mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=870
Stránka 11 z 14

Autor:  Mitsi [ 05 červenec 2010 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Pokud si to správně pamatuji, tak jediné těsnění, které by se možná dalo použít vícenásobně, je těsnění sacích beranů vůči hlavě. Naopak těsnění pod víkem ventilů bych si netroufl nevyměnit, a to právě proto, abych ho pak nemusel měnit znovu.

Jinak jsem viděl "návody" na výměnu rozvodů, kde se automaticky počítá se sundáním víka ventilů, "aby bylo vidět na pozici vaček". Neumím si představit, k čemu by to mělo být dobré, resp. zapotřebí, tedy pokud zrovna neřeším načasování rozvodu s již prasklým řemenem, nebo jsem ten řemen napřed bezhlavě nesundal a až potom nezačal řešit, v jaké že to vlastně pozici...

Autor:  Winc [ 09 červenec 2010 09:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Tak jsem koukal na ty svíčky a žádný olej jsem na nich nenašel, akorát mi připadalo, že na jedný je cosi jako vazelína, která ale nijak nezasahovala pod těsnění. Jinak v tý černý trubičce co vede od cívky ke svíčce byla mezi pérkem a svíčkou taková nazelenalá jakoby měděná patina asi u dvou znich. O víkendu jsem jel Praha-Hradec a zpět po dálnici a ani cuk :think:

Autor:  Mitsi [ 09 červenec 2010 09:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Někteří servismani mažou závit svíčky před její montáží. Měl bych pro to i pochopení, kdyby používali odpovídající mazadlo.

To Tebou odhalené zoxidované perko zajišťuje přenos vysokého napětí z cívky na středovou elektrodu svíčky. Jakýkoli přechodový odpor v těchto místech způsobuje přeskok jiskry v bodě největšího elektrického odporu, tedy i fyzické opotřebení daného místa až do jeho úplného selhání, např. rozpadu materiálu oné pružinky, a samozřejmě o to méně energie se pak dostane na elektrody svíčky, kde potom přeskakuje pouze slabá, event. vůbec žádná jiskra. Proto je při každé demontáži svíček nezbytné prostříkat fajfky speciálním (čistí, konzervuje) sprejem na elektrické kontakty!

Autor:  Winc [ 09 červenec 2010 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Trochu jsem to vyčistil, ale ničím neprostřík, stačí kontaktolem nebo musí být něco speciálního?

Autor:  Mitsi [ 09 červenec 2010 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Čímkoli na kontakty, kde je uvedeno, že to čistí, konzervuje a pokud možno také "odvodňuje" (i z hlediska preventivního).

Autor:  Winc [ 13 červenec 2010 08:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

A kde tedy pokračovat dál? Auto zas jezdilo 3 dny bez cukání, ale včera jsem se na semaforu skoro nerozjel, jak se to dusilo, zbytek dne zas ok :roll: Svíčky tam jsou izfbr6, ale nemám páru kdy byly měněny naposled, jejich životnost je cca???EGR ventil cvaká docela zřetelně, auto jinak celkem pěkně táhne, má cenu např. dělat diagnostiku?

Autor:  Mitsi [ 13 červenec 2010 09:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Deklarovaná životnost těchhle svíček je 90 tis. km. Jestli jsou na výměnu nebo ne, to poznáš především podle stavu elektrod: ta střední, iridiová, bývá OK, horší je to s tou vnější, která odchází mnohem dříve. Základním problémem těchto svíček v kombinaci s jejich prací v motorech GDI používaných převážně na krátké vzdálenosti a/nebo provozovaných tzv. "na úsporu", je zakarbonování izolátoru (jiskra pak jde po tom karbonovém povlaku, nikoli mezi elektrodami), poněvadž nemají pomocné elektrody zajišťující opalování toho karbonu. Už proto jsou svíčky Denso pro motory spalující chudou směs jednoznačně lepší!

Jinak bych se zaměřil na stav pružinek ve fajfkách cívek: pokud se dlouho na svíčky nesahalo a ty cívky s fajfkami nebyly při demontáži opatrně uvolněny kývavým pohybem (většinou je každý mechanik rovnou "vytrhne"), mohlo se stát, že došlo k poškození dosedacích ploch na jedné či obou stranách oněch pružinek, které pak již nezajišťují dokonalý přenos. A tohle diagnostika neodhalí. Ostatně se mi ještě nestalo, že by diagnostika odhalila jakýkoli problém, s nímž jsem u vozů Mitsubishi kdy setkal!

Autor:  Mitsi [ 13 červenec 2010 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Ještě mne napadla jedna věc: Totálně za.raný sací trakt, z něhož už odpadávají kusy toho bordelu, které se čas od času zachytí na dosedací ploše ventilového sedla a než zase odpadnou, tak v některém z válců není komprese.

Autor:  Winc [ 13 červenec 2010 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Ale tam je pak řešení to celý vyčistit a to pro mě uživatele už není moc reálný. Neexistuje nějaká vyzkoušená chemka, která by to alespon trochu zmírnila?Nebo je to bez šance?

Autor:  Mitsi [ 13 červenec 2010 14:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Bez šance! U GDI totiž proudí sacím traktem pouze čistý vzduch s příměsí výfukových plynů. A pokud někdo tvrdí, že "to jde nějakým sprejem", pak vůbec netuší, o čem že je to vlastně řeč.

Autor:  Návštěvník [ 13 červenec 2010 17:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

No comment . http://www.iob.cz/produkty-bg-care/deka ... motoru.php

Autor:  Mitsi [ 13 červenec 2010 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Milý anonymní návštěvníku, po shlédnutí odkazu a zejména instruktážního videa v něm musím konstatovat, že jeho vložením právě sem, do tohoto vlákna, jsi pouze prokázal platnost mého konstatování z předchozího příspěvku, totiž že pokud jde o techologii GDI a problémy s ní spojené, vůbec netušíš, o čem je tu vlastně řeč! Další možnou variantou je pak samozřejmě tvoje snaha vydělat na "opičích kapkách".

Jinak jsem se alespoň pobavil: zvláště zábavná mi připadla především ona "chemickotechnická reakce"... :razz:

Autor:  Návštěvník [ 13 červenec 2010 18:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

:razz: No a pak že se nezasmějem :cool:

Autor:  Mitsi [ 13 červenec 2010 18:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Akorát že Winc-ovi a dalším postiženým (i těm "jen" potenciálně postiženým) do smíchu nejspíše příliš není...

Autor:  Winc [ 13 červenec 2010 18:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Takže se dá předpokládat, že se to s postupem času začne ještě zhoršovat, pokud tedy problém vězí právě v tom? Jak jsem psal, sám toto vyčištění bohužel nezvládnu, kdysi jsem tady četl něco o dekarboniazaci pomocí ořechových skořápek, ale má vůbec cenu pouštět se u tak starého auta do tak finančně náročné operace? Je třeba někdo, kdo se dekarbonizací u nás v republice zabývá? Jak moc časově a finančně náročné by bylo to vyčištění u někoho nechat udělat?

Stránka 11 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/