. Tedy řidič, který jede na tlumené xenony, buď musí jet citelně pomaleji, než ostatní s klasickými světlomety, nebo prostě riskuje, protože ani zdaleka není schopen reagovat na podněty, které "díky xenonové slepotě" získává příliš pozdě.

A to už vůbec nehovořím o "špinavých xenonech", když dojde kapalina v okruhu jejich ostřikovače, jakože při delší jízdě za plískanice dojde velice brzy. A úplně nejhorší variantou je společná nádobka kapaliny pro ukruh ostřiku čelního skla i světlometů: úplný prů.er!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 21 leden 2009 14:20 
ten mnou spominany opel omega ma spolocnu nadobku a ma asi 12 litrov :lol: to ako na okraj
a tie fabie to je katastrofa a ked im zablikam ze teda daj si ich nizsie, tak mi odblikaju :???:

a este ta cira optika je citelne rozdielna v porovnani s tou klasickou mojou???

pajama


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 21 leden 2009 16:14 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
O fabii jsem psal ja. Ale v tom smyslu, ze kdyz kolem me nejaka jede, tak ma vozovku lepe nasvicenou nez ja v carisme. Jen jsem srovnaval carismu s fabii. Urcite jsem se ji nesnazil chvalit (to by me musela huba bolet :-) )

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 21 leden 2009 16:55 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Když ony ty Fabie nemají "špatně seřízené" světlomety, jenom tak "špatně zkonstruované" paraboly: sice svítí nepoměrně lépe, než stará Carisma (tu s čirou optikou po faceliftu nemohu posoudit, v noci jsem s ní nejel), ale zároveň posílá/rozptyluje světlo i tam, kam by rozhodně neměla, což je krásně vidět právě při jízdě v mlze.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 00:46 
Teď mě ještě napadlo, že problém tlumenejch xenonovejch světel v noci, a to přesvícenost osvětlené plochy v porovnání s neosvícenou, by se dal částečně vyřešit regulací výkonu (nevím jestli by to šlo, s regulací HID světelnejch zdrojů jsem se nikdy nesetkal, ale zářivky regulovat jdou a to jsou vlastně taky výbojky, ikdyž rtuťový a nízkotlaký). Při snížený viditelnosti, třeba za šera a mokra, by byl vysoký výkon a při velký tmě zase nízký. Pak by se dalo jet rychleji i s tlumeným světlem bez oslňování protijedoucích. Neměl bych si ten nápad dát patentovat? :lol: :lol: :lol:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 10:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Na to opáčím ještě dvěma (proti)argumenty:

- zcela nevhodná teplota/barva světla emitovaného HID pro jízdu za zhoršených povětrnostních podmínek (zde jsou "klasické" přídavné mlhovky nezbytností); čím studenější (modřejší) teplota/barva světla, tím hůře;

- povinný automatický korektor sklonu je povinný proto, aby auto s xenony neoslňovalo ostatní; "pro sichr" je základní nastavení sklonu z fabriky ještě obvykle nastaveno "kousíček" pod tím, které z hlediska vzdálenosti hranice tlumenými světly nasvětlené plochy před vozem umožňují předpisy (mj. proto, že předpisy se v různých zemích trochu liší, byť všechny vycházejí z norem EHK, automatický korektor sklonu má zpožděné reakce a zohledňuje pouze zatížení zadní nápravy apod.); samozřejmě i xenony lze "zvednout", jenže pak "skutečně neskutečně" oslňují, a to furt; naopak "zvednutou" klasiku si mohu vždy ručním korektorem upravit tak, abych dostatečně viděl, a přitom pokud možno oslňoval jen minimálně.


Můj vlastní, čistě soukromý závěr: Z xenonů jsou odvázaní hlavně ti, kdož mají tendenci jezdit s klasickými světlomety korektorem sklonu "staženými" těsně před auto, aby tzv. "lépe viděli"... :razz: Ti pak opravdu u auta vybaveného xenony vidí "ještě lépe". :twisted:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 20:01 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
Nezkoušels jste někdo halogeny od firmy PIAA ? Mají to rally auta-proč asi nepoužívají xenony-sada sice vyjde na nákých 1500kč i s dopravou)u.s.a.),ale možná že svítěj nejlíp. podle mě nejde ztlumovat výkon zářivek a výbojek|_XENON,SODÍK,NEON......._, protože se nejdřív musej nastartovat-zapálit plyn a ten už uvnitř banky bud hoří-svítí a nebo nehoří :think: -nesvítí,musí mít svojí STANDARTNÍ TEPLOTU, ABY HOŘEL-SVÍTIL.

_________________
Obrázek


Naposledy upravil rob dne 22 leden 2009 21:18, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 20:05 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já je mám (H4), ale ve světlometech mého vozu se "ani neohřály": s příchodem podzimních plískanic jsem byl nucen je vyndat, neboť jsem nic neviděl. Ale "efektově" naprosto super: při pohledu zepředu bys nehádal, že to nejsou "pravé xenony". :wink:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Naposledy upravil Mitsi dne 05 únor 2009 19:51, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 20:34 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
ok beru je, sem na to moc zvědavý,jsem z prahy, mužu zítra večer nebo o víkendu si pro ně dojet)tuším, že na prosek ?),ani dobírka není problém.Mám galant 98-čirá optika a xenony, myslel jsem že přes xenony uvidím všechno, ale nejsem vubec spokojený, oči mám v pořádku, žádné brýle.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 21:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
OK, posílám Ti SZ.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 21:39 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
pro mitsi- zatím žádná SZ nepřišla. :cry:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 22:15 
Tak jsem trochu zasondoval (zadal jsem dotaz Mr. Googlovi) a našel jsem hned v prvním odkazu. Takže to jde - alespoň sodíkový a metal-halogenidový, který jsou xenonům dost podobný, jdou dle textu regulovat v docela širokým rozmezí 100%-20%.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 23 leden 2009 10:43 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
rob píše:
pro mitsi- zatím žádná SZ nepřišla. :cry:


Promiň, já vím. Jenže mi opět spadlo připojení a už se mi ho nepodařilo obnovit. S počítači to prostě neumím. Takže se pokusím to teď napravit a tu SZ poslat.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Malo topi, malo sviti
PříspěvekNapsal: 08 březen 2009 20:10 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
dnes jsem vyměnil xenony za halogeny PIAA 55/60W,svítí to dobře, tady je obrázek pro srovnání- v pravém světle u spolujezdce je PIAA, u řidiče je xenon.


Přílohy:
DSC00571.JPG
DSC00571.JPG [ 48.2 KiB | Zobrazeno 10950 krát ]

_________________
Obrázek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz