mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 11:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 15 duben 2010 11:40 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Tak jsem volal do servisu a řekli mi, že s těma kladkama nic nebylo, proto je neměnili...
Nechcete někdo kladky? :grin: jedna za 700,-...no dám to sem ještě do bazaru.

Dnes by také měli přijít ty šrouby k těm kolům, napadá někoho čím to mohlo být? Radši vyměním všech 8 předních šroubů, ale dost by mě zajímalo, kde byla chyba, aby mi někde neulítlo kolo...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 duben 2010 11:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Winc píše:
Dnes by také měli přijít ty šrouby k těm kolům, napadá někoho čím to mohlo být? Radši vyměním všech 8 předních šroubů, ale dost by mě zajímalo, kde byla chyba, aby mi někde neulítlo kolo...


Měl jsi tam originální plecháče a jenom "nesprávné" matky? Ty matky mají čistě kuželový kónus? Jakým způsobem byla dotahována kola a jakým povolována?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 duben 2010 21:40 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
No plecháče jsou origo, ale ze starýho Colta, ale všechny parametry sedí. Matky jsem tam měl tydle:http://yfrog.com/4jdsc04515ij
No já si spíš myslím, že jsem to trochu posral s utahováním a dotáh jsem to moc, povoloval jsem to klíčem s nasazenou trubkou, páč bych to asi bez takovýdel páky nepovolil. No šrouby jsem vyměnil, ale zas mi na ty alu kola neseděj nový matky, protože se mi prostě nevejdou do tý díry, maj špatný "zkosení" (http://www.alu-vyprodej.cz/zbozi/Matky- ... 0/p-40261/) tak ted sháním ty původní matky. U mě to asi nikdy lehce nepůjde :pray:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 duben 2010 09:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak teď je to naprosto jasné: Pokud jsi použil tyhle matky http://yfrog.com/4jdsc04515ij na originál plecháče, tak můžeš být rád, žes to vůbec přežil. A pokud chceš použít ty nové matky na původní originál hliníkáče, tak se rovnou rozluč se životem! A věř tomu, že v utahování či povolování ten problém v daném případě rozhodně nebyl! Kromě toho můžeš rovnou vyhodit ty plecháče, poněvadž jsi je použitím těch nesprávných matek zničil. No a pokud jsi už jezdil s těmi novými matkami na originál hliníkáčích, tak jsi zničil i ty - zde není problém v "nesprávném zkosení", ale v tom, že se jedná o zcela odlišný fixační systém!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 duben 2010 10:35 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Née, ty nový matky jsem nepoužil, jednoduše proto, že bych je tím asi ani nepřichytil. Jak se pozná, že plecháče jsou zničený? Mě se na nich nezdálo vůbec nic poškozenýho nebo zkřivenýho? Jsou sice starý, ale vyhazovat se mi je zrovna nechce :neutral:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 duben 2010 11:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Plechový disk je fixován vůči náboji kola předpětím, které vytváří pružná deformace materiálu disku kolem otvorů pro hlavy šroubů, resp. matek určitých geometrických parametrů při určité hodnotě utahovacího momentu. Jestliže některý z těchto parametrů nesedí, tj. nesedí geometrie upevňovacích šroubů/matek a/nebo se výrazně od stanovené normy odchýlí hodnota utahovacího momentu, dojde v provozu buď k trvalé deformaci materiálu disku v oblasti, která má zajišťovat svou pružností určitě předpětí, a/nebo - zejména v případě použití šroubů/matek nesprávné geometrie - k trvalému poškození dosedací plochy jak hlav těch šroubů/matek, tak obvykle i dosedací plochy mezi diskem a nábojem kola, o poškození trnu náboje vs. středové díry disku ani nemluvě. Náboj kola ovšem obvykle bývá odolnější, než samotný disk, takže to nejčastěji odnesou "jenom" ty disky a upevňovací šrouby, resp. šrouby s matkami. Výsledkem je, že takto "vymačkaný" disk už nikdy nedrží spolehlivě a v geometricky správné poloze na náboji kola. A že k tomu v Tvém případě již došlo, to jasně dokládá "utržení" těch šroubů, které je za normálních okolností prakticky nemožné!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 červen 2010 18:53 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Tak zase po čase další problém, který už se tu řešil, ale nevím jestli vyřešil. Dnes mi asi po půl hodině jízdy začlo auto pocukávat, na rozjezd nechtělo jít do otáček-trvalo to celou dobu než jsem dojel domů, pak když jsem asi půl hodiny nechal auto stát, jel jsem pár kilometrů a zase to bylo v pořádku. Takže by to nemělo být svíčkama, když to nedělá pořád? Kde tedy začít? Mohl by to být katalyzátor? Autem rozvážím, proto jezdím neustále na krátké vzdálenosti. Co se týká benzínu, nebylo v něm za tu dobu co ho mám nic jiného než Carrera 100 nebo Verva, auto bylo dovezený z německa. Volnoběh je stabilní, nalítáno mám 182000 km :sad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2010 06:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Mne to kuckalo len do kopca takže som tiež sviečky netipoval. A nakoniec to boli, presnejšie jedna zatopená olejom cez prasknuté tesnenie ventilového veka. Toto skontroluješ s 10 kľúčom za 5 minút...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2010 20:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Winc píše:
Autem rozvážím, proto jezdím neustále na krátké vzdálenosti. Co se týká benzínu, nebylo v něm za tu dobu co ho mám nic jiného než Carrera 100 nebo Verva, auto bylo dovezený z německa. nalítáno mám 182000 km :sad:


Pro GDI je popisovaný provozní režim tím naprosto nejhorším možným. Používání "lepšího" benzínu to sice vylepšuje, ale jen částečně. Kromě toho ani on nemůže zpětně ovlivnit stav zanešenosti sacího traktu, o němž si po takové kilometráži nedělám žádné iluze...

Rozhodně bych však začal těmi svíčkami, jak už ostatně napsal Čičo.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2010 20:47 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Ano, četl jsem to, že by se nemělo jezdit na krátké vzdálenosti, bohužel jsem se to dozvěděl až po koupi, takže bylo pozdě, ale ted mě čeká snad poslední měsíc mé rozvážecí kariéry. Dneska jsem si sjel pro proxxona, který jsi doporučoval a o víkendu na to mrknu. Jen ještě jeden takovej dotaz, mohlo by mít teoreticky nějaký vliv používání klimatizace na toto cukání? Přijde mi to horší po zapnutí klimy, ale možná je to jen pocit.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 červenec 2010 08:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jestli máš ještě model před faceliftem, tj. s dvoustupňovým režimem práce kompresoru, tak tam je to cukání při připojování/odpojování jeho spojky poměrně výrazné.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 červenec 2010 16:49 
Offline

Registrován: 03 únor 2009 20:41
Příspěvky: 15
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDi - 4G93
Rok výroby: 1998
Čičo píše:
Mne to kuckalo len do kopca takže som tiež sviečky netipoval. A nakoniec to boli, presnejšie jedna zatopená olejom cez prasknuté tesnenie ventilového veka. Toto skontroluješ s 10 kľúčom za 5 minút...

Já teď zjistil, že mi ke 2 svíčkám taky prolíná olej, takže se budu muset na to vyvrhnout. Ale chtěl jsem se tě zeptat, když jsi už těsnění měnil - je potřeba při výměně ještě například vyměnit těsnění pod sání či něco jiného nebo je vyrobený z festovního matroše a mělo by tedy být alespoň teoreticky ok pro znovupoužití a bude stačit koupit jen těsnění pod víko?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 červenec 2010 17:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Ja som pre istotu menil aj tesnenie pod sanie, keďže sa pripája zhora cez dieru vo veku ventilov a mohol to byť druhý dôvod kadiaľ sa tam olej dostával. Nemá cenu riešiť pár korún...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 červenec 2010 17:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud to těsnění prolíná, někdo tam už lezl a nedal nové - jinak by se to nestalo.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 červenec 2010 19:41 
Offline

Registrován: 03 únor 2009 20:41
Příspěvky: 15
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDi - 4G93
Rok výroby: 1998
Ještě jsem prostudoval manuál a při demontáži/montáži by se měly měnit prakticky všechny těsnění až právě na těsnění pod víkem ventilů, které se prý měnit nemusí :grin:
Nicméně historii auta znám od začátku a nikdo nikdy sání a víko nesundával, jestli mi tedy do toho nešťourali v servisu při výměně rozvodového řemenu, ale proč by se v tom hrabali, a navíc je to už víc jak 6 let.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz