mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=870
Stránka 3 z 14

Autor:  pajama [ 03 únor 2009 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

ano Mitsi tak nejako som to myslel :wink:

Autor:  Mitsi [ 03 únor 2009 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Když já ale furt nevím, jak... :???:

Autor:  pajama [ 03 únor 2009 22:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

no tak ze Ktore auta su kompletne Mitsubishi, bez casti od inych koncernov (ako napr. carisma)teda ktore niesu ako carisma :?:

Autor:  Mitsi [ 03 únor 2009 23:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Aha, už chápu.

Autor:  Winc [ 04 únor 2009 09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Ještě dotaz, co má ta verze EXE navíc než verze neEXE? :smile: To je označebí něco jako třeba "elegance"?

Autor:  Mysak [ 04 únor 2009 09:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

pajama píše:
no tak ze Ktore auta su kompletne Mitsubishi, bez casti od inych koncernov (ako napr. carisma)teda ktore niesu ako carisma :?:

Ale konkrétně Carisma GDI nemá veskrze části (díly) od jiných koncernů

Autor:  Mysak [ 04 únor 2009 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Winc píše:
Ještě dotaz, co má ta verze EXE navíc než verze neEXE? :smile: To je označebí něco jako třeba "elegance"?

Mám dojem, alespoň podle prospektů co jsem viděl, že to byla pouze stylingová varianta. Takovej "chromovej" minifacelift, z mého pohledu celkem zdařilej.

Autor:  občasný návštěvník Laďa 007 [ 04 únor 2009 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Winc píše:
Zdravím, před týdnem jsem si byl v Německu vybrat auto a nejvíce se mi líbila právě tato Carisma a tak
bych se Vás chtěl zeptat jako uplnej lajk kam by měli směřovat moje první kroky. Auto má nalítáno 160 000 km a v servisce je napsáno že další výměna oleje by měla být při 165 400, tak se chci zeptat zda mám pro jistotu udělat výměnu už ted nebo jestli to stačí až po ujetí těch 5000 km. Dál bych se chtěl zeptat jestli bych měl podniknout nějaké další základní kroky pro eliminaci případných dalších problémů. Tak díky za odpovědi asi na blbé otázky, ale o autech toho opravdu moc nevím a skok z favorita je pro mě celkem velkej rozdíl :shock:


Buď v klidu a neplaš se. Moje charizmatická GDI má tacho 175 000, reálně ke 200.
Vyměň hned olej v motoru a co nejdříve rozvod. Jestli startuje i v mrazu "na brnk", svíčky počkají. Chladicí kapalinu a olej ti vymění slušnej garážník za pár korun. Olej do motoru 5W40, cokoliv (Total, Q8, klidně i Hekra), ne Starline a podobné hrůzy.
Na "klepání" či "neklepání" se na volnoběh se vys*r- já klepu už 160 tisíc a ještě jsem nedoklepal :grin:
Stav podvozku zjistí též kdokoliv kdekoliv na zvedáku.

Problém rozvody: - provedeno zrovna včera - 2 x kladka, 1 x řemen rozvodový (někdo ti možná bude tvrdit něco o druhém řemenu, ale to jsou pohádky o Trauteberkovi, ať jsem hledal, jak jsem hledal NIC...) gufírka za pár korun(prevence), vodní pumpa...
Napínák na 99 % netřeba měnit, ale byl v záloze (zapůjčen, vrátí se).
K tomu řemen altíku a řemen "servo" , 4 x Denso Iridium ...celkové náklady (přátelská cena od známého) včetně cca 4 litrů koncentrátu chladicí kapaliny i s prací 8 500 korun českých, tak jsem s úsměvem přidal dvě stovky na kávu.
Za tyhle prachy to zřejmě nepořídíš ale na tyhle náklady se lze dostat.
V autorizáku bych to tipnul na 15-20 v uvedeném rozsahu.

Při slušném zacházení a občasném drobném servisu je to pohodové auto s minimem závad. Kdybys potřeboval s něčím poradit, mailni nebo ICQ, žádná tajemství ani alchymie v tom nejsou a nedej se vystrašit pohádkama... :shock:

Už jen čekám na slušnou cenu za nový Lancer Sportback a jdu do něj-je to mazel... jen nevím, jestli chrochták nebo benzín :grin:


Jo- kontakt : www. nehody.net

Ahoj zase tady třeba za půl roku. Čus bus.

Autor:  Mitsi [ 04 únor 2009 23:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Mysak píše:
pajama píše:
no tak ze Ktore auta su kompletne Mitsubishi, bez casti od inych koncernov (ako napr. carisma)teda ktore niesu ako carisma :?:

Ale konkrétně Carisma GDI nemá veskrze části (díly) od jiných koncernů


Třeba na Carismě 1,9 TD není od Mitsubishi téměř nic: podvozek a vlastně celá kastle (kromě povrchových dílů) Volvo, motor a převodovka Renault...

Ale k věci: Problém "částí od jiných koncernů" se rozpadá na dva okruhy dalších problémů:
- komponenty vyráběné někým jiným někde jinde (v jiných podmínkách), než pro jaké byly primárně konstruovány (typickým příkladem jsou tlumiče pro Hondu Civic "made in UK", které nevydrží ani polovinu toho, co "originální" japonské, byť je téměř určitě také nevyrábí sama Honda);
- přebírání (nákup) základních konstrukčních skupin od "někoho jiného" (např. naroubování motoru 2,0 TDI PD od VW do Outlandera).

"Originální" Mitsubishi se však tradičně lišily od výrobků konkurence, včetně japonské, především tím, že mnohem větší část komponentů si MMC skutečně vyráběla sama (nenakupovala je od "generických" dodavatelů), čímž vznikal kvalitativně (do kvality počítám i zcela charakteristické vlastnosti) naprosto odlišný produkt! Bohužel se mnohé změnilo, pochopitelně nikoli k lepšímu...

Autor:  Mitsi [ 04 únor 2009 23:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

občasný návštěvník Laďa 007 píše:
Winc píše:
Zdravím, před týdnem jsem si byl v Německu vybrat auto a nejvíce se mi líbila právě tato Carisma a tak
bych se Vás chtěl zeptat jako uplnej lajk kam by měli směřovat moje první kroky. Auto má nalítáno 160 000 km a v servisce je napsáno že další výměna oleje by měla být při 165 400, tak se chci zeptat zda mám pro jistotu udělat výměnu už ted nebo jestli to stačí až po ujetí těch 5000 km. Dál bych se chtěl zeptat jestli bych měl podniknout nějaké další základní kroky pro eliminaci případných dalších problémů. Tak díky za odpovědi asi na blbé otázky, ale o autech toho opravdu moc nevím a skok z favorita je pro mě celkem velkej rozdíl :shock:


Buď v klidu a neplaš se. Moje charizmatická GDI má tacho 175 000, reálně ke 200.
Vyměň hned olej v motoru a co nejdříve rozvod. Jestli startuje i v mrazu "na brnk", svíčky počkají. Chladicí kapalinu a olej ti vymění slušnej garážník za pár korun. Olej do motoru 5W40, cokoliv (Total, Q8, klidně i Hekra), ne Starline a podobné hrůzy.
Na "klepání" či "neklepání" se na volnoběh se vys*r- já klepu už 160 tisíc a ještě jsem nedoklepal :grin:
Stav podvozku zjistí též kdokoliv kdekoliv na zvedáku.

Problém rozvody: - provedeno zrovna včera - 2 x kladka, 1 x řemen rozvodový (někdo ti možná bude tvrdit něco o druhém řemenu, ale to jsou pohádky o Trauteberkovi, ať jsem hledal, jak jsem hledal NIC...) gufírka za pár korun(prevence), vodní pumpa...
Napínák na 99 % netřeba měnit, ale byl v záloze (zapůjčen, vrátí se).
K tomu řemen altíku a řemen "servo" , 4 x Denso Iridium ...celkové náklady (přátelská cena od známého) včetně cca 4 litrů koncentrátu chladicí kapaliny i s prací 8 500 korun českých, tak jsem s úsměvem přidal dvě stovky na kávu.
Za tyhle prachy to zřejmě nepořídíš ale na tyhle náklady se lze dostat.
V autorizáku bych to tipnul na 15-20 v uvedeném rozsahu.

Při slušném zacházení a občasném drobném servisu je to pohodové auto s minimem závad. Kdybys potřeboval s něčím poradit, mailni nebo ICQ, žádná tajemství ani alchymie v tom nejsou a nedej se vystrašit pohádkama... :shock:

Už jen čekám na slušnou cenu za nový Lancer Sportback a jdu do něj-je to mazel... jen nevím, jestli chrochták nebo benzín :grin:


Jo- kontakt : www. nehody.net

Ahoj zase tady třeba za půl roku. Čus bus.


Na toho, kdo jako vůbec první v ČR přišel s nápadem založit diskusní fórum o Carismách speciálně s motorem GDI a nějakou dobu ho přinejmenším dle mého hodnocení velmi zdárně vedl, mne osobně shora prezentovaný způsob uvažování docela mrzí. Dokonce se neostýchám ho označit za úpadek v nárocích: jestliže Carisma nebyla "pravé" Mitsubishi, tak nový "Lancer" s motorem 2,0 TDI PD je úplnou karikaturou na skutečné Mitsubishi, a to přesto, že se vyrábí v Japonsku!

Autor:  Mitsi [ 04 únor 2009 23:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Mysak píše:
Winc píše:
Ještě dotaz, co má ta verze EXE navíc než verze neEXE? :smile: To je označebí něco jako třeba "elegance"?

Mám dojem, alespoň podle prospektů co jsem viděl, že to byla pouze stylingová varianta. Takovej "chromovej" minifacelift, z mého pohledu celkem zdařilej.


EXE u Mitsubishi obvykle znamená nejvyšší stupeň výbavy, včetně jiných sedaček, nějakých těch spoilerů (spíše jinak tvarovaných nárazníků, dodatečných nástavců prahů, jiných ochranných lišt apod.) a velmi omezeného počtu barevných kombinací lakování a čalounění. Kdysi jsem měl Lancera GLXi EXE, který existoval pouze v bílé barvě a dvou metalízách, svítivě stříbrné a tmavě modré.

Autor:  pajama [ 05 únor 2009 09:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Mitsi, mas prehlad aj o dnesnych typoch mitsubishi ktore su ozajstne mitsubishi?
Ktore motory? Ktore diesle?(ziadne :roll: )

Autor:  Mitsi [ 05 únor 2009 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

To je složitá otázka, na jejíž korektní zodpovězení teď nemám dost času. Snad jen, že vlastní turbodiesely (a že to byly držáky, byť výkonem rozhodně nenadchly) MMC dávala do některých modelů naposledy někdy v r. 1998. A třeba 2,0 TDI PD od VW má sice stejné (s koncernovými motory) deklarované parametry (103 kW), ale piezoelektrické vstřikovače, které VW užívá pouze u 125 kW verzí.

Za přímo symptomatické však považuji např. to, že Outlander s TDI motory 2,2 od PSA se spolu se svými sourozenci Citroenem C-Crosser a Peugeotem 4007 pro některé trhy (tedy ty tzv. náročné) vyrábí v Japonsku, zatímco pro jiné v Nizozemsku. Přitom se ta auta na první pohled liší jenom VINem. Proč asi...?

Autor:  Mysak [ 05 únor 2009 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Mitsi píše:
Třeba na Carismě 1,9 TD není od Mitsubishi téměř nic: podvozek a vlastně celá kastle (kromě povrchových dílů) Volvo, motor a převodovka Renault...

No, to taky není až tak pravda, protože podvozek a kastle byl vlastní vývoj v NedCars (tak jsem o tom alespoň četl) i když s technickou pomocí Volva. Takže stejně jako Carisma není Mitsubishi i S40/V40 kvalitativně není Volvo ... bohužel.

Autor:  Mysak [ 05 únor 2009 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99

Mitsi píše:
EXE u Mitsubishi obvykle znamená nejvyšší stupeň výbavy, včetně jiných sedaček, nějakých těch spoilerů (spíše jinak tvarovaných nárazníků, dodatečných nástavců prahů, jiných ochranných lišt apod.) a velmi omezeného počtu barevných kombinací lakování a čalounění. Kdysi jsem měl Lancera GLXi EXE, který existoval pouze v bílé barvě a dvou metalízách, svítivě stříbrné a tmavě modré.

Já jsem osobně jednu "EXE" v bazaru prolejzal a vybavení bylo nachlup stejný jako u mojí "neEXE", včetně manuální klimatizace. Zvenku byl jinej jen rámeček vpředu a nápis EXE. Jestli měla premiový čalounění sedaček posoudit nemůžu, protože měla potahy.

Stránka 3 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/