mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=870
Stránka 2 z 14

Autor:  pajama [ 02 únor 2009 23:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

trosku z cesty ale
carismy benziny a diesle maju rozdielny podvozok?
diesele = volvo
benziny = ???

Autor:  Mitsi [ 02 únor 2009 23:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

pajama píše:
trosku z cesty ale
carismy benziny a diesle maju rozdielny podvozok?
diesele = volvo
benziny = ???


Taky Volvo S40/V40!

Autor:  Mitsi [ 02 únor 2009 23:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Winc píše:
Díky chlapi za rady, nu uvidíme co se dozvim po tý technický, každopádně jak tak na to koukám, další výplata padne jen na výměnu kapalin :sad: v lepším případě...

EDIT: Ted mě ještě tak napadá - uvedl jsem Vám tady špatný typ motoru - není to 1,8 GDI 90 kW ale 1.8 16V gdi 92 kW - ale předpokládám, že co se týče výše zmíněných součástek a kapalin se pro mě nic nemění :?: :?: :?:


Nevadí, řeč je pořád o GDI.

Autor:  Mitsi [ 02 únor 2009 23:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Mysak píše:
Mitsi> Však já to namyslel jako že je vše super, ale Ty jsi to napsal, jako by se to auto muselo každou chvíli rozpadnout. Mám teď najeto 159 tis. a podvozek je krom zmíněných čepů původní. Menší vůle a ztvrdlý gumy v ramenech jsou, to uznávám :smile: , ale nic co by bylo kritický (zkrátka nic pro precizionsty :wink: ). A to se mi i částečně na větším opotřebení podvozku negativně podepisujou obutý gumy s nízkým profilem.

Winc> Olej tam dej podle osobních sympatií, ten co doporučuje Mitsi by mohl být OK.
Filtry nejlíp nový :smile: , všeobecně který Ti dřív padnou do ruky.
Svíčky doporučuju Denso VKB20, já je kupoval asi před 3 rokama přímo v prodejně zastoupení Densa - TAD Praha (stály tuším 700 za 1 :???: ). Když je budeš chtít jinde, tak je s největší pravděpodobností stejně nebudou mít skladem. A pozor pro výměnu je potřeba tenkostěnnej svíčkoklíč s prodloužením.



Pokud bys sehnal podstatně laciněji svíčky Denso SK20BR11, klidně je tam dej. Ale VKB20 jsou rozhodně pro daný motor to nejlepší, co existuje. A opravdu bacha na dostatečnou "tenkostěnnost" klíče: v opačném případě hrozí, že Ti tam zůstane ořech a bez rozebrání vršku motoru ho ven už nedostaneš!!!

Autor:  Mitsi [ 03 únor 2009 00:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Winc píše:
No nevěřim, ale ta co jsem viděl, vypadala celkem důvěryhodně, dokonce tam byly i přicvaknutý účty s daty. No peněz opravdu moc nemám, spíš jsem dost v mínusu a jak tak koukam na ceny asi budu v mínusu ještě víc :think:


V západní Evropě jsem sice zatím prožil "jen" 12 let (nikoli tzv. v jednom kuse), ale ještě jsem se nesetkal s tím, že by někdo přicvakával účty k servisce. Naopak už od poloviny 90. let min. st. platí, že údaje o pravidelných kontrolách se zásadně zapisují do počítačové databáze a naopak vůbec nezapisují do servisní knížky. A když jsem to (zápis do servisky) explicitně požadoval, čučeli na mne jak na vola. Takže už tady prostě něco nesedí... Ale třeba jsem jenom příliš podezřívavý - po všech těch nemilých praktických zkušenostech.

Autor:  Winc [ 03 únor 2009 10:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Jasně, ja se stim taky nikdy nestekal, jen říkám že tam ty účty byly, proč to tam kdo dával nevim, váhu tomu nepřikládám, pořád je to auto starý 10 let :neutral: . No koukal jsem tak zběžně po netu na cenu těch VKB20 tak je to teda pěkná darda - někde až 1200 za svíčku, co se týče vyhledávače zboží na seznamu tak 950/ kus, Denso SK20BR11 za 700 - jinak jsem ještě našel tyto IK20, který jsou podstatně levnější, jen nevim jestli dostačující:
http://mitsubishi.autodoplnky.cz/mitsub ... -c-s266741

Jinak co se týká "opotřebení" svíček, jak častá by měla být jejich obměna?

Autor:  Mitsi [ 03 únor 2009 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Jelikož vím, kolik dělá nákupka těch VKB20, tak Tebou uváděné ceny nemohu prohlásit než za zlodějnu! Naopak oněch 700 Kč/kus dle Myšáka je cena velmi příjemná. Proto kontaktuj nejlépe přímo TAD Praha.
Svíčky Denso IK20 se do GDI motoru vůbec nehodí: nejde totiž jenom o to, že jsou iridiové, ale o řadu dalších parametrů!
Svíčky se dnes mění podle toho, v jakém stavu jsou jejich elektrody, což nezáleží jenom na samotné svíčce, ale především na motoru, v němž pracují. Tak např. iridiové Denso ITV16 vydržely ve forďáckém Zetecu 1,8 pouze 40 tis. km, zatímco v podstatě obdobné (z hlediska provedení elektrod zcela stejné) IK20 v Clarusu 2,0 od Kie přes 110 tis. km. Jenže pokud nemáš praktické zkušenosti, stav elektrod sám stěží posoudíš.
Jinak ty VKB20 by měly vydržet 90 tis. km, SK20BR11 ještě více.

Autor:  Winc [ 03 únor 2009 11:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Fajn dík, stavim se tam, Stodůlky mám přes kopec :wink:

Autor:  magi3 [ 03 únor 2009 16:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Zdravím v poradně, já používám svíčky NGK IZFR6B a sehnal jsem je za 640 kč. bez daně, ale už je to 2 roky zpátky a zatím slouží. Tak si myslím, že tyto by byly levnější než si našel ty. Ale ještě bych počkal na nějaky názor na tyto svíčky, tady v poradně jsem o tomhle typu nic nenašel. Tady jsou nějaký odkazy: http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=2135
http://www.atsservis.eu/?run=1&item=7587&ktg=1415

Autor:  Mitsi [ 03 únor 2009 17:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Svíčky NGK IZFR6B používal výrobce do motoru 1,8 GDI někdy od r. 1998 pro prvomontáž. Jsou však podstatně horší, než na trh později nastoupivší Denso SK20BR11 či úplně nejnovější VKB20, které ovšem sama MMC do GDI motorů nikdy nedávala. Sice vím dost přesně, proč, ale tohle zrovna není druh informace pro veřejné fórum...

Autor:  pajama [ 03 únor 2009 17:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

opat z cesty :wink: ale Galant je kompletne Japonsky vyrobok?
a ak ano, ktore este? :think:

Autor:  Mitsi [ 03 únor 2009 17:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Jak to myslíš?

Jinak nejen Galant, ale třeba i Lancer a starší typy Colta, Space Runner/Wagon a nástupce Grandis, původní Outlander a jeho současný "syn" (ovšem ten pouze pro některé trhy!), Pajero (nikoli Pajero Sport, to je z USA) jsou japonského původu. Naopak všechny Carismy, Space Stary, Pajera Pinin a dnešní Colty jsou výhradně evropské a na jiných trzích se nevyskytují, resp, pokud se vyskytují, jsou to jen stejná jména, nikoli však už stejné výrobky. U sporťáků Mitsubishi a modelů Sigma/Diamant je pak situace ještě podstatně složitější...

Autor:  Mysak [ 03 únor 2009 20:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Pokud by někdo měl zájem o ty NGKčka, tak třeba tady je má za 550 Kč/ks s daní. Densa SK20BR11 by u fér obchodníka měly jít sehnat za hodně podobnou cenu.

Mitsi> Ad Mitsubishi × VKB20 - safra takový tajnosti, tohle snad není úplně zas až tak veřejný fórum :roll: :grin:
Já jsem strašně zvědavej a jak někdo něco nastíní, tak to už má říct nebo aspoň naznačit.

Autor:  Mitsi [ 03 únor 2009 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

OK! Komu patří Denso? Toyotě. Kdo také vyrábí přímovstřikové motory? Toyota. Není náhodou MMC pro Toyotu konkurent?

Autor:  Mysak [ 03 únor 2009 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

No vidíš to, ono to nic tajnýho nebylo. Jen jsem nevěděl, že Denso patří Toyotě. :wink:

Stránka 2 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/